Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Başlıyor: Eğitimin Geleceği Yeniden Şekilleniyor
Millî Eğitim Bakanlığı, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için hazırlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ni uygulamaya koyuyor. Bu yeni modelle, öğrencilere çok yönlü gelişim imkânları sunulacak.
Yeni Eğitim Modeli ile Öğretmen Eğitimleri Başladı
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in imzasıyla yayımlanan genelge, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin detaylarını içeriyor. Okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf öğrencilerini kapsayan bu model, öğretmenlerin eğitimi ile birlikte hayata geçiyor. 2-6 Eylül 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecek mesleki çalışma döneminde öğretmenler, modelin gerektirdiği yetkinlikleri kazanacak.
Eğitimlerde Branş Temelli Yaklaşım
Eğitici eğitimi belgesi almış öğretmenler, sınıflarda uygulanacak ders programlarını branş temelli olarak planlayacak. Bu süreçte okul yöneticileri de Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin yapı taşlarını ve temel yaklaşımlarını öğrenerek, eğitim süreçlerine entegre edecekler.
Zümre Toplantılarıyla Etkin Planlamalar
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin etkin bir şekilde hayata geçirilmesi için zümre toplantılarında detaylı planlamalar yapılacak. Öğretim programları ve ders kitapları modelin bileşenlerine uygun şekilde gözden geçirilecek.
Farklılaştırılmış Eğitim Uygulamaları
Modelin bir diğer önemli bileşeni, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre farklılaştırılmış eğitim uygulamalarını içeriyor. Sosyal duygusal öğrenme becerileri ve sistem düşüncesi gibi okuryazarlık becerileri, zenginleştirme ve destekleme çerçevesinde öğrencilerle buluşturulacak.
Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme Yeniden Tanımlanıyor
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamalarını da yeniden tanımlıyor. Süreç odaklı ve geliştirici bir yaklaşımla, öğrencilerin bilgi ve beceri seviyeleri etkin bir şekilde ölçülecek. Bu süreçte, öğrencilerin bireysel gelişimleri ön planda tutulacak.
Okuma Kültürü ve Eleştirel Film Analizi
İlkokuldan liseye kadar tüm kademelerde öğrenciler, belirli sayıda eser okuyacak ve eleştirel film analizleri yapacak. Bu süreç, öğrencilerin okuma kültürü kazanmalarını desteklerken, eleştirel düşünme becerilerini de geliştirecek.