Milli Eğitim Akademisi Giriş Sınavı (MEB-AGS) Nedir, Ne Zaman Yapılacak?
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretmen adaylarının eğitim sürecinde önemli değişikliklere gidiyor. Bu kapsamda, KPSS Eğitim Bilimleri Sınavı 2025'ten itibaren kaldırılacak ve yerine Milli Eğitim Akademisi Giriş Sınavı (MEB-AGS) getirilecek. Bu değişiklik, öğretmen adaylarının bilgi ve becerilerini daha kapsamlı bir şekilde değerlendirmek amacıyla yapılıyor. Peki, MEB-AGS nedir ve ne zaman uygulanacak?
MEB-AGS Nedir?
Milli Eğitim Akademisi Giriş Sınavı (MEB-AGS), öğretmen adaylarının Milli Eğitim Akademisi'ne giriş yapabilmesi için uygulanacak olan yeni bir sınavdır. Bu sınav, ÖSYM tarafından gerçekleştirilecek ve KPSS Eğitim Bilimleri Sınavı yerine geçecektir. Ancak, Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) devam edecek ve öğretmen adaylarının bu testi de başarıyla geçmeleri gerekecektir.
MEB-AGS, öğretmen adaylarının bilgi ve becerilerini daha kapsamlı ve derinlemesine değerlendirmeyi amaçlıyor. Bu sayede, öğretmen yetiştirme süreçlerinin daha verimli hale getirilmesi ve adayların eğitim yetkinliklerinin artırılması hedefleniyor.
MEB-AGS Ne Zaman Yapılacak?
Milli Eğitim Akademisi Giriş Sınavı, 2025 yılından itibaren uygulanmaya başlanacak. 7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu gereği, bu yeni sınav, öğretmen adaylarının Milli Eğitim Akademisi'ne giriş yapmaları için şart olacak.
Bu değişikliğin amacı, öğretmen adaylarının bilgi ve becerilerini daha çok yönlü bir şekilde değerlendirmek ve öğretmen yetiştirme süreçlerini iyileştirmektir. Yeni müfredat ve sınav sistemiyle birlikte, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine sahip, düşünen ve üreten bireyler olarak yetiştirilmesi amaçlanıyor.
Amaçlanan Değişiklikler ve Yeni Hedefler
MEB-AGS, öğretmen adaylarının sadece teorik bilgiye değil, aynı zamanda modern eğitim yöntemleri ve 21. yüzyıl becerilerine uygun şekilde yetişmelerini amaçlamaktadır. Öğretmen adaylarının, eleştirisel düşünme ve problem çözme gibi becerileri kazanması beklenmektedir.
Yeni sistemin öne çıkan hedefleri şunlardır:
- Öğretmen yetiştirme süreçlerinin iyileştirilmesi.
- 21. yüzyıl becerileriyle donanımlı öğretmenlerin yetiştirilmesi.
- KPSS sistemine alternatif olarak daha kapsamılı bir değerlendirme sürecinin kurulması.
Yeni sınav ve eğitim sistemi ile öğretmenlerin niteliklerinin artması ve bu şekilde öğrencilere daha kaliteli bir eğitim verilmesi hedefleniyor.