Etkinlik Özeti: Sürati Hesaplayalım
Amaç: Bu etkinlikte, yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi keşfetmek amaçlanmaktadır.
Malzemeler:
- Metre
- Tebeşir
- Kronometreli saat
Yapılış:
- Beş kişilik gruplar oluşturun.
- Belirlenen bir alan boyunca 20 metrelik bir çizgi çizin ve her 5 metrede bir işaretleyin.
- Gönüllü bir öğrenci başlangıç noktasından yürüyüşe başlasın. Diğer öğrenci ise, 5, 10, 15 ve 20 metre mesafeleri geçiş süresini kronometre ile ölçsün.
- Elde edilen veriler tabloya kaydedilir.
Sonuca Varalım Soruları:
1. Soru: Arkadaşlarınızın aynı yolu alma süreleri arasında fark var mıdır? Neden?
Cevap: Arkadaşlarınızın aynı yolu alma süreleri arasında fark olabilir. Bu fark, yürüyüş hızlarındaki değişikliklerden kaynaklanabilir; herkesin yürüme hızı farklı olabilir.
2. Soru: Tablodaki verileri kullanarak defterinize alınan yol ile geçen zaman arasındaki ilişkiyi gösteren örnekteki gibi bir grafik çiziniz.
Cevap: Verilen verilerle yol ve zaman arasındaki ilişkiyi gösteren grafiği, yatay eksende zamanı, dikey eksende ise alınan yolu göstererek çizebilirsiniz. Yol arttıkça zaman da artar.
3. Soru: Sürat ile geçen zaman arasındaki ilişkiyi gösteren bir grafik çiziniz.
Cevap: Sürat ile zaman arasındaki ilişkiyi gösteren grafikte, sürat sabit olduğunda zaman arttıkça alınan yol da artar. Sürat sabit kalmazsa grafikte değişiklikler gözlenir.