7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 2. Ünite Sport Cevapları Meb Yayınları

7. Sınıf Meb Yayınları İngilizce Ders Kitabı 2. Ünite Sport Sayfa 24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 24

LEAD IN
Look at the photos and complete the names of the sports.
(Fotoğraflara bakın ve sporların adlarını tamamlayın.)

1- Karate (Karate)
2- Windsurfing (Rüzgar sörfü)
3- Badminton (Badminton)

4- Skiing (Kayak)
5- Scuba Diving (Tüplü dalış)
6- Javelin Throw (Cirit atma)

7- Rafting (Rafting)
8- Ice Skating (Buz pateni)
9- Rugby (Ragbi)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 25

10- Roller-skating (Paten kayma)
11- Pole Vault (Sırıkla atlama)
12- Cycling (Bisiklet sürme)

13- Jogging (Yavaş koşu)
14- Fencing (Eskrim)
15- Table Tennis (Masa tenisi)

16- Weightlifting (Halter)
17- Archery (Okçuluk)
18- Football/Soccer (Futbol)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 26

Match the equipment with the sports. There is one extra word. (Ekipmanı sporla eşleştirin. Fazladan bir kelime daha var.)

  1. Racket - Badminton (Badminton)
  2. Snorkel - Scuba-diving (Dalış)
  3. Swimsuit - Swimming (Yüzme)
  4. Gloves - Boxing (Boks)
  5. Paddles - Rafting (Rafting)
  6. Roller skates - Roller-skating (Paten Kayma)
  7. Arrow - Archery (Okçuluk)
  8. Helmet - Motorcycling (Motosiklet Sürme)
  9. Skis - Skiing (Kayak)
  10. Bike - Cycling (Bisiklet Sürme)

Extra word: Volleyball (Voleybol)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 27

A) Read the text and answer the questions. (A) Metni okuyun ve soruları cevaplayın.

1- Who is the owner of the cup of 2017 and 2021? (2017 ve 2021 kupasının sahibi kimdir?)
Turkish National Amputee Football Team. (Türkiye Ampute Futbol Milli Takımı.)

2- How do they start their training? (Antrenmanlarına nasıl başlarlar?)
They start their training with warm-up exercises early in the morning. (Sabahları ısınma hareketleriyle antrenmana başlarlar.)

3- How often do they eat healthy food? (Ne kadar sık sağlıklı yemek yerler?)
They always eat healthy food. (Her zaman sağlıklı yemek yerler.)

4- How do they do exercises? (Egzersizlerini nasıl yaparlar?)
They do exercises ambitiously. (İstekli bir şekilde egzersiz yaparlar.)


B) Match the words with the photos. There is one extra photo. (B) Kelimeleri resimlerle eşleştirin. Bir tane fazla resim var.

  1. Cup: e - (Kupa)
  2. Healthy food: c - (Sağlıklı yemek)
  3. Training: b - (Antrenman)
  4. Amputee: f - (Ampute)
  5. Team: a - (Takım)

Extra photo: d

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 28

A) Read the speech bubble and answer the questions. (A) Konuşma balonunu okuyun ve soruları cevaplayın.

1- How does Adam usually go to school? (Adam okula genellikle nasıl gider?)
He usually walks to school. (Genellikle okula yürüyerek gider.)

2- How often does he go swimming? (Ne kadar sık yüzer?)
He goes swimming twice a week. (Haftada iki kez yüzer.)

3- Does he go to bed late? (Geç mi yatıyor?)
No, he never goes to bed late. (Hayır, asla geç yatmaz.)

B) Talk about your daily routines using frequency adverbs. (B) Günlük rutinleriniz hakkında sıklık zarflarını kullanarak konuşun.

  • I always wake up at 7 am and have breakfast before school. (Genellikle sabah 7'de uyanırım ve okuldan önce kahvaltı yaparım.)
  • I often go to the gym after school. (Sık sık okuldan sonra spor salonuna giderim.)
  • I rarely watch TV during the weekdays because I usually do my homework (Hafta içi nadiren televizyon izlerim çünkü genellikle ödev yaparım.)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 29

4. Listen and complete the chart with the frequency adverbs. (Grafiği dinleyin ve tamamlayın sıklık zarfları.)

Bu sayfa, dinleme aktivitesi için kullanılan bir tabloyu ve bir diyalog örneğini içeriyor. Dinleme aktivitesi sırasında, Alice, Paul, Richard ve Amy'nin hangi sporları hangi sıklıkta yaptıklarını belirlemeniz gerekiyor. Ayrıca, bir sınıf arkadaşı ile benzer diyaloglar oluşturmanız gerekiyor.

5. Make similar dialogues with your classmates. (Sınıf arkadaşlarınızla da benzer diyaloglar kurun.)

Dialogue Examples (İngilizce-Türkçe)

  1. Student 1: What kind of sports do you like?
    Student 2: I like playing basketball.
    (1. Öğrenci: Hangi sporları seviyorsun?
    2. Öğrenci: Basketbol oynamayı seviyorum.)

  2. Student 1: How often do you play basketball?
    Student 2: I always play basketball after school.
    (1. Öğrenci: Ne sıklıkla basketbol oynuyorsun?
    2. Öğrenci: Her zaman okuldan sonra basketbol oynarım.)

Bu aktivite, spor aktivitelerini konuşurken hangi fiillerin kullanılması gerektiğini de öğretmeyi amaçlar. "Play" toplu oyunlar ve rekabetçi sporlar için, "Go" sonu "-ing" ile biten aktiviteler için ve "Do" top kullanılmayan bireysel sporlar için kullanılır.

Dialogue:

  • Student 1: What kind of sports do you like?
  • Student 2: I enjoy going swimming.
  • Student 1: How often do you go swimming?
  • Student 2: I go swimming twice a week.

(Türkçe Çeviri:

  • Öğrenci 1: Hangi sporları seviyorsun?
  • Öğrenci 2: Yüzmeyi seviyorum.
  • Öğrenci 1: Ne sıklıkta yüzüyorsun?
  • Öğrenci 2: Haftada iki kez yüzmeye giderim. *)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 30

A) Read the paragraphs and choose the best title. (A) Paragrafları okuyun ve en iyi başlığı seçin.)

The best title for the paragraphs is: b) The Sport Stars

Each paragraph highlights the achievements of different Turkish athletes, including their successes in international competitions. These athletes include Sümeyye Boyacı (Paralympic swimmer), Rıza Kayaalp (Wrestler), Busenaz Sürmeneli (Boxer), and Mete Gazoz (Archer), making "The Sport Stars" the most appropriate title for the text.

(Türkçe: Her bir paragraf, farklı Türk sporcuların uluslararası yarışmalardaki başarılarını öne çıkarıyor. Bu sporcular arasında Sümeyye Boyacı (Paralimpik yüzücü), Rıza Kayaalp (Güreşçi), Busenaz Sürmeneli (Boksör) ve Mete Gazoz (Okçu) yer alıyor. Bu nedenle en uygun başlık "Spor Yıldızları" olur.)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 31

B) Answer the questions according to paragraphs in exercise 6A. B) Paragraflara göre soruları cevaplayın.

1- How often does Sümeyye Boyacı train? (Sümeyye Boyacı ne sıklıkla antrenman yapıyor?)
She trains 5 times a week. Haftada 5 kez antrenman yapıyor.

2- Do the spectators love Riza Kayaalp? Seyirciler Rıza Kayaalp’i seviyor mu?
Yes, they love him very much.Evet, onu çok seviyorlar.

3- Who trains every day? Kim her gün antrenman yapıyor?
Busenaz Sürmeneli trains every day. Busenaz Sürmeneli her gün antrenman yapıyor.

4- Why does Mete Gazoz play the piano? Mete Gazoz neden piyano çalıyor?
He plays the piano to improve his eye-hand coordination. Göz-el koordinasyonunu geliştirmek için piyano çalıyor.

5- How often does Mete Gazoz eat healthy food? Mete Gazoz ne sıklıkla sağlıklı besleniyor?
He always eats healthy food. O her zaman sağlıklı beslenir.


C) Match the words with the photos. There is one extra word. C) Kelimeleri resimlerle eşleştirin. Bir fazla kelime var.

  1. Wrestler Güreşçi
  2. Archer Okçu
  3. Olympic Games Olimpiyat Oyunları
  4. Rival Rakip
  5. Medal Madalya
  6. Boxer Boksör

(The extra word: Beat)
(Fazla kelime: Yenmek)


D) Circle the odd one. D) Farklı olanı daire içine alın.

A) Volleyball (Voleybol)
B) Football (Futbol)
C) Cup (Kupa)
D) Motorcycling (Motosikletçilik)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 32

A) Listen and complete the dialogue with the questions. A) Dinleyin ve sorularla diyaloğu tamamlayın.

  1. Do you have any children? Çocuğun var mı?
  2. What do you do in the mornings? Sabahları ne yaparsınız?
  3. What do you do in your free time? Boş zamanlarınızda ne yaparsınız?
  4. Who is your favorite athlete? En sevdiğiniz sporcu kim?
  5. How many medals do you have? Kaç madalyanız var?

B) Listen again and answer the questions. B) Tekrar dinleyin ve soruları cevaplayın.

  1. How often does he wake up early in the mornings?
    He wakes up early every day. (Her gün erken kalkıyor.)

  2. How does he go to work? He often drives to work.
    (İşe genellikle arabayla gidiyor.)

  3. How often does he go fishing? Sometimes he goes fishing with his friends.
    (Bazen arkadaşlarıyla balık tutmaya gider.)

  4. Who is his favorite athlete? Usain Bolt is his favorite athlete.
    (En sevdiği sporcu Usain Bolt.)

  5. How many gold medals does he have in Olympic Games? He has 2 gold medals in Olympic Games.
    (Olimpiyat Oyunlarında 2 altın madalyası var.)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 33

Indoor Sports (Kapalı Alan Sporları):

  • Basketball (Basketbol)
  • Table Tennis (Masa Tenisi)
  • Weightlifting (Halter)
  • Ice-Hockey (Buz Hokeyi)
  • Handball (Hentbol)
  • Volleyball (Voleybol)
  • Judo (Judo)

Outdoor Sports (Açık Alan Sporları):

  • Pole Vault (Sırıkla Atlama)
  • Skiing (Kayak)
  • Canoeing (Kano)
  • Swimming (Yüzme)
  • Parachuting (Paraşütle Atlama)
  • Scuba-Diving (Dalış)
  • Cycling (Bisiklet Sürme)
  • Baseball (Beyzbol)
  • Golf (Golf)
  • Windsurfing (Rüzgar Sörfü)
  • Javelin (Cirit Atma)

Team Sports (Takım Sporları):

  • Basketball (Basketbol)
  • Handball (Hentbol)
  • Volleyball (Voleybol)
  • Baseball (Beyzbol)
  • Ice-Hockey (Buz Hokeyi)

Individual Sports (Bireysel Sporlar):

  • Pole Vault (Sırıkla Atlama)
  • Skiing (Kayak)
  • Canoeing (Kano)
  • Swimming (Yüzme)
  • Parachuting (Paraşütle Atlama)
  • Scuba-Diving (Dalış)
  • Cycling (Bisiklet Sürme)
  • Judo (Judo)
  • Weightlifting (Halter)
  • Golf (Golf)
  • Windsurfing (Rüzgar Sörfü)
  • Javelin (Cirit Atma)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 34

A) Read and complete the text with the words below.

(Metni aşağıdaki kelimelerle tamamlayın.)

Words: routine, healthy, diet, achieve, medals, training, spend, gymnast, always, work
(Kelimeler: rutin, sağlıklı, diyet, başarmak, madalyalar, antrenman, harcamak, jimnastikçi, her zaman, çalışmak)


The Medal Princess

(Madalya Prensesi)

Hi, I’m Ayşe Begüm. I am 20 years old. I’m from Akhisar, Manisa. I’m a national gymnast. Doing sports is my lifestyle. So, I plan my daily routine carefully.
(Merhaba, ben Ayşe Begüm. 20 yaşındayım. Manisa'nın Akhisar ilçesindenim. Ben milli bir jimnastikçiyim. Spor yapmak benim yaşam tarzım. Bu yüzden günlük rutinimi dikkatlice planlarım.)

I get up at 7 a.m. every day. I always eat healthy food for breakfast. I don’t go on a diet but I never eat sweet, ice-cream and chocolate because I don’t like them. I go training four times a week. It takes 2 hours on weekdays, but I spend 4 hours at weekends.
(Her gün sabah 7'de kalkarım. Kahvaltıda her zaman sağlıklı yiyecekler yerim. Diyet yapmıyorum ama hiç şekerli, dondurma ve çikolata yemem çünkü sevmem. Haftada dört kez antrenmana giderim. Hafta içi 2 saat sürüyor ama hafta sonları 4 saat harcarım.)

I have more than sixty medals. Many of them are gold, but I still want to win more medals. That’s why my friends always call me “the monster of medals”. I’m proud of myself because I represent my country all over the world. I do my best. If you want and work hard, you can achieve your goals.
(Altmıştan fazla madalyam var. Birçoğu altın ama hala daha fazla madalya kazanmak istiyorum. Bu yüzden arkadaşlarım bana her zaman "madalyaların canavarı" derler. Tüm dünyada ülkemi temsil ettiğim için gurur duyuyorum. Elimden gelenin en iyisini yapıyorum. Eğer istiyorsanız ve çok çalışırsanız, hedeflerinize ulaşabilirsiniz.)


B) Read the text again and answer the questions.

(Metni tekrar okuyun ve soruları cevaplayın.)

  1. What time does she get up every day?
    (Her gün saat kaçta kalkar?)
    She gets up at 7 a.m. every day.
    (Her gün sabah 7'de kalkar.)

  2. What does she never eat? Why?
    (Asla ne yemez? Neden?)
    She never eats sweet, ice-cream, and chocolate because she doesn’t like them.
    (Şekerli, dondurma ve çikolata yemez çünkü sevmez.)

  3. How often does she go training?
    (Ne sıklıkla antrenmana gider?)
    She goes training four times a week.
    (Haftada dört kez antrenmana gider.)

  4. How do her friends call her?
    (Arkadaşları ona nasıl hitap eder?)
    Her friends call her “the monster of medals”.
    (Arkadaşları ona "madalyaların canavarı" der.)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 35

A) Look at the photos and complete the paragraph.
(Resimlere bakın ve paragrafı tamamlayın.)

Answers:

  1. A - I get up at 7:00 a.m. in the mornings.
    (Sabahları saat 7'de kalkarım.)
  2. B - I always have breakfast at home.
    (Her zaman evde kahvaltı yaparım.)
  3. C - I usually go to school by school bus on rainy days.
    (Yağmurlu günlerde genellikle okul servisiyle okula giderim.)
  4. D - I often have lunch at the school canteen.
    (Genellikle okul kantininde öğle yemeği yerim.)
  5. E - I play basketball with my friends at breaktime.
    (Teneffüste arkadaşlarımla basketbol oynarım.)
  6. F - After school, I sometimes go to the library.
    (Okuldan sonra bazen kütüphaneye giderim.)
  7. G - I never play video games on weekdays.
    (Hafta içi hiç video oyunu oynamam.)
  8. H - I do my homework on time.
    (Ödevlerimi zamanında yaparım.)

B) Write a similar paragraph about your daily routine.
(Günlük rutininiz hakkında benzer bir paragraf yazın.)

Here's an example for B:

Every day, I wake up at 7:30 a.m. and have breakfast at home. I walk to school unless it's raining, then I take the bus. I have lunch in the school cafeteria and chat with my friends. After school, I sometimes play football or go to the library. In the evening, I always do my homework and spend time with my family. I like to relax by watching TV, but I never go to bed late.

(Her gün sabah 7:30'da uyanırım ve evde kahvaltı yaparım. Yağmur yağmadığı sürece okula yürürüm, yağmur yağarsa otobüse binerim. Okulda öğle yemeğini kantinde yerim ve arkadaşlarımla sohbet ederim. Okuldan sonra bazen futbol oynarım ya da kütüphaneye giderim. Akşamları her zaman ödevlerimi yaparım ve ailemle vakit geçiririm. TV izleyerek rahatlamayı severim ama asla geç yatmam.)

7. Sınıf Meb İngilizce 2. Ünite Cevapları Sayfa 36

Project - Choose a famous sports figure. Write about his/her daily activities as in the example below.

Example:

Cedi Osman is a world-famous Turkish basketball player. He’s 2.01 meters tall. He is married and is crazy about playing basketball. He never wants to lose a game. He gets up very early every day and trains five times a week. He always eats healthy food and avoids fizzy drinks because he thinks they're unhealthy. When he's not training, he enjoys spending time at home. He usually plays video games and watches TV with his friends and family in the evenings.
(Cedi Osman, dünya çapında ünlü bir Türk basketbolcudur. 2.01 metre boyundadır. Evli ve basketbola çok düşkün. Asla bir oyunu kaybetmek istemez. Her gün çok erken kalkar ve haftada beş kez antrenman yapar. Her zaman sağlıklı yiyecekler yer ve gazlı içeceklerden kaçınır çünkü onları sağlıksız bulur. Antrenman yapmadığında, evde zaman geçirmeyi sever. Genellikle video oyunları oynar ve akşamları arkadaşları ve ailesiyle TV izler.)


Self-Assessment
(Kendi Kendine Değerlendirme)

  • I can get frequency adverbs in oral texts.
    (Ağızdan söylenen metinlerde sıklık zarflarını anlayabiliyorum.)
  • I can talk about routines and daily activities.
    (Günlük rutinler ve etkinlikler hakkında konuşabiliyorum.)
  • I can understand texts on sports.
    (Sporlarla ilgili metinleri anlayabiliyorum.)
  • I can write short texts about routines.
    (Günlük rutinlerle ilgili kısa metinler yazabiliyorum.)

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri