11. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 45-46-47-48-49 Cevapları Gizem Yayıncılık

11. Sınıf Gizem Yayıncılık Edebiyat Ders Kitabı 3. Metin Giderayak Sayfa 45-46-47-48-49 Metni Anlama ve Çözümleme Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Hazırlık Soruları:

1- Yakın çevrenizdeki insanların üniversiteyi kazanma, okuma ve hayata atılma süreçleriyle ilgili düşüncelerini öğreniniz.
Cevap
: Çevremdeki insanlar üniversiteyi bir kariyer fırsatı ve kişisel gelişim aracı olarak görüyor. Üniversite eğitiminin hayata atılmada önemli bir basamak olduğuna inanıyorlar.

2- Dünyaca ünlü Norveçli ressam Edvard Munch’in (Edvird Manç) aşağıdaki tablosunu insanın iç dünyasını yansıtması bakımından yorumlayınız.
Cevap
: Edvard Munch’un "Melankoli" tablosu, insanın yalnızlık ve içsel huzursuzluk duygularını güçlü bir şekilde yansıtmaktadır. Yalnız başına düşünen figür, içsel çatışmayı ve melankoliyi simgeler.

Metni Anlama ve Çözümleme Soruları:

1- 1938-1942 yıllarında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümünde öğrenim gören Sabahattin Kudret Aksal, mezuniyetinin ardından bir süre felsefe öğretmenliği yapmıştır. Bu bilgiden hareketle yazarla metin arasında nasıl bir ilişki kurulabilir? Açıklayınız.
Cevap
: Yazarın felsefe eğitimi almış olması, öykülerinde derin düşünsel ve felsefi temalara yer vermesini açıklayabilir. "Giderayak" adlı öyküde de bireyin kendini sorgulaması ve varoluşsal kaygıları felsefi bir yaklaşımla ele alınmıştır.

2- Sabahattin Kudret Aksal’ın hikâyeciliğine yönelik aşağıdaki eleştiri yazısını okuyunuz. Bu metindeki düşüncelere katılıp katılmadığınızı açıklayınız.
Cevap
: Eleştiride belirtildiği gibi, Aksal'ın hikâyelerinde kahramanın içsel yolculuğu önemli bir yere sahiptir. Bu durum, karakterlerin düşünceleri ve duyguları üzerinden hikâyenin akışını şekillendirir. Bu görüşe katılıyorum çünkü "Giderayak" hikâyesinde karakterin içsel çatışmaları bu durumu net bir şekilde ortaya koyar.

3- Giderayak adlı metinde birden fazla anlatıcı ve bakış açısı var mı? Tespit ediniz.
Cevap
: Hikâyede tek bir anlatıcı vardır ve ilahi (hakim) bakış açısı kullanılmıştır. Anlatıcı, olayları dışarıdan gözlemler ve karakterlerin iç dünyalarını detaylı bir şekilde aktarır.

4- Metnin üslup özelliklerini aşağıda verilenlere göre değerlendiriniz. Düşüncelerinizi ilgili kutucuklara yazınız.

Yazara Özgü Üslup Özellikleri:

  • Akıcılık: Sürükleyici ve doğal bir anlatım var, okuyucuyu sıkmaz.
  • Anlatım Teknikleri: İç monolog, betimleme ve diyalog kullanılmış.
  • Cümle Yapısı: Uzun ve karmaşık cümleler tercih edilmiş.
  • Deyim Kullanımı: Deyimler ve günlük dildeki ifadeler sıkça yer alır.
  • Duygusallık/Coşkunluk: Yalnızlık ve içsel çatışmalar coşkulu bir şekilde anlatılır.
  • Kelime Tercihi: Sade ve günlük kelimelerle anlatım güçlendirilmiş.
  • Nesnellik/Öznellik: Öznellik ön planda, bireyin duyguları yansıtılmış.
  • Söz Sanatları: Yer yer benzetmelerle zenginleştirilmiş sade bir dil kullanılmış.

5- Giderayak adlı metni yazarın bağlı olduğu hikâye eğilimi açısından değerlendiriniz.
Cevap
: Metin, Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyeciliğinin özelliklerini taşımaktadır. Sabahattin Kudret Aksal'ın bireyin iç dünyasına yönelen, psikolojik derinlikler içeren bir üslubu vardır. "Giderayak" adlı öykü de bireyin içsel sorgulamalarını ve varoluşsal kaygılarını öne çıkaran bir hikâyedir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri