2024-2025 eğitim-öğretim yılı için 9. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi müfredatı, öğrencilerin İslam'ın temel inanç esasları, ibadetler, ahlak ilkeleri ve Hz. Muhammed'in (sav) hayatı gibi konuları derinlemesine öğrenmelerini hedefliyor. Bu müfredat, Allah-insan ilişkisini anlamaktan, iman esaslarını kavramaya; ibadetlerin önemini vurgulamaktan, ahlaki tutum ve davranışları değerlendirmeye kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor. Her ünite, Kur'an-ı Kerim'den belirli ayetlerle desteklenerek, öğrencilerin dinî bilgilerini artırmayı ve günlük hayatlarına uygulayabilecekleri dersler çıkarmalarını sağlamayı amaçlıyor.
9. Sınıf Din Kültürü 1. Dönem Konuları
1. Ünite: Allah-insan İlişkisi
- İnsan ve İnsanın Yaratılışı
- Doğruyu Arayan Bir Varlık Olarak İnsan
- İbadet ve Dua Eden Bir Varlık Olarak İnsan
- Kur’an’dan Mesajlar
2. Ünite: İslam’da İnanç Esasları
- İman ve İmanın mahiyeti
- İslam’da İman Esasları
- İmanın Bireye ve Topluma Kazandırdıkları
- Kur’an’dan Mesajlar
3. Ünite: İslam’da İbadetler
- İslam’da İbadetin Kapsamı
- İslam’da Temel İbadetler
- İnsan ve İbadet
- Kur’an’dan Mesajlar
9. Sınıf Din Kültürü 2. Dönem Konuları
4. Ünite: İslam’da Ahlak İlkeleri
- İslam’da Ahlakın Mahiyeti
- Ahlakın Temel Unsurları
- Ahlaki Tutum ve Davranışlar
- Kur’an’dan Mesajlar
5. Ünite: Kur’an’a Göre Hz. Muhammed (s.a.v)
- Hz. Muhammed’in Beşerî ve Peygamberlik Yönü
- Hz. Muhammed’in Örnekliği
- Kültürümüzde Hz. Muhammed ve Ehlibeyt Sevgisi
- Kur’an’dan Mesajlar
9. Sınıf Din Kültürü Konuları ve Müfredatı 2024-2025
1. Ünite: Allah-İnsan İlişkisi
Ünite Hakkında
Bu ünitenin odak noktasını Allah-insan ilişkisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin İslam’ın temel kaynaklarını dikkate alarak insanın yaratılışını ve özelliklerini ayetlerden hareketle tefekkür edip sorgulayabilmesi, insanın hakikati arayan bir varlık olması hakkında düşünebilmesi ve Allah (cc) ile iletişimin ibadet ve duayla gerçekleştiğini yansıtabilmesi amaçlanır.
İlgili bölümlerde Allah’ın (cc) isimlerine ve bu isimlerin hayata yansımalarına da yer verilerek bu konuda farkındalık oluşturulur. Rum suresinin 17-27. ayetleri ele alınır ve öğrencilerin bu ayetlerde verilen mesajları özetleyebilmesi beklenir.
Ders Saati: 14
2. Ünite: İslam'da İnanç Esasları
Bu ünitenin odak noktasını İslam’da inanç esasları oluşturmaktadır. Öğrencilerin iman ve imanın mahiyetiyle ilgili konuları sorgulayabilmesi, iman esaslarını ayet ve hadislerden hareketle özetleyebilmesi, imanın bireye ve topluma kazandırdıklarını yansıtabilmesi amaçlanır.
Bakara suresinin 177. ayeti ele alınır ve öğrencilerin bu ayette verilen mesajları özetleyebilmesi beklenir.
Ders Saati: 16
3. Ünite: İslam'da İbadetler
Bu ünitenin odak noktasını İslam’da ibadetler oluşturmaktadır. Öğrencilerin İslam’da ibadet ve ibadetin temel ilkeleri hakkında bilgi toplayabilmesi, temel ibadetleri sınıflandırabilmesi, insan ve ibadet ilişkisini yorumlayabilmesi amaçlanır.
Bakara suresi 21, Zariyat suresi 56 ve Hicr suresi 99. ayetler ele alınır ve öğrencilerin bu ayetlerde verilen mesajları özetleyebilmesi beklenir.
Ders Saati: 14
4. Ünite: İslam'da Ahlak İlkeleri
Bu ünitenin odak noktasını İslam’da ahlak konusu oluşturmaktadır. Öğrencilerin İslam’da ahlakın mahiyetini sorgulayabilmesi, ahlakın temel unsurlarını sentezleyebilmesi, İslam’ın emrettiği bazı ahlaki davranışları örneklendirebilmesi ve ahlaki tutum ve davranışlara olan ihtiyacı eleştirel olarak düşünebilmesi amaçlanır.
İsra suresinin 23-29. ayetleri ele alınır ve öğrencilerin bu ayetlerde verilen mesajları özetleyebilmesi beklenir.
Ders Saati: 12
5. Ünite: Kur'an'a Göre Hz. Muhammed
Bu ünitenin odak noktasını Kur’an-ı Kerim’e göre Hz. Muhammed (sav) oluşturmaktadır. Öğrencilerin Hz. Muhammed’in (sav) beşerî ve peygamberlik yönünü özetleyebilmesi, Hz. Muhammed’in (sav) örnekliğini esas alarak kendi bakış açısını yapılandırabilmesi, kültürümüzdeki Hz. Muhammed (sav) ve Ehlibeyt sevgisini yorumlayabilmesi amaçlanır.
Ahzab suresinin 45-46 ve Nahl suresinin 43-44. ayetleri ele alınır ve öğrencilerin bu ayetlerde verilen mesajları özetleyebilmesi beklenir.
Ders Saati: 12