3. Ünite Games And Hobbies
Sayfa 27 Cevapları
Unit Overview: "Games and Hobbies" / Ünite Özeti: "Oyunlar ve Hobiler"
In this unit, students will explore vocabulary related to games and hobbies. They will discuss various hobbies and abilities, play a board game, and identify eco-friendly hobbies through a learning portal. This section aims to engage students in fun and educational activities centered around their interests and skills.
Bu ünitede öğrenciler, oyunlar ve hobilerle ilgili kelime dağarcığını keşfedecekler. Çeşitli hobiler ve yetenekler hakkında konuşacak, bir masa oyunu oynayacak ve öğrenme portalı aracılığıyla çevre dostu hobilerini keşfedecekler. Bu bölüm, öğrencileri ilgi alanları ve becerilerine odaklanarak eğlenceli ve eğitici etkinliklere dahil etmeyi amaçlamaktadır.
Sayfa 28 Cevapları
A. Look at the photos and put the words into the correct category. / Fotoğraflara bakın ve kelimeleri doğru kategoriye yerleştirin.
Games / Oyunlar
- Blind man's buff / Körebe
- Chinese whispers / Kulaktan kulağa
- Dodgeball / Yakan top
- Checkers / Dama
Hobbies / Hobiler
- Origami
- Fishing / Balık tutma
- Sculpting / Heykel yapma
- Hiking / Doğa yürüyüşü
B. Listen to the dialogue and tick (✓) the hobbies and games you hear. / Diyaloğu dinleyin ve duyduğunuz hobileri ve oyunları işaretleyin.
- Sculpting / Heykel yapma ✓
- Hiking / Doğa yürüyüşü ✓
- Basketball / Basketbol ✓
- Fishing / Balık tutma ✓
- Dodgeball / Yakan top ✓
Sayfa 29 Cevapları
C. Listen again and complete the chart for Lucas. There is one extra word. (T. 10) / Tekrar dinleyin ve Lucas için tabloyu tamamlayın. Bir fazladan kelime var.
Likes / Beğendikleri:
- Fishing / Balık tutma
- Hiking / Doğa yürüyüşü
- Walking / Yürüyüş
Dislikes / Sevmedikleri:
- Basketball / Basketbol
- Chess / Satranç
- Checkers / Dama
- Sculpting / Heykel yapma
- Dodgeball / Yakan top
- Origami
D. Read the language tips and complete the statements. / Dil ipuçlarını okuyun ve cümleleri tamamlayın.
Talking about hobbies / Hobiler hakkında konuşma
1- I love fishing, but I dislike painting.
(Ben balık tutmayı seviyorum ama resim yapmayı sevmiyorum.)
2- My friend likes hiking, but he/she doesn’t like checkers.
(Arkadaşım doğa yürüyüşünü seviyor ama dama oynamayı sevmiyor.)
E. Work in pairs and talk about your hobbies. / İkili olarak çalışın ve hobileriniz hakkında konuşun.
Example / Örnek:
Question: What are your hobbies? / Hobilerin neler?
Answer 1: I love origami and painting. At school, I enjoy playing chess but I lose every time.
(Origami ve resim yapmayı seviyorum. Okulda satranç oynamaktan zevk alıyorum ama her zaman kaybediyorum.)
Answer 2: I love playing computer games and making 3D models. At school, I like playing football and blind man's buff. What about you?
(Bilgisayar oyunları oynamayı ve 3D modeller yapmayı seviyorum. Okulda futbol ve körebe oynamayı seviyorum. Ya sen?)
Sayfa 30 Cevapları
A. Look at the picture and answer the question. / Resme bakın ve soruyu cevaplayın.
What activities are there on the board game below? / Aşağıdaki masa oyununda hangi aktiviteler var?
-
Number 1: Basketball/Volleyball
(1 numara: Basketbol/Voleybol) -
Number 2: Origami/Painting
(2 numara: Origami/Resim Yapma) -
Number 3: Chess and Checkers
(3 numara: Satranç ve Dama) -
Number 4: Camping/Hiking
(4 numara: Kamp Yapma/Doğa Yürüyüşü) -
Number 5: Swimming/Football
(5 numara: Yüzme/Futbol) -
Number 6: Sculpting/Hopscotch
(6 numara: Heykel Yapma/Seksek)
B. Read the picture story, use the game above, and complete the statements. / Resim hikayesini okuyun, yukarıdaki oyunu kullanarak cümleleri tamamlayın.
- Aki is on number 5. / Aki 5 numarada.
- Defne is on number 4. / Defne 4 numarada.
Dialogue Translation / Diyalog Çevirisi:
-
Aki: Can you do origami?
Defne: No, I can't. -
Aki: Can you draw pictures?
Defne: Yes, I can. I'm good at drawing pictures. -
Defne: Now, it's my turn. Do you like camping?
Aki: Yes, I love camping because I love nature. -
Defne: Can you light a fire?
Aki: No. But I can set up a tent. -
Defne: Look! The others are playing dodgeball outside. Do you like playing dodgeball?
Aki: Yes, I love dodgeball. -
Defne: Let's go and join them!
Sayfa 31 Cevapları
C. Read the picture story again and write TRUE or FALSE. (C. Resmi hikayeyi tekrar okuyun ve doğru veya yanlış yazın.)
-
Defne can do origami. FALSE (YANLIŞ)
-
Defne can draw pictures. TRUE (DOĞRU)
-
Defne is bad at drawing pictures.mFALSE (YANLIŞ)
-
Aki dislikes camping. FALSE (YANLIŞ)
-
Aki can’t light a fire. TRUE (DOĞRU)
-
Aki can’t set up a tent. FALSE (YANLIŞ)
-
Aki loves playing dodgeball. TRUE (DOĞRU)
D. Read the language tips and complete the statements. (D. Dil ipuçlarını okuyun ve ifadeleri tamamlayın.)
Talking about abilities (Yetenekler hakkında konuşmak)
1- I’m good at ___, ___, and ___. I can ___, but I’m bad at ___ and ___. (Ben ___, ___ ve ___ konusunda iyiyim. ___ yapabilirim, ama ___ ve ___ konusunda kötüyüm.)
2- My friend, ___, is good at ___. She/He can ___, but she/he is bad at ___ and ___. (Arkadaşım ___, ___ konusunda iyi. ___ yapabilir, ama ___ ve ___ konusunda kötü.)
E. Play the board game with your partner on page 97. (E. Sayfa 97'deki oyun tahtasında eşinizle oynayın.)
Power Up (Güçlen)
A. Use the words in the box and complete the chart. (A. Kutudaki kelimeleri kullanın ve tabloyu tamamlayın.)
Play: football, table tennis, dodgeball, hangman (Oyna: futbol, masa tenisi, yakan top, adam asmaca)
Go: camping, climbing, swimming, fishing (Git: kamp yapma, tırmanma, yüzme, balık tutma)
Do: aerobics, gymnastics, experiments (Yap: aerobik, jimnastik, deneyler)
Collect: bookmarks, stamps (Topla: ayraçlar, pullar)
Sayfa 32 Cevapları
B. Read the text and complete the diagram below. (B. Metni okuyun ve aşağıdaki diyagramı tamamlayın.)
Grayson’s Likes (Grayson'un Sevdikleri)
- Team sports (Takım sporları)
- Riding his bike (Bisiklet sürmek)
- Playing checkers (Dama oynamak)
- Painting (Resim yapmak)
Petra’s Likes (Petra'nın Sevdikleri)
- Dancing (Dans etmek)
- Ice skating (Buz pateni yapmak)
- Riding her bike (Bisiklet sürmek)
- Collecting bookmarks (Ayracı koleksiyonu yapmak)
- Playing checkers with her sister (Kız kardeşiyle dama oynamak)
Both (Ortak Sevdikleri)
- Riding their bikes (Bisiklet sürmek)
- Playing checkers (Dama oynamak)
Sayfa 33 Cevapları
C. Read the text again and answer the questions.
(C. Metni tekrar okuyun ve soruları cevaplayın.)
1- What kind of sports does Grayson like? He likes team sports.
(Grayson hangi tür sporları seviyor? Takım sporlarını seviyor.)
2- Can Grayson draw pictures?Yes, Grayson can draw different portraits, and he wins prizes.
(Grayson resim çizebilir mi? Evet, Grayson farklı portreler çizebilir ve ödüller kazanır.)
3- What is Petra’s favorite hobby? Petra's favorite hobby is dancing.
(Petra’nın en sevdiği hobi nedir? Petra'nın en sevdiği hobi dans etmektir.)
4- Do Grayson and Petra like doing experiments? Yes, both Grayson and Petra like doing experiments.
(Grayson ve Petra deney yapmayı sever mi? Evet, hem Grayson hem de Petra deney yapmayı sever.)
5- What clubs does Petra attend? Petra attends a dancing club at school.
(Petra hangi kulüplere katılıyor? Petra okulda dans kulübüne katılıyor.)
D. Read the language tips and complete the statements. (D. Dil ipuçlarını okuyun ve cümleleri tamamlayın.)
D. Read the language tips and complete the statements.
(D. Dil ipuçlarını okuyun ve cümleleri tamamlayın.)
1- Do you like playing football? Yes, I do.
(Futbol oynamayı sever misin? Evet, seviyorum.)
2- Does Grayson love water sports? No, he doesn't.
(Grayson su sporlarını sever mi? Hayır, sevmez.)
3- What can Grayson do? He can play baseball and volleyball.
(Grayson ne yapabilir? Beyzbol ve voleybol oynayabilir.)
4- Does Petra love playing chess? No, she doesn't.
(Petra satranç oynamayı sever mi? Hayır, sevmez.)
5- Does Petra play checkers? Yes, she can. She always wins.
(Petra dama oynar mı? Evet, oynar. Her zaman kazanır.)
Sayfa 34 Cevapları
Learning Portal
Read the learning portal, do the project, and share it with your friends.
Öğrenme portalını okuyun, projeyi yapın ve arkadaşlarınızla paylaşın.
What are your eco-friendly hobbies?
Çevre dostu hobileriniz nelerdir?
Make a word cloud infographic for your eco-friendly hobbies.
Çevre dostu hobileriniz için bir kelime bulutu infografiği oluşturun.
Project Tips
Proje İpuçları
- Find out your eco-friendly hobbies.
Çevre dostu hobilerinizi bulun. - Choose a shape for your word cloud.
Kelime bulutunuz için bir şekil seçin. - Write your hobbies.
Hobilerinizi yazın. - Show your favorite hobby in bigger sizes.
En sevdiğiniz hobiyi daha büyük yazılarla gösterin.
Sum Up
A. Think about the unit and complete the boxes.
A. Ünite hakkında düşünün ve kutuları doldurun.
-
My Reflections on This Unit:
Bu Ünite Hakkındaki Düşüncelerim: -
What I Remember:
Hatırladıklarım:
B. Think about your performance and complete the self-assessment scale.
B. Performansınız hakkında düşünün ve öz değerlendirme ölçeğini tamamlayın.
- I can talk about likes.
Sevdiklerim hakkında konuşabilirim. - I can talk about dislikes.
Sevmediklerim hakkında konuşabilirim. - I can talk about abilities.
Yetenekler hakkında konuşabilirim. - I can ask about people's hobbies.
İnsanların hobileri hakkında sorular sorabilirim. - I can ask about people's abilities.
İnsanların yetenekleri hakkında sorular sorabilirim.