5. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 45-46 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Meb Yayınları Matematik 1. Ders Kitabı İki Doğrunun Yolculuğu Sayfa 45-46 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Doğruların Yolculuğu:

  • Elektrik telleri gibi birbirine paralel olan doğrular bir noktada kesişmez ve aralarındaki ilişki paralel olarak adlandırılır.
  • Kaldırım taşlarının çizgilerinde hareket eden karıncalar benzetmesi ile bazı doğruların belirli noktalarda kesişme durumu anlatılmaktadır. Bu, karıncaların iki doğru üzerinde yol alarak aynı noktada kesişmesi gibi düşünülebilir.

Etkinlik 1: İki Doğrunun Yolculuğu

Bu etkinlikte asetat kâğıdı kullanarak iki doğru çizilir ve bu doğrular farklı şekillerde üst üste koyularak aralarındaki açı çeşitleri incelenir.

  • a) Asetat kâğıdını rastgele üst üste koyun: Doğrular arasında dar, dik, geniş gibi çeşitli açılar oluşabilir.
  • b) Farklı şekillerde üst üste koyulduğunda oluşabilecek farklı açılar tartışılır.
  • c) Oluşan açılar farklı durumlar olarak çizilerek dört kutuya yerleştirilir.

2. İki Doğrunun Kesişimi:

Bu etkinlikte, kareli zeminde iki doğrunun kesiştiği nokta belirlenir ve kesişim noktasında oluşan açı çeşitleri değerlendirilir.

  • a) Ortak nokta belirlenir: Doğruların kesişim noktası genellikle bir noktada olur.
  • b) Kesişim noktasında oluşan açılar: Dar açı ve geniş açı olarak sınıflandırılır.

Bu etkinlikler, öğrencilere iki doğru arasındaki ilişkileri ve açılarla ilgili temel kavramları uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlar.

1. Tablo: Dört Durumda Oluşan Açıların Sınıflandırılması

Tabloda, dört farklı durumda oluşan açılar eş olan açılar, ölçüleri toplamı 180° olan açılar, dar açılar, dik açılar ve geniş açılar olarak sınıflandırılmıştır.

  • 1. Durum: Eş olan açılar ve dik açılar bulunmaktadır.
  • 2. Durum: Eş olan açılar, ölçüleri toplamı 180° olan açılar ve dik açılar bulunmaktadır.
  • 3. Durum: Dar açılar vardır.
  • 4. Durum: Geniş açılar bulunmaktadır.

İki Doğrunun Kesişimi:

Kareli zeminde iki doğru kesişmiş ve bu kesişimden E noktası ortaya çıkmıştır. Kesişim noktasında oluşan açıların sınıflandırılması yapılmıştır:

  • a) Bu doğruların ortak noktası E noktasıdır.

  • b) Belirlenen E noktasında oluşan açı çeşitleri:

    • Dar Açı: m(AEC), m(DEB)
    • Geniş Açı: m(AED), m(CEB)

Tablonun tamamı şu şekildedir:

Dar Açı: m(AEC), m(DEB)
Geniş Açı: m(AED), m(CEB)

Sonuç olarak, bu etkinlik doğruların kesiştiği noktada oluşan açıları dar ve geniş açılar olarak sınıflandırmaya odaklanmaktadır. Kesişim noktasındaki her bir açı doğru şekilde belirtilmiş ve açı çeşitleri tabloya yerleştirilmiştir.

Yorum Yap
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar (1)
Yükleniyor ...
Yükleme hatalı.

SORU & CEVAP Haberleri