Unıt 3 - Games & Hobbies
5. Sınıf İngilizce Sayfa 33 Cevapları
3. Ünite: Oyunlar ve Hobiler başlığı altında bir İngilizce ders kitabının içeriğini tanıtmaktadır. Ünitede, öğrencilerin insanların neleri düzenli olarak yaptığını tanımlama, yetenek ve yetersizlik ifade etme, beğenilerini ve hoşlanmadıklarını dile getirme gibi dil becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Kazanımlar:
- Dinleme: Hobiler, beğeniler, hoşlanılmayanlar ve yeteneklerle ilgili basit sözlü metinleri anlama.
- Konuşma: Hobiler ve yeteneklerle ilgili basit ve anlaşılır şekilde konuşma, beğenileri ve hoşlanılmayanları ifade etme.
- Okuma: Görsel destekli basit hikayeleri takip etme.
Bu ünite, öğrencilerin hobiler ve günlük aktivitelerle ilgili temel İngilizce dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır.
5. Sınıf İngilizce Sayfa 34 Cevapları
1. Match the capital letters with the small letters. Then listen and repeat. (1. Büyük harfleri küçük harflerle eşleştirin. Daha sonra dinleyin ve tekrarlayın.)
- A - a. HORSE RIDING (Binicilik)
- B - b. CHINESE WHISPERS (Kulaktan kulağa)
- C - c. SKIING (Kayak)
- D - d. CAMPING (Kamp yapma)
- E - e. BLIND MAN'S BUFF (Kör ebe)
- F - f. CHECKERS (Dama)
- G - g. CYCLING (Bisiklete binme)
- H - h. HANGMAN (Adam asmaca)
- I - i. HOPSCOTCH (Seksek)
- J - j. FISHING (Balık tutma)
- K - k. SCULPTING (Heykel yapma)
- L - l. HIKING (Doğa yürüyüşü)
- M - m. SWIMMING (Yüzme)
- N - n. DODGEBALL (Yakan top)
5. Sınıf İngilizce Sayfa 35 Cevapları
2. Answer: My favorite activity is playing dodgeball. (2. Cevap: En sevdiğim aktivite yakartop oynamaktır.)
3. What can Sandy do or play? What can Jim do or play? (Listen and mark based on the listening activity if provided. Below is an example layout.) (3. Sandy ne yapabilir veya oynayabilir? Jim ne yapabilir veya oynayabilir? (Eğer sağlanmışsa dinleme etkinliğine göre dinleyin ve işaretleyin. Aşağıda örnek bir düzen verilmiştir.))
4. Based on the information provided, here is an example filled table: (4. Sağlanan bilgilere dayanarak aşağıda örnek dolu bir tablo verilmiştir:)
Activity | Sandy | Jim | You (Example) |
---|---|---|---|
Playing Hangman | ✔️ | ✔️ | |
Playing Tennis | ❌ | ✔️ | |
Playing Checkers | ✔️ | ❌ | |
Playing Chess | ❌ | ✔️ | |
Swimming | ✔️ | ✔️ | |
Playing Dodgeball | ✔️ | ❌ | |
Riding a Horse | ❌ | ✔️ | |
Skiing | ❌ | ✔️ |
4. What can/can’t you do? Look and fill in the table in part 3 for yourself. (4. Neyi yapabilirsiniz/yapamazsınız? Bölüm 3'teki tabloya bakın ve doldurun.kendin.)
- I can: play tennis, play hangman, play chess, swim, ride a horse, ski.
- I can’t: play dodgeball, play checkers.
5. Sınıf İngilizce Sayfa 36 Cevapları
Speaking Activity (Konuşma Etkinliği)
5. Work in pairs. What can/can’t you do? Make dialogues as in part 3.
(5. İkili çalışın. Yapabildiğiniz/yapamadığınız şeyleri konuşun. Part 3'teki gibi diyaloglar oluşturun.)
Example Dialogue (Örnek Diyalog):
- Student A: I can play baseball, can you play it?
(Öğrenci A: Beyzbol oynayabiliyorum, sen oynayabiliyor musun?) - Student B: No, I can't, but I can play soccer.
(Öğrenci B: Hayır, oynayamıyorum ama futbol oynayabiliyorum.)
Game Time - Chain Game (Oyun Zamanı - Zincir Oyunu)
6. Listen and play the game “Chain”.
(6. Dinleyin ve “Zincir” oyununu oynayın.)
Instructions (Talimatlar):
- The first student starts with a simple sentence about an activity they can do.
(İlk öğrenci, yapabildiği bir aktivite hakkında basit bir cümle ile başlar.) - Each following student repeats the previous sentences and adds their own activity.
(Sonraki her öğrenci, önceki cümleleri tekrar eder ve kendi yapabildiği bir aktiviteyi ekler.)
Example Chain (Örnek Zincir):
- Student 1: I can play tennis.
(Öğrenci 1: Tenis oynayabiliyorum.) - Student 2: I can play tennis and I can swim.
(Öğrenci 2: Tenis oynayabiliyorum ve yüzebiliyorum.) - Student 3: I can play tennis, I can swim, and I can ski.
(Öğrenci 3: Tenis oynayabiliyorum, yüzebiliyorum ve kayak yapabiliyorum.) - Student 4: I can play tennis, I can swim, I can ski, and I can play chess.
(Öğrenci 4: Tenis oynayabiliyorum, yüzebiliyorum, kayak yapabiliyorum ve satranç oynayabiliyorum.)
5. Sınıf İngilizce Sayfa 37 Cevapları
7. Before you read, answer: Can you play tennis? (Okumadan önce cevap verin: Tenis oynayabilir misiniz?)
Answer (Cevap): Yes, I can. (Evet, oynayabilirim.)
8. Read Cem’s speech and answer: Can he play chess? (Cem'in konuşmasını okuyun ve cevabı: Satranç oynayabilir mi?)
Answer (Cevap): Yes, he can play chess. (Evet, satranç oynayabiliyor.)
9. True or False Statements (Doğru veya Yanlış Cümleler)
- Cem can play football. (T)
(Cem futbol oynayabiliyor.) - Cem can play tennis. (F)
(Cem tenis oynayamıyor.) - Fishing is Cem’s favourite activity. (F)
(Balık tutmak Cem’in en sevdiği aktivite değil.) - Sculpting isn’t Cem’s favourite activity. (T)
(Heykelcilik Cem’in en sevdiği aktivite değil.) - Cem can’t ride a horse. (T)
(Cem ata binemiyor.)
Speaking Exercise (Konuşma Alıştırması)
10. Which sports do you like and dislike? Can you do them? Talk to your friends.
(Siz hangi sporları seviyor veya sevmiyorsunuz? Bu sporları yapabiliyor musunuz? Arkadaşlarınızla konuşun.)
Sample Answer (Örnek Cevap): "I like playing football and basketball. Do you like them too?"
(Futbol ve basketbol oynamayı seviyorum. Siz de seviyor musunuz?)
"I don’t like football and basketball; I like extreme sports."
(Futbol ve basketbolu sevmiyorum; ekstrem sporları seviyorum.)
Song Time (Şarkı Zamanı)
11. Listen and sing the song. (Dinle ve şarkıyı söyle.)
MY HOBBIES (Hobilerim)
What do you like doing? (Ne yapmayı seviyorsun?)
"I like reading books, I like swimming."
(Kitap okumayı seviyorum, yüzmeyi seviyorum.)
What do you like doing? (Ne yapmayı seviyorsun?)
"I like drawing pictures, I like dancing."
(Resim çizmeyi seviyorum, dans etmeyi seviyorum.)
What do you like doing? (Ne yapmayı seviyorsun?)
"I like playing tennis, I like walking."
(Tenis oynamayı seviyorum, yürüyüş yapmayı seviyorum.)
These are my hobbies.
(Bunlar benim hobilerim.)
5. Sınıf İngilizce Sayfa 38 Cevapları
Listening (Dinleme)
12. Before you listen, mime a game or sports. Ask your friends to guess it.
(Dinlemeden önce bir oyun ya da spor hareketini taklit et. Arkadaşlarından tahmin etmelerini iste.)
13. Listen and tick (✓) the games and activities they talk about.
(Dinle ve bahsettikleri oyunları ve aktiviteleri işaretle.)
- (✓)Fishing (Balık Tutma)
- (✓) Bask etball (Basketbol)
- (✓) Blind Man's Buff (Körebe)
- (✓) Playing Hopscotch (Sek Sek Oynama)
- (✓) Football (Futbol)
- Martial Arts (Dövüş Sporları)
- (✓) Tennis (Tenis)
- Running Race (Koşu Yarışı)
- Jenga (Jenga)
- Playing Chess (Satranç Oynama)
- (✓) Playing Checkers (Dama Oynama)
- (✓) Playing Computer Games (Bilgisayar Oyunları Oynama)
- Gymnastics (Jimnastik)
14. Listen again and say the answer. What are Julio’s and Mandy’s hobbies?
(Tekrar dinle ve cevabı söyle. Julio’nun ve Mandy’nin hobileri neler?)
-
Mandy likes playing computer games and doing martial arts.
(Mandy bilgisayar oyunları oynamayı ve dövüş sporları yapmayı sever.) -
Julio likes to play football, he goes fishing, and he likes hopscotch.
(Julio futbol oynamayı, balık tutmayı ve sek sek oynamayı sever.)
Speaking (Konuşma)
15. What are your best friend’s hobbies, likes, and dislikes? What can he/she do? What can’t he/she do? Explain them to your friends.
(En iyi arkadaşının hobileri, sevdikleri ve sevmedikleri neler? Ne yapabilir? Ne yapamaz? Bunları arkadaşlarına açıkla.)
My best friend likes and plays tennis, volleyball, and skydiving. But he can’t play chess and football.
(En iyi arkadaşım tenis, voleybol oynamayı ve serbest düşüş yapmayı sever ve yapar. Ama satranç ve futbol oynayamaz.)
5. Sınıf İngilizce Sayfa 39 Cevapları
16. Activity: Group Work (16. Etkinlik: Grup Çalışması)
Work in groups of four and ask each other questions about likes, dislikes, hobbies, and abilities. Put a tick (✓) or a cross (X) and fill in the chart.
(Dört kişilik gruplar halinde çalışın ve birbirinize neyi sevip sevmediğiniz, hobileriniz ve yetenekleriniz hakkında sorular sorun. Tabloda tik (✓) veya çarpı (X) işaretini kullanarak doldurun.)
Example (Örnek):
- You: Can you do origami? (Origami yapabiliyor musun?)
- 1st Friend: Yes, I can. I like it. (Evet, yapabiliyorum. Origami yapmayı seviyorum.)
- You: Do you play computer games? (Bilgisayar oyunları oynuyor musun?)
- 1st Friend: No, I don’t. I don’t like playing computer games, and I can’t play them. (Hayır, oynamıyorum. Bilgisayar oyunları oynamayı sevmiyorum ve oynayamıyorum.)
- You: Can you play chess? (Satranç oynayabiliyor musun?)
- 1st Friend: No, I can’t. (Hayır, oynayamıyorum.)
Activities to fill in the chart: (Tabloda yer alan aktiviteler):
- Origami
- Computer Games (Bilgisayar Oyunları)
- Tennis (Tenis)
- Volleyball (Voleybol)
- Hopscotch (Sek Sek)
- Dodgeball (Yakan Top)
- Sculpting (Heykel Yapma)
17. Activity: Describing Friends (17. Etkinlik: Arkadaşları Tanımlama)
Look at the chart in part 16. Give information about your friends.
(16. bölümdeki tabloya bakın. Arkadaşlarınız hakkında bilgi verin.)
Example (Örnek):
Ayşe can do origami, and she can play volleyball. She likes origami, tennis, and volleyball. She can’t play computer games. She can’t play chess.
(Ayşe origami yapabiliyor ve voleybol oynayabiliyor. Origami, tenis ve voleybolu seviyor. Bilgisayar oyunları oynayamıyor ve satranç oynayamıyor.)
5. Sınıf İngilizce Sayfa 40 Cevapları
Game Instructions
18. Play in groups of three. Roll the dice. Move forward the number of spaces on the dice. Say the name of the activity in the box and play the game.
(3 kişilik gruplar halinde oynayın. Zar atın ve zardaki sayı kadar ilerleyin. Kutudaki aktivitenin adını söyleyin ve oyunu oynayın.)
P.S.: The student with a wrong answer loses a turn.
(Not: Yanlış cevap veren öğrenci bir tur bekler.)
Key Phrases and Actions
Start: The beginning point of the game.
Oh, no! Move back 2 spaces.
(Aman! 2 adım geri git.)
Oh, no! Go back to start.
(Aman! Başa dön.)
Super skip!
(Süper atlama!)
Congratulations! Go to finish.
(Tebrikler! Bitişe git.)
5. Sınıf İngilizce Sayfa 41 Cevapları
Reading
19. Before you read, answer: Do you know doing origami? (Okumadan önce cevaplayın: Origami yapmayı biliyor musunuz?)
Answer/Cevap: Not much (Çok fazla değil)
20. Look at the pictures, read the picture story and answer: What does Eika do with some paper? (Resimlere bakın, resimli hikayeyi okuyun ve cevaplayın: Eika kağıtla ne yapıyor?)
- Answer/Cevap: She does origami, two rabbits (Origami yapıyor, iki tavşan)
Story Summary
- Eika gets up early. (Eika erken kalkıyor.)
- She goes to the bookstore and buys some origami paper. (Kitapçıya gidiyor ve biraz origami kağıdı alıyor.)
- She goes back home. (Eve geri dönüyor.)
- She makes two rabbits. (İki tavşan yapıyor.)
- She joins a competition. (Bir yarışmaya katılıyor.)
- She wins the competition. Other competitors lose. (Yarışmayı kazanıyor. Diğer yarışmacılar kaybediyor.)
Speaking
21. What competition does Eika win? Answer. Then, tell Eika’s story to your friends with your own words. (Eika hangi yarışmayı kazanıyor? Cevaplayın. Ardından, Eika’nın hikayesini kendi kelimelerinizle arkadaşlarınıza anlatın.)
- Answer/Cevap: Eika won the origami competition (Eika origami yarışmasını kazandı)
- Explanation/Açıklama: Hey, did you all hear that Eika won the origami competition? She worked very hard for it. (Hey, duydunuz mu, Eika origami yarışmasını kazandı. Bunun için çok çalıştı.)
5. Sınıf İngilizce Sayfa 42 Cevapları
Reading (Okuma)
22. Before you read, answer: What is your favourite activity?
(My favorite activity is camping.)
(Favori aktivitem kamp yapmaktır.)
23. Look at the table and answer: Which activities do they all like?
(They all like sculpting and camping.)
(Hepsi heykel yapmayı ve kamp yapmayı seviyor.)
24. Read the table again and write true (T) or false (F).
(Tabloyu tekrar okuyun ve doğru (D) veya yanlış (Y) olarak yazın.)
-
Jamie likes playing checkers. – (F)
(Jamie dama oynamayı seviyor.) – (Yanlış) -
Jane likes camping. – (T)
(Jane kamp yapmayı seviyor.) – (Doğru) -
James likes playing Chinese Whispers. – (F)
(James fısıltı oyunu oynamayı seviyor.) – (Yanlış) -
James likes sculpting. – (T)
(James heykel yapmayı seviyor.) – (Doğru) -
Jamie likes fishing. – (T)
(Jamie balık tutmayı seviyor.) – (Doğru) -
Jane likes fishing. – (F)
(Jane balık tutmayı seviyor.) – (Yanlış)
Speaking (Konuşma)
25. Work in pairs. Ask and answer these questions and make dialogues.
(İkili çalışın. Bu soruları sorup cevaplayın ve diyaloglar oluşturun.)
-
What are your hobbies?
(I like fishing, playing tennis, and computer games. And you?)
(Hobileriniz neler? Ben balık tutmayı, tenis oynamayı ve bilgisayar oyunlarını severim. Ya sen?) -
What sports can you do?
(I can do swimming, taekwondo, and tennis.)
(Hangi sporları yapabilirsiniz? Yüzme, tekvando ve tenis yapabilirim.) -
What do you like / dislike doing?
(I don’t like to play football and basketball.)
(Yapmayı sevdiğiniz / sevmediğiniz şeyler nelerdir? Futbol ve basketbol oynamayı sevmem.)
5. Sınıf İngilizce Sayfa 43 Cevapları
24. Who likes what? Follow the lines, find and say them. (24. Kim neyi seviyor? Çizgileri takip edin, bulun ve söyleyin.)
- Bora - Camping (Kamp yapma)
- Selin - Cycling (Bisiklet sürme)
- Mehmet - Swimming (Yüzme)
- Ela - Fishing (Balık tutma)
- Cenk - Trekking (Doğa yürüyüşü)
- Arzu - Horse riding (At binme)
5. Sınıf İngilizce Sayfa 44 Cevapları
ASSIGNMENT (ÖDEV)
-
Write the new words in your visual dictionary. Draw or stick pictures/photos.
(Yeni kelimeleri görsel sözlüğünüze yazın. Çizim yapın veya resim/fotoğraf yapıştırın.) -
Prepare a poster about your hobbies and favourite games. Draw or stick pictures/photos.
(Hobileriniz ve favori oyunlarınız hakkında bir poster hazırlayın. Resim/fotoğraf yapıştırın veya çizim yapın.)
SELF-ASSESSMENT (KENDİ DEĞERLENDİRME)
At the end of this unit, I can... (Bu ünitenin sonunda yapabilirim...)
- listen and understand people’s hobbies and abilities. (İnsanların hobilerini ve yeteneklerini dinleyip anlayabilirim.)
- ask questions and talk about hobbies (likes/dislikes) and abilities. (Hobiler ve yetenekler hakkında sorular sorup konuşabilirim.)
- say the things I and other people do. (Benim ve başkalarının yaptıklarını söyleyebilirim.)