Etkinlik 2
Kâğıt Katlayarak Açı Belirleme
Kağıt Katlayarak Açı Belirleme başlıklı bir etkinlik yer alıyor. Bu etkinlikte, A4 kağıdı kullanarak doğru çizme ve açı belirleme işlemleri yapılmaktadır.
Etkinlik 2: Kağıt Katlayarak Açı Belirleme
Adımlar:
1. Adım: Kısa kenarları çakışacak şekilde A4 kağıdını ikiye katlayın. Katladığınız kağıdı açarak, oluşan katlama izine cetvel yardımıyla bir doğru modeli çizin. Bu işlem, AB doğrusu ile gösterilmiştir.
2. Adım: Uzun kenarları çakışacak şekilde A4 kağıdını ikiye katlayın. Katladığınız kağıdı açarak, oluşan katlama izine cetvel yardımıyla bir doğru modeli çizin. Bu doğruların kesişimi CD doğrusu ile gösterilmiştir.
Sorular:
a) Köşesi AB ve CD doğrularının ortak noktası olan açılara bakarak aşağıdaki açıların ölçülerini yazın:
- m(CEA) = 90°
- m(DEA) = 90°
- m(DEB) = 90°
- m(CEB) = 90°
b) Belirlediğiniz açı ölçülerine göre, AB doğrusu ile CD doğrusu arasındaki ilişkiyi açıklayın.
Soruların cevabında belirtildiği gibi, iki doğrunun kesiştiği noktada açılar 90° ise bu doğrular dik doğrular olarak adlandırılır. Örneğin, AB doğrusu CD doğrusu üzerine dikse, bu durum sembolle AB ⊥ CD olarak yazılır ve "AB doğrusu CD doğrusu üzerine diktir" şeklinde okunur.
Bu etkinlik, öğrencilere kağıt katlama yöntemiyle açılar oluşturmayı ve doğru çizimlerinde açıların ilişkisini gözlemlemeyi öğretmeyi amaçlar.