Pekiştirme İstasyonu-1
Bir öğrenci özdeş pil ve ampuller kullanarak K ve L devrelerini hazırlamıştır. Öğrenci, bu devrelerde bazı değişiklikler yapmış ve ampul parlaklığına etki eden faktörleri belirlemiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1. Soru: Öğrenci, ampul sayısının ampul parlaklığına etkisini araştırmak için K devresinde nasıl bir değişiklik yapmış olabilir?
Cevap: Öğrenci K devresindeki iki ampulden birini çıkarmış olabilir. Bu durumda devrede yalnızca bir ampul kalır. Bu değişiklikle elektrik enerjisi yalnızca bir ampule aktarıldığı için ampulün parlaklığı artar.
Devre Şeması Açıklaması: İlk devrede bir pil ve iki ampul vardır. Değişiklikten sonra bir pil ve bir ampul kalmıştır. Anahtar da mevcuttur.
2. Soru: Öğrenci, pil sayısının ampul parlaklığına etkisini araştırmak için L devresinde nasıl bir değişiklik yapmış olabilir?
Cevap: Öğrenci L devresine bir adet pil eklemiş olabilir. Bu durumda devredeki elektrik akımı artar ve üç ampul daha parlak yanar.
Devre Şeması Açıklaması: İlk devrede bir pil ve üç ampul vardır. Değişiklikten sonra iki pil ve üç ampul yer alır. Pil sayısı arttığı için ampul parlaklığı da artar.