6. Sınıf Yıldırım Yayınları Türkçe 1. Tema Erdemler Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Soruları Etkinlik Cevapları

6. Sınıf Yıldırım Yayınları Türkçe Ders Kitabı 1. Tema Erdemler Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Sayfa 40-41-42 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

1. Tema Erdemler Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Soruları Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 40 Cevabı

A. 1-7. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız. 1, 2, 3 ve 4.soruların cevabını defterinize yazınız.

İKİ ERKEK KARDEŞ

Evvel zaman içinde biri evli, biri bekâr iki erkek kardeş varmış. İki erkek kardeşin bir buğday tarlası ve bir değirmeni varmış. Her gün birlikte çalıştıktan sonra tahılı eşit olarak ikiye bölerlermiş.
Bir gün bekâr olan kardeş şöyle düşünmüş:
“Bu adil değil! Benim kimsem yok, kardeşimin ise doyurması gereken büyük bir ailesi var.”
Böylece her gece karanlık bastıktan sonra kimse fark etmeden kardeşinin deposuna fazladan bir ölçek tahıl koymaya başlamış.
Aradan çok geçmeden öteki kardeş kendi kendine şöyle düşünmüş:
“Bu adil değil! Büyüdüklerinde bana bakacak oğullarım var, kardeşimin ise hiç kimsesi yok.”
Böylece her gece karanlık bastıktan sonra kimse fark etmeden kardeşinin deposuna fazladan bir ölçek tahıl koymaya başlamış. Fakat bir gece aniden karşılaşmışlar ve birbirlerinin ne yaptığını öğrenmişler. Birbirlerine duydukları derin sevgi ve bağlılık nedeniyle sevinç gözyaşlarına boğulmuşlar.

Soru: 1) İki kardeş, her gün çalıştıktan sonra tahılı nasıl paylaşmışlardır?
Cevap: Tahılları her gün eşit olarak bölüşmüşlerdir.

Soru: 2) Bekâr olan kardeş, tahılın paylaşılmasıyla ilgili ne düşünmüştür?
Cevap
: Bekâr kardeş, "Benim kimsem yok, kardeşim ise ailesine bakmak zorunda. Ona daha fazla tahıl lazım." diye düşünmüştür.

Soru: 3) İki kardeş, fazladan bir ölçek tahılı her gece birbirlerinin deposuna neden gizlice koymuş olabilir?
Cevap
: Her iki kardeş de birbirlerine duyduğu sevgi ve bağlılık nedeniyle, fazladan tahılı karşılıklı olarak birbirlerinin deposuna koymuşlardır.

Soru: 4) İki kardeşin birbirlerine adil ve paylaşımcı davranmaları, sevgi ve bağlılık duymaları hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap
: Kardeşler arasındaki bu paylaşım ve bağlılık, fedakârlığın ve karşılıklı sevginin güzel bir örneğidir. Kardeşler, birbirlerine olan sevgilerini bu şekilde göstermişlerdir.

Soru: 5) “Benim kimsem yok, kardeşimin ise doyurması gereken büyük bir ailesi var.” cümlesindeki altı çizili sözcüğün cümlede hangi anlamda kullanıldığını belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.

a. Yetişkin, belli bir yaşa gelmiş. ()
b. Niceliği çok olan. (✓)
c. Önemli. ()

Soru: 6) Metinle ilgili aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.

1. (D) Neden-sonuç cümlelerine yer verilmiştir.
2. (D) Deyim kullanılmıştır.
3. (Y) “Depo” sözcüğü “Ordu mallarının saklandığı, bakımlarının yapıldığı yer.” anlamında kullanılmıştır.
4. (D) Olaylar 3. kişi tarafından anlatılmıştır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 41 Cevabı

Soru: Aşağıda verilen hikâye öğelerinden metinde bulunanları işaretleyiniz.

a. Şahıs ve Varlık Kadrosu (✓)
b. Mekân (✓)
c. Zaman (✓)
ç. Anlatıcı (✓)

Soru: Aşağıdaki atasözlerinden hangileri beraberlik ve dayanışma duygusuyla ilgilidir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.

a. Yalnız taş, duvar olmaz. (✓)
b. Ağır taş yerinden oynamaz. ()
c. Birlikten kuvvet doğar. (✓)
ç. Dost ile ye, iç; alışveriş etme. ()
d. Harman yel ile, düğün el ile. ()
e. İki el bir baş içindir. ()

C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Soru: 1) İçimden hep iyilik geliyor
Yaşadığımız dünyayı seviyorum
Kin tutmak benim harcım değil
Çektiğim bütün sıkıntıları unuttum
Parasız pulsuzum ne çıkar?
Gelecek güzel günlere inanıyorum.
Bu şiirden aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz?

A) Şair insanlara kin duymamaktadır.
B) Şair güzel günlerin geleceğine inanmaktadır.
C) Şair yaşadığı sıkıntıları unuttuğunu belirtmektedir.
D) Şair maddi sıkıntılar yaşadığı için mutsuzdur.
Cevap: D

Soru: 2) Harflerle belirtilen aşağıdaki kutucuklarda reçel yapımının aşamaları karışık olarak verilmiştir.
S 1 kg çileği iyice yıkadıktan sonra saplarını koparıp derin bir tencereye alınız ve üzerine 4 su bardağı toz şekeri dökerek bir gece bekletiniz.
S Reçeli ocaktan almadan 2-3 dakika önce reçele yarım limonun suyunu ekleyip bir iki taşım daha kaynatınız. Oluşan köpükleri kevgirle alıp ocağı kapatımz.
I Reçeli cam kavanozlara aktarıp soğumaya bırakınız.
K 30 dakika sonra bir çay kaşığı kadar reçeli alıp porselen bir tabağa damlatınız. Reçelin kıvamı koyulaşmışsa pişmiş demektir.
A Sürenin sonunda suyunu iyice salan çileklerin olduğu tencereyi orta hararetli ateşte yaklaşık 30 dakika kaynatımz.
Buna göre reçel yapım aşamaları doğru sıralandığında aşağıdaki sözcüklerden hangisi oluşur?

A) KISAS B) KISSA C) SAKSI D) SISKA
Cevap: C


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 42 Cevabı

Soru: 3) (I) Hayvanlarla tanışmamı sağlayan pencere, beni aynı zamanda bitkilerle de tanıştırmıştı. (II) O pencereden dışarıya yalnızca ben bakmıyordum. (III) Yürümekte zorlandığı için dışarıya pek çıkamayan anneannem de neler olup bittiğini oradan seyretmeyi seviyordu. (IV) Yalnız seyretmekle kalmıyor, kahvesini de yudumluyordu keyifle.
Bu metinde numaralandırılmış cümlelerin hangisinde neden-sonuç ilişkisi vardır?

A) I B) II C) III D) IV
Cevap: C

Soru: 4) Başlık, yazıda işlenmiş konunun izlerini taşımalı ve yazının içeriğinden uzak olmamalıdır.
Buna göre;
• yalan söylememek,
• başkalarının hakkını yememek,
• verdiği sözü tutmak,
• değerlerine bağlı olmak
davranışlarından söz eden bir yazının başlığı aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?

A) Dürüstlük
B) Güven Duygusu
C) Alçak Gönüllülük
D) İyiliksever İnsanda Bulunan Özellikler
Cevap: A

Soru: 5) — toplumları mutlu bireyler oluşturur. İhtiyaç sahibi bireylere — toplum olarak yaşamanın gerekliliklerinden biridir. Bu nedenle toplumu oluşturan bireylerin dayanışma içinde yaşamaları gerekir. İnsanlar — maddi ve manevi olarak destek olursa toplum huzuru sağlanır.
Bu parçada boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdaki sözcüklerden hangisi getirilmelidir?

A) Özgür – sırt çevirmek – kardeşlerine
B) Sağlıklı – yardım etmek – birbirlerine
C) Kalabalık – el uzatmak – arkadaşlarına
D) Güçlü – değer vermek – akrabalarına
Cevap: D

Soru: 6) Gerçek, kalıcı dostluğun ne olduğunu bildiğim için dostumu kendime bağlamaktansa kendimi ona bağlamayı yeğlerim. Ona iyilik etmeyi onun bana iyilik etmesinden daha çok istemekle kalmam. Onun kendine yapacağı her iyiliğin bana da yapılmış olduğunu düşünürüm. Benden uzakta olması onun hoşuna gidiyorsa ya da işine geliyorsa bana yanımda olmasından daha fazla zevk verir. Kaldı ki bir biçimde onunla iletişim kurabilirim de. Eğer ayrı olmamızda yarar görüyorsak, yaşamımızı başka seçeneklerle ve olanaklarla genişletebiliyorsak yine birbirimiz için çabalıyoruz demektir. İşte dostluk böyle zenginleştirir insanı, eğitir, erdemli kılar.
Bu metinde “dostlukla ilgili aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?

A) Gerçek dostluklarda sevgi, saygı, güven ve anlayış çok önemlidir.
B) Dostluklar ayrı kalmayı gerektiriyorsa bundan rahatsızlık duyulmamalıdır.
C) Dostluk, onun kendine yaptığı iyilikten hoşnut olmaktır.
D) Dostluk, onun size yapacağı iyiliği beklemek yerine sizin ona iyilik etmenizdir.
Cevap: A

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri