2024 Branşlara Göre Atama Bekleyen Öğretmen Sayıları
2024 KPSS verilerine göre atama bekleyen öğretmen sayıları, öğretmen adaylarının ve eğitim camiasının en önemli gündem maddelerinden biri haline gelmiştir. Branşlara göre dağılım incelendiğinde, bazı branşlarda talebin çok yüksek olduğu ve atama bekleyen öğretmen sayısının her geçen yıl arttığı gözlemlenmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğretmen atamalarında genel kontenjanı branşlara göre dağıtırken, Bakanlık politikalarını ve ihtiyaçları dikkate almaktadır. Ancak 2024 yılı verilerine göre branşlara göre atama bekleyen öğretmen sayıları oldukça yüksektir.
2024 Branşlara Göre Atama Bekleyen Öğretmen Sayıları
- Biyoloji: 6.318
- Türkçe: 20.057
- Coğrafya: 9.272
- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (D.İ.K.A.B.): 59.390
- Tarih: 20.257
- Sosyal Bilgiler: 16.302
- İlköğretim Matematik: 16.602
- Fen Bilimleri: 16.581
- Fizik: 4.210
- İngilizce: 19.844
- Okul Öncesi: 56.542
- Beden Eğitimi: 22.949
- Türk Dili ve Edebiyatı: 35.791
- Lise Matematik: 16.535
- Kimya: 4.698
- Rehberlik: 23.235
- Sınıf Öğretmenliği: 19.431
- İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri (İ.H.L.): 44.197
- Diğer Branşlar: 65.184
Atama Bekleyen Öğretmen Sayısındaki Artışın Sebepleri
Her yıl mezun olan öğretmen adaylarının sayısındaki artış, atanmayı bekleyen öğretmen sayısını artırmaktadır. Bununla birlikte, branşlar arasında arz-talep dengesizliği de bu artışa katkıda bulunmaktadır. Özellikle Türkçe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Okul Öncesi ve Türk Dili ve Edebiyatı gibi branşlarda atama bekleyen öğretmen sayıları dikkat çekici düzeyde yüksektir.
Eğitimde Arz-Talep Dengesizliği
Öğretmen atamalarında branşlara göre belirlenen kontenjanlar, mezun sayılarıyla orantılı olmadığında, birçok öğretmen adayı atanmayı beklemek zorunda kalmaktadır. Özellikle bazı branşlarda taleplerin yüksek olması, bu dengesizliği daha da belirgin hale getirmektedir. Bu durum, eğitim politikalarında daha stratejik planlamaların yapılması gerektiğini ortaya koymaktadır.
2024 KPSS Lisans (ÖABT) ve (ÖABT-İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmenliği) Testlere Ait Sayısal Bilgiler
Testler | Aday Sayısı | Soru Sayısı | Ortalama Doğru Sayısı | Ortalama Net Sayısı | Standart Sapma (Doğru Sayısı) | Standart Sapma (Net Sayısı) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkçe | 20.057 | 75 | 48,066 | 43,222 | 10,007 | 11,303 |
İlköğretim Matematik | 16.602 | 75 | 39,031 | 35,988 | 11,648 | 12,246 |
Fen Bilimleri | 16.581 | 75 | 34,673 | 28,779 | 9,975 | 11,380 |
Sosyal Bilgiler | 16.302 | 75 | 43,054 | 37,335 | 10,792 | 12,338 |
Türk Dili ve Edebiyatı | 35.791 | 75 | 35,415 | 28,482 | 12,439 | 14,150 |
Tarih | 20.257 | 75 | 40,122 | 33,700 | 13,773 | 15,958 |
Coğrafya | 9.272 | 75 | 35,145 | 27,869 | 12,134 | 13,892 |
Matematik (Lise) | 16.535 | 75 | 28,498 | 24,444 | 13,158 | 14,075 |
Fizik | 4.210 | 75 | 35,278 | 28,450 | 14,296 | 16,270 |
Kimya/Kimya Teknolojisi | 4.698 | 75 | 31,186 | 25,431 | 13,638 | 14,923 |
Biyoloji | 6.318 | 75 | 36,920 | 29,480 | 12,017 | 13,846 |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi | 59.839 | 75 | 39,413 | 33,467 | 11,515 | 13,259 |
İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri | 44.229 | 75 | 39,653 | 33,350 | 12,158 | 13,303 |