11. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100 Cevapları Gizem Yayıncılık

11. Sınıf Gizem Yayıncılık Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100 8. Metin Küfe Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

8. Metin Küfe Hazırlık Cevapları

Soru: Genel ağdan Küfe adlı kısa filmi bulunuz ve sınıfınızda etkileşimli tahtada izleyiniz.

Mehmet Akif Ersoy’un "Küfe" adlı eserinden yola çıkarak daha derin bir anlayış geliştirmeleri için verilen bir etkinlik önerisidir. "Küfe" adlı kısa filmi genel ağdan (internetten) bulmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

Film veya Animasyon Araması:

  • YouTube veya benzeri video platformlarına "Mehmet Akif Ersoy Küfe kısa film" ya da "Küfe hikayesi kısa film" yazabilirsiniz.
  • Videoyu bulduğunuzda içeriğin sınıf düzeyine uygun olup olmadığını kontrol edin.

Etkileşimli Tahta Kullanımı:

  • Filmi bir bilgisayara veya akıllı tahta sistemine bağlayarak öğrencilere gösterin.
  • İzlerken öğrencilerin metindeki duygusal ve toplumsal mesajları anlamalarına yönelik sorular hazırlayın.

Tartışma Soruları:

Film sonrası şu sorular üzerinde tartışabilirsiniz:

  • Hikayedeki küçük çocuğun karşılaştığı zorluklar sizce toplumsal hangi sorunlara işaret ediyor?
  • Günümüzde böyle hikayelerle karşılaşan insanlar var mı? Onlar için neler yapılabilir?
  • Mehmet Akif Ersoy’un bu hikaye ile vermek istediği ana mesaj nedir?

Film izlendikten sonra, metnin analizine devam ederek öğrencilerin empati ve toplumsal farkındalık geliştirmesini sağlayabilirsiniz.

Metni Anlama ve Çözümleme Sorular ve Cevaplar

1- Küfe adlı şiirde şair, estetik bir kaygı mı gütmüştür yoksa düşüncelerini mi vermeye çalışmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Şiirde estetik bir kaygı vardır ancak düşüncelerini vermek daha ön plandadır. Şair, toplumun alt sınıflarına dikkat çekmek amacıyla duygusal ve etkileyici bir anlatım tercih etmiştir.

2- Bu metinde şiir açısından söyleyicinin, öyküleyici metin açısından ise anlatıcının olaylara yaklaşımında kendi duygu ve düşüncelerini ortaya koyduğunu söyleyebilir misiniz? Örnekleyiniz.
Cevap: Evet, söyleyebiliriz. “Kuzum, ayıp mı çalışmak, günah mı yük taşımak?” gibi ifadeler söyleyicinin duygularını ve düşüncelerini yansıtır.

3- Bu metinde anlam bir dizede tamamlanmayıp birkaç dizeye yayılmıştır. Yargı da her zaman dize sonunda bitmemektedir. Bu teknik, anlatım açısından şaire ne gibi kolaylıklar sağlamıştır?
Cevap: Şair, kendini kısıtlamadan daha özgür ifade edebilmiştir. Anlamın birden fazla dizeye yayılması duygusal yoğunluğu artırmıştır.

4- Metnin kafiye şemasını belirleyiniz. Bu kafiye şemasının Türk şiirinin hangi döneminde fazlaca tercih edildiğini açıklayınız.
Cevap: Kafiye şeması "aa-bb-cc" şeklindedir. Bu, Divan şiirinde mesnevi türünde kullanılan kafiye düzenidir.

5- Metne bir betimleme ile başlanmasının nedenini açıklayınız.
Cevap: Şair, İstanbul sokaklarının sorunlarını gözler önüne sermek ve okuyucunun ilgisini çekmek için betimlemeyi tercih etmiştir.

6- Sizce şair niçin toplumsal bir durumu gözler önüne sermiş ancak ele aldığı sorunun çözümüne yönelik önerilerde bulunmamıştır?
Cevap: Şiir türü, genellikle çözüm sunmak için değil, toplumu düşündürmek ve farkındalık yaratmak amacıyla yazılır.

7- Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki bölümde hangi anlatım tekniği kullanılmıştır? Bu anlatım tekniğinin metne katkısı nedir?
Cevap: Burada öyküleme anlatım tekniği kullanılmıştır. Bu teknik, şiiri sürükleyici hale getirerek okuyucuyu metnin içine çeker.

8- Küfe adlı metinden dilin standart dışı kullanımlarına örnekler gösteriniz.
Cevap: “Aceb kimin?”, “Baban sana ısmarlayıp da gitti sizi” gibi ifadeler dilin standart dışı kullanımına örnek gösterilebilir.

9- Okuduğunuz şiirden yola çıkarak aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

Küfe Adlı Metinde Manzum Hikâye Türüne Ait Özellikler Küfe Adlı Metinde Şiir Türüne Ait Özellikler
Olay örgüsü ve öyküleme anlatımı yer alır. Aruz ölçüsü ve kafiyeler kullanılmıştır.
Diyaloglara yer verilmiştir. Rediflere yer verilmiştir.

Mehmet Akif Ersoy’un Şair Biyografisi

Mehmet Akif Ersoy (1873-1936): İstiklal Marşı’nın şairi olan Mehmet Akif, halkın yaşamına, duygularına ve sorunlarına realist bir yaklaşımla şiirlerinde yer vermiştir. Aruz ölçüsünü ustalıkla kullanarak Türk edebiyatına büyük katkılar sağlamıştır. Önemli eserleri arasında Safahat, Süleymaniye Kürsüsünde, Hakkın Sesleri ve Asım bulunmaktadır.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri