1. Siz, günümüz toplumunda düzeltilmesi gereken ne gibi sorunlar gözlemliyorsunuz? Bunlardan en önemli gördüklerinizi defterinize yazınız.
Cevap: Günümüzde toplumda düzeltilmesi gereken başlıca sorunlar arasında çevre kirliliği, toplumsal eşitsizlik, hoşgörüsüzlük, eğitimde fırsat eşitsizliği ve trafik sorunları yer alıyor. Bu sorunların çözüme kavuşturulması için bireysel ve toplumsal farkındalığın artırılması büyük önem taşıyor.
2. Sizce insanlar toplumsal sorunlar konusunda yeterince duyarlı davranıyorlar mı? Gözlem ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bazı insanlar toplumsal sorunlara karşı duyarlı davranırken, bazıları bu konulara ilgisiz kalabiliyor. Örneğin, çevre kirliliği konusunda geri dönüşüm yapan ve bilinçli tüketim sağlayan bireyler bulunurken, aynı zamanda atıkları doğru şekilde bertaraf etmeyen birçok insan da mevcut. Toplumun genelinde bu duyarlılığın artırılması için eğitim ve farkındalık kampanyalarına ihtiyaç var.
3. Sizin, düzeltilmesi için katkıda bulunduğunuz bir toplumsal sorun oldu mu? Örneğin okulunuzda ya da mahallenizde yaşanan sorunlar için bir çalışma yaptınız mı? Olduysa bunu arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Evet, mahallenizde düzenlenen bir temizlik kampanyasına katıldım. Çevre kirliliğini azaltmak için çevredeki çöpleri topladık ve geri dönüşüm hakkında bilgilendirme yaptık. Ayrıca, okulda fidan dikme etkinlikleri düzenleyerek doğaya katkıda bulunduk. Bu tür çalışmalar, toplumsal sorunların çözümüne bireysel katkının ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.
Günümüz toplumunda çözülmesi gereken birçok sorun bulunmaktadır. Özellikle çevre kirliliği, toplumsal eşitsizlik ve hoşgörüsüzlük gibi konular, bireylerin ve toplumun dikkat etmesi gereken alanlar arasında öne çıkmaktadır. İnsanların bu konulara duyarlılığı ise maalesef yeterli seviyede değildir. Ancak, bireylerin mahalle temizliği, ağaç dikimi veya geri dönüşüm gibi küçük adımlarla bile büyük değişikliklere yol açabileceğini unutmamak gerekir. Bu tür farkındalık çalışmaları, toplumu daha yaşanabilir hale getirebilir.