7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 24
Warm-Up
Write the names of the sports under the correct picture and answer the questions. (Sporların isimlerini doğru resmin altına yazıp soruları cevaplayınız.)
Which sports do you want to try? Why? (Hangi sporu denemek istersiniz? Neden?)
- Tennis (Tenis)
- Snowboarding (Snowboard)
- Jogging (Koşu)
- Wrestling (Güreş)
- Skating (Patinaj)
- Baseball (Beyzbol)
- Skiing (Kayak)
- Weightlifting (Halter)
- Swimming (Yüzme)
A. Listening & Speaking - A. Dinleme ve Konuşma
A1. Circle the correct choice. - A1. Doğru seçeneği daire içine alın.
How often do you do sport? - Ne sıklıkla spor yaparsınız?
a. always b. often c. sometimes d. rarely e. never
A. her zaman b. sıklıkla c. bazen d. nadiren e. Asla
7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 25
A2. Listen to the dialogue and fill in the blanks with the words you hear.
(A2. Diyaloğu dinleyin ve duyduğunuz kelimelerle boşlukları doldurun.)
Dimitri: Hello, Chris. Do you think that you are sporty?
(Merhaba, Chris. Sporcu olduğunu düşünüyor musun?)
Chris: Yes, I am. I am interested in doing sports.
(Evet, öyleyim. Spor yapmaya ilgi duyuyorum.)
Dimitri: How often do you train?
(Ne sıklıkla antrenman yapıyorsun?)
Chris: Every day.
(Her gün.)
Dimitri: Which sports are you interested in?
(Hangi sporlarla ilgileniyorsun?)
Chris: I am interested in football and basketball.
(Futbol ve basketbol ile ilgileniyorum.)
Dimitri: How often do you play basketball?
(Ne sıklıkla basketbol oynuyorsun?)
Chris: I always play basketball.
(Her zaman basketbol oynarım.)
Dimitri: How often do you play football?
(Ne sıklıkla futbol oynuyorsun?)
Chris: I sometimes play football, three times a week.
(Bazen futbol oynarım, haftada üç kez.)
Dimitri: Do you do other sports? For example, do you play golf or tennis?
(Başka sporlar yapıyor musun? Örneğin, golf ya da tenis oynuyor musun?)
Chris: I rarely play tennis, but I never play golf.
(Nadiren tenis oynarım, ama asla golf oynamam.)
A3. Work in pairs. Ask the questions in the questionnaire to your partner and tell the result to your classmates.
(A3. İkili olarak çalışın. Anket sorularını partnerinize sorun ve sonucu sınıf arkadaşlarınıza söyleyin.)
- Do you play a sport? (Bir spor yapıyor musun?)
- Do you like sports? (Sporları seviyor musun?)
- Do you support a team? (Bir takımı destekliyor musun?)
- Do you exercise regularly? (Düzenli olarak egzersiz yapıyor musun?)
- Are you a member of a gym? (Bir spor salonuna üye misin?)
Result:
4, 5 YES: very sporty / 2, 3 YES: sporty / 0, 1 YES: not sporty
(Sonuç: 4, 5 EVET: çok sporcu / 2, 3 EVET: sporcu / 0, 1 EVET: sporcu değil)
Example:
My partner plays a sport. He likes sports. (Partnerim bir spor yapıyor. Sporları seviyor.)
B. Speaking & Writing (B. Konuşma ve Yazma)
B1. Look at the table below and complete the "YOU" column. Use "always, often, sometimes, rarely, never" in your answers.
(B1. Aşağıdaki tabloya bakın ve "SEN" sütununu doldurun. Cevaplarınızda "her zaman, sık sık, bazen, nadiren, asla" ifadelerini kullanın.)
How often do you...? (Ne sıklıkla... yaparsın?) | YOU (SEN) | YOUR PARTNER (PARTNERİN) |
---|---|---|
go running (koşuya gitmek) | I rarely go running (Nadiren koşuya giderim) | She goes running every day (O her gün koşuya gider) |
swim (yüzmek) | I go swimming often (Sık sık yüzmeye giderim) | She never goes to swim (O hiç yüzmeye gitmez) |
go jogging (tempolu yürüyüş yapmak) | I never go jogging (Asla tempolu yürüyüş yapmam) | She goes jogging often (O sık sık tempolu yürüyüş yapar) |
walk to school (okula yürüyerek gitmek) | I'm always walking to school (Her zaman okula yürüyerek giderim) | She does the same (O da aynısını yapar) |
play football / basketball (futbol / basketbol oynamak) | No, I don’t like competitive sports (Hayır, rekabetçi sporları sevmiyorum) | She thinks the same (O da aynı şeyi düşünüyor) |
B2. Work in pairs. Ask questions to each other and complete the "YOUR PARTNER" column in the table in activity B1 as in the example.
(B2. İkili olarak çalışın. Birbirinize sorular sorun ve B1 etkinliğindeki tabloya "PARTNERİNİZ" sütununu doldurun.)
Example:
Student A: How often do you go running? (A öğrenci: Ne sıklıkla koşuya çıkarsın?)
Student B: I always go running. (B öğrenci: Her zaman koşuya çıkarım.)
Ek Soru:
How often do you play video games? (Ne sıklıkla video oyunları oynarsın?)
I never play video games. (Asla video oyunları oynamam.)
7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 26
B3. Look at the table in activity B1 again and tell about your and your partner’s routines to your classmates. Give explanations and reasons as in the example.
(B3. B1 etkinliğindeki tabloya tekrar bakın ve kendiniz ile partnerinizin günlük rutinlerini sınıf arkadaşlarınıza anlatın. Örneklerdeki gibi açıklamalar yapın.)
Example:
My partner is a sporty person. Because he/she always goes running and goes running every day.
(Partnerim sporcu bir insan. Çünkü her zaman koşuya gidiyor ve her gün koşuya gidiyor.)
I am sporty/not sporty because I rarely go running.
(Ben sporcu/sporcu değilim çünkü nadiren koşuya gidiyorum.)
B4. Look at the table in activity B1 again. Write sentences about you and your partner’s daily activities.
(B4. B1 etkinliğindeki tabloya tekrar bakın. Kendiniz ve partnerinizin günlük aktiviteleri hakkında cümleler yazın.)
Example:
I never go running, but my partner sometimes goes running.
(Ben asla koşuya gitmem, ama partnerim bazen koşuya gider.)
I rarely go running but my partner does it every day. It's the same for jogging; she goes jogging always, but we are not fans of competitive games like football, basketball, or volleyball.
(Ben nadiren koşuya çıkarım, ama partnerim her gün koşar. Jogging için de aynı; o her zaman jogging yapar, ama biz rekabetçi oyunlar, futbol, basketbol veya voleybol gibi oyunların hayranı değiliz.)
C. Reading & Speaking
(C. Okuma ve Konuşma)
C1. Look at the picture and answer the questions. (C1. Resme bakın ve soruları cevaplayın.)
1- What is his name? (Onun adı nedir?)
Usain Bolt (Usain Bolt)
2- What is his job? (Onun işi nedir?)
Olympic Runner (Olimpik koşucu)
C2. Read the text carefully and put the headings in the correct places. There is an extra heading.
(C2. Metni dikkatlice okuyun ve başlıkları doğru yerlere yerleştirin. Bir tane fazla başlık var.)
a. Interests (İlgi Alanları)
b. His daily routines (Onun günlük rutinleri)
c. Basic information (Temel Bilgiler)
d. His family (Onun ailesi)
e. His education life (Eğitim hayatı)
Lightning Bolt
-
c. Basic information (Temel Bilgiler)
His name is Usain Bolt, "Lightning Bolt". He’s a Jamaican sprinter. He has successes in running. He is the fastest man in the world. He holds the world record for the 100 meters. He is a 6-time Olympic gold winner. He has a lot of medals.
(Onun adı Usain Bolt, "Şimşek Bolt". O Jamaikalı bir sprinter. Koşu alanında başarıları var. Dünyanın en hızlı adamı. 100 metre dünya rekorunu elinde tutuyor. O, 6 kez olimpiyat altın madalyası kazandı. Birçok madalyası var.) -
d. His family (Onun ailesi)
His birthdate is August 21, 1986. He still lives with his parents, Jennifer and Wellesley Bolt. He has a sister, Sherine, and a brother, Sadeeki. He has a girlfriend. Her name is Kasi Bennett.
(Onun doğum tarihi 21 Ağustos 1986. Hâlâ anne babası Jennifer ve Wellesley Bolt ile yaşıyor. Bir kız kardeşi Sherine ve bir erkek kardeşi Sadeeki var. Bir kız arkadaşı var. Onun adı Kasi Bennett.) -
b. His daily routines (Onun günlük rutinleri)
He always gets up early and has a small egg sandwich and green banana for breakfast. He spends 90 minutes in the gym every day. He has track exercises regularly in the day. He is never late to his training. He has a huge dinner. After dinner, he usually spends time with his family and friends. He sleeps at around twelve o'clock. He is very careful about his training. He doesn’t want to have injuries.
(Her zaman erken kalkar ve kahvaltıda küçük bir yumurta sandviçi ve yeşil muz yer. Her gün spor salonunda 90 dakika geçirir. Gün boyunca düzenli olarak pist egzersizleri yapar. Antrenmanlarına asla geç kalmaz. Büyük bir akşam yemeği yer. Akşam yemeğinden sonra genellikle ailesi ve arkadaşlarıyla vakit geçirir. Saat on iki civarında uyur. Antrenmanlarına çok dikkat eder. Sakatlanmak istemez.) -
a. Interests (İlgi Alanları)
Bolt is interested in football. He is a great fan of Manchester United. He loves dancing. He also likes music and going to parties. He likes spending time with his friends and he sometimes goes to parties with them.
(Bolt futbol ile ilgileniyor. O, Manchester United'ın büyük bir hayranı. Dans etmeyi seviyor. Ayrıca müzik ve partilere gitmeyi de seviyor. Arkadaşlarıyla vakit geçirmekten hoşlanıyor ve bazen onlarla partilere gidiyor.)
7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 27
C3. Read the text in activity C2 again. Complete the factfile about Usain Bolt.
(C3. C2 etkinliğindeki metni tekrar okuyun. Usain Bolt hakkında bilgi dosyasını doldurun.)
1- Nickname: Usain Bolt (Takma ad: Usain Bolt)
2- Age: 37 years old (Yaş: 37 yaşında)
3- Brothers/Sisters: Sister Sherine and Brother Sadeeki (Kardeşler: Kız kardeşi Sherine ve erkek kardeşi Sadeeki)
4- Occupation: He is a sprinter (Meslek: O bir sprinter)
5- Other favorite sports: Football (Diğer sevdiği sporlar: Futbol)
6- Likes: He likes dancing, parties, and music (Sevdikleri: Dans etmeyi, partileri ve müziği seviyor)
C4. Look at the information and give a presentation about Messi.
(C4. Bilgilere bakın ve Messi hakkında bir sunum yapın.)
- Full name: Lionel Andrés Messi (Tam adı: Lionel Andrés Messi)
- Occupation: Footballer (Meslek: Futbolcu)
- Date of birth: June 24, 1987 (Doğum tarihi: 24 Haziran 1987)
- Place of birth: Argentina (Doğum yeri: Arjantin)
- Height: 169 cm (Boy: 169 cm)
- Private life: Have an Argentinian wife Antonella Roccuzzo; have three children - Thiago, Mateo, and Ciro (Özel hayat: Arjantinli eşi Antonella Roccuzzo; üç çocukları var - Thiago, Mateo ve Ciro)
C5. Work in pairs. Ask questions about Messi’s daily routines to each other and tick the correct column on your card.
(C5. Eşli çalışın. Birbirinize Messi'nin günlük rutinleri hakkında sorular sorun ve kartınızdaki doğru sütunu işaretleyin.)
Example:
Student A: How often does Messi get up early? (Örnek: Messi ne sıklıkla erken kalkıyor?)
Student B: He always gets up early. (Öğrenci B: O her zaman erken kalkar.)
7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 28
D1. Look at the picture and tick the correct boxes. (D1. Resme bakın ve doğru kutuları işaretleyin.)
Lacrosse is a/an: (Lakros bir:)
- outdoor sport (açık hava sporu)
- indoor sport (kapalı alan sporu)
- team sport (takım sporu)
- individual sport (bireysel spor)
D2. Read the text and answer the questions. (D2. Metni okuyun ve soruları cevaplayın.)
Lacrosse
Lacrosse is one of the most exciting team games. People in England and in the USA play this game in some schools and universities, but it's also an Olympic sport, and it's an exciting game to watch. It's similar to football and hockey. Like football, people play it on a pitch with goals. There are ten players in each team, and the aim is to score a goal. The players hit the ball with a lacrosse stick. This is a cross between a tennis racket and a fishing net. You can catch the ball or throw it. Try to play this game. You can achieve it, and I'm sure you will like it. It's a fast game, and it is great.
(Lacrosse, en heyecan verici takım oyunlarından biridir. İngiltere ve ABD'deki insanlar bu oyunu bazı okullarda ve üniversitelerde oynuyor, ancak aynı zamanda Olimpik bir spordur ve izlemek oldukça heyecan vericidir. Futbol ve hokeye benzer. Futbol gibi, insanlar bunu gollü bir sahada oynarlar. Her takımda on oyuncu vardır ve amaç gol atmaktır. Oyuncular topa bir lacrosse sopasıyla vururlar. Bu, bir tenis raketi ve bir balık ağı arasında bir şeydir. Topu yakalayabilir veya fırlatabilirsiniz. Bu oyunu oynamayı deneyin. Başarabilirsiniz ve eminim seveceksiniz. Hızlı bir oyundur ve harikadır.)
1- Is lacrosse a team sport or an individual sport? (Lacrosse takım sporu mu yoksa bireysel bir spor mu?)
It is a team sport. (Bu bir takım sporudur.)
2- Which sports are similar to lacrosse? (Lacrosse'a benzer sporlar nelerdir?)
It is similar to football and hockey. (Futbol ve hokeye benzer.)
3- How many players are there in each team? (Her takımda kaç oyuncu var?)
There are ten players in each team.(Her takımda on oyuncu var.)
4- How do the players hit the ball? (Oyuncular topa nasıl vurur?)
They hit the ball with a lacrosse stick. (Topa lakros sopasıyla vururlar.)
5- Is it a boring game? (Bu sıkıcı bir oyun mu?
No, it's a fun and fast game. (Hayır, eğlenceli ve hızlı bir oyundur.)
D3. Choose a sport. Write a paragraph and describe it. Include the answers to the questions below. (D3. Bir spor seçin. Bir paragraf yazın ve onu tanımlayın. Aşağıdaki soruların cevaplarını ekleyin.)
Example Paragraph: (Örnek Paragraf:)
The sport I choose is basketball.
(Seçtiğim spor basketbol.)
-
Is it a team sport or an individual sport?
(Takım sporu mu yoksa bireysel spor mu?) Basketball is a team sport.
(Basketbol bir takım sporudur.) -
Is it an indoor or outdoor sport?
(Kapalı alanda mı yoksa açık alanda mı oynanır?) It can be played both indoors and outdoors.
(Hem kapalı hem açık alanda oynanabilir.) -
What is the necessary sports equipment?
(Gerekli spor ekipmanları nelerdir?) You need a basketball and a hoop to play.
(Oynamak için bir basketbol topuna ve potaya ihtiyaç vardır.) -
How many players can play it?
(Kaç oyuncu oynayabilir?) Two teams of five players each can play it.
(Her biri beş oyuncudan oluşan iki takım oynayabilir.) -
Where do the players play/do this sport?
(Oyuncular bu sporu nerede oynar/yapar?) Players usually play on a basketball court.
(Oyuncular genellikle basketbol sahasında oynar.) -
How do the players play/do this sport?
(Oyuncular bu sporu nasıl oynar/yapar?) Players try to score by shooting the ball into the opponent's hoop.
(Oyuncular topu rakibin potasına atarak sayı yapmaya çalışır.) -
Do you like it or not? Why?
(Seviyor musunuz, neden?) I like it because it's fun, fast-paced, and exciting to watch.
(Seviyorum çünkü eğlenceli, hızlı ve izlemek heyecan verici.)
7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 29
E1. Circle the words about football. (E1. Futbol hakkında olan kelimeleri daire içine alın.)
- draw (beraberlik)
- lose (kaybetmek)
- win (kazanmak)
- stick (sopa - yanlış)
- basket (pota - yanlış)
- match (maç)
- referee (hakem)
- gear (teçhizat)
- goal (gol)
- score (skor)
- team (takım)
- pool (havuz - yanlış)
- suit (takım elbise - yanlış)
E2. Read the speech and circle the correct answer. (E2. Konuşmayı okuyun ve doğru cevabı daire içine alın.)
"I am a football player. I play in Barcelona. I need a ball and trainers to play football."
(Ben bir futbol oyuncusuyum. Barcelona’da oynuyorum. Futbol oynamak için bir topa ve spor ayakkabılara ihtiyacım var.)
Which of the following does NOT complete the speech above?
(Aşağıdakilerden hangisi yukarıdaki konuşmayı tamamlamaz?)
- a. trainers (spor ayakkabılar)
- b. football player (futbolcu)
- c. helmet (kask - yanlış)
- d. ball (top)
E3. Read the dialogue below and fill in the blanks with the given words. There is an extra word. (E3. Aşağıdaki diyaloğu okuyun ve verilen kelimelerle boşlukları doldurun. Fazladan bir kelime var.)
- scores (skor yapar)
- draw (beraberlik)
- players (oyuncular - fazlalık kelime)
- goals (goller)
- winning (kazanıyor)
- match (maç)
Dialogue:
Stephan: What are you doing?
(Stephan: Ne yapıyorsun?)
Arthur: I am watching a football match.
(Arthur: Bir futbol maçı izliyorum.)
Stephan: Really? Which teams are playing?
(Stephan: Gerçekten mi? Hangi takımlar oynuyor?)
Arthur: Barcelona and Chelsea.
(Arthur: Barcelona ve Chelsea.)
Stephan: How is Barcelona doing?
(Stephan: Barcelona ne durumda?)
Arthur: Barcelona is winning, Chelsea is losing.
(Arthur: Barcelona kazanıyor, Chelsea kaybediyor.)
Stephan: Wow, great! Barcelona always wins. I’m a big fan of Barcelona.
(Stephan: Vay canına, harika! Barcelona her zaman kazanır. Ben büyük bir Barcelona hayranıyım.)
Arthur: Oh, no! Chelsea is scoring a goal now. Oh my God!
(Arthur: Ah hayır! Chelsea şu an gol atıyor. Aman Tanrım!)
Stephan: It is a draw now. Each team has two goals.
(Stephan: Şimdi bir beraberlik var. Her takımın iki golü var.)
Arthur: I hope Barcelona scores one more goal and wins the match.
(Arthur: Umarım Barcelona bir gol daha atar ve maçı kazanır.)
Stephan: I hope so.
(Stephan: Ben de öyle umuyorum.)
7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 30
E4. Look at the picture and describe it to your classmates. Use the words below. (E4. Resme bakın ve aşağıdaki kelimeleri kullanarak sınıf arkadaşlarınıza açıklayın.)
Example:
(Örnek:)
This is a picture of a stadium. There is a football match between two teams. In a regular football match, Tigers are losing and Lions are winning. People whistle, applause, and shout when they score. Spectators watch the game in the stadium.
(Bu, bir stadyumun resmi. İki takım arasında bir futbol maçı var. Normal bir futbol maçında, Kaplanlar kaybediyor ve Aslanlar kazanıyor. İnsanlar gol attıklarında ıslık çalıyor, alkışlıyor ve bağırıyor. Seyirciler stadyumda maçı izliyor.)
- lose (kaybetmek)
- whistle (ıslık çalmak)
- win (kazanmak)
- applause (alkış)
- shout (bağırmak)
- spectator (seyirci)
GAME
(OYUN)
Work in groups of five. Play the game with your friends as in the example.
(Beş kişilik gruplar halinde çalışın. Aşağıdaki örnekteki gibi arkadaşlarınızla oyunu oynayın.)
Instruction:
(Talimat:)
Listen to your friend. Add a new sport to his/her sentence and say the sentence again.
(Arkadaşınızı dinleyin. Cümlesine yeni bir spor ekleyin ve cümleyi tekrar söyleyin.)
- Student 1: I like football. (Öğrenci 1: Ben futbolu severim.)
- Student 2: I like football and baseball. (Öğrenci 2: Ben futbol ve beyzbolu severim.)
- Student 3: I like football, baseball, and golf. (Öğrenci 3: Ben futbol, beyzbol ve golfü severim.)
- Student 4: I like football, baseball, golf, and basketball. (Öğrenci 4: Ben futbol, beyzbol, golf ve basketbolu severim.)
- Student 5: I like football, baseball, golf, basketball, and tennis. (Öğrenci 5: Ben futbol, beyzbol, golf, basketbol ve tenisi severim.)
PROJECT (PROJE)
Choose a famous sports figure from your own or another country. Write about his/her routines or daily activities.
(Kendi ülkenizden veya başka bir ülkeden ünlü bir spor figürü seçin. Onun günlük rutinleri veya aktiviteleri hakkında yazın.)
7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 31
A. Read the questions and give examples. (A. Soruları okuyun ve örnekler verin.)
1- Can you name five sports that people play with a ball? (Topla oynanan beş spor sayabilir misiniz?)
a. volleyball (voleybol)
b. football (futbol)
c. basketball (basketbol)
d. tennis (tenis)
e. table tennis (masa tenisi)
2- Can you name two indoor sports? (İki kapalı alan sporu sayabilir misiniz?)
a. lacrosse (lakros)
b. basketball (basketbol)
3- Can you name two outdoor sports? (İki açık alan sporu sayabilir misiniz?)
a. meditation (meditasyon)
b. volleyball (voleybol)
4- Can you name three team sports? (Üç takım sporu sayabilir misiniz?)
a. volleyball (voleybol)
b. football (futbol)
c. basketball (basketbol)
5- Can you name three individual sports? (Üç bireysel spor sayabilir misiniz?)
a. basketball (basketbol)
b. football (futbol)
c. skiing (kayak)
6- Can you name three water sports? (Üç su sporu sayabilir misiniz?)
a. water volleyball (su voleybolu)
b. jetskiing (jetski)
c. diving (dalgıçlık)
B. Look at the picture and the related information. Write a description of the given sport. (B. Resme ve ilgili bilgilere bakın. Verilen spor dalının bir tanımını yazın.)
football (futbol)
outdoor sport (açık alan sporu)
team game (takım oyunu)
very popular (çok popüler)
the aim: to win the match, to score goals (amaç: maçı kazanmak, gol atmak)
equipments: a ball (ekipmanlar: bir top)
place: a pitch with two goals (yer: iki kaleli saha)
11 players in each team (her takımda 11 oyuncu)
Description:
(Açıklama:)
Football is a very popular outdoor sport played by two teams on a pitch with two goals. Each team has 11 players, and the aim of the game is to win the match by scoring more goals than the other team. The only equipment needed is a ball, which players use to pass, dribble, and shoot to try and score in the opponent's goal. Football is loved by many people around the world.
(Futbol, iki takım tarafından iki kaleli bir sahada oynanan çok popüler bir açık alan sporudur. Her takımda 11 oyuncu vardır ve oyunun amacı, diğer takımdan daha fazla gol atarak maçı kazanmaktır. Tek gereken ekipman bir toptur ve oyuncular bu topu pas vermek, dripling yapmak ve rakip kaleye gol atmak için kullanırlar. Futbol dünya çapında birçok insan tarafından sevilmektedir.)
7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 32
C. Look at the pictures. Find each sport in the puzzle. (C. Resimlere bakın. Bulmacada her sporu bulun.)
Found sports:
- Bowling (Bowling)
- Skiing (Kayak)
- Swimming (Yüzme)
- Football (Futbol)
- Snowboarding (Kar Sörfü)
- Tennis (Tenis)
D. Match the questions with the answers. There is an extra answer. (D. Soruları cevaplarla eşleştirin. Fazladan bir cevap var.)
a. Are you interested in sports? (Sporla ilgileniyor musun?)
6. Yes, definitely. I love sports. (Evet, kesinlikle. Sporu çok severim.)
b. How often do you go jogging? (Ne sıklıkla koşuya çıkıyorsun?)
1. I go jogging twice a week. (Haftada iki kez koşuya çıkarım.)
c. Does she always do exercises? (Her zaman egzersiz yapar mı?)
5. No, she doesn't. (Hayır, yapmaz.)
d. How many players are there in a football team? (Bir futbol takımında kaç oyuncu var?)
2. There are 11 players. (11 oyuncu var.)
e. What kind of winter sports do you like? (Ne tür kış sporlarını seviyorsun?)
3. I like snowboarding. (Kar sörfünü seviyorum.)
f. Do you like team sports? (Takım sporlarını sever misin?)
4. Yes, I like team sports. (Evet, takım sporlarını severim.)
7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 33
E. Match the descriptions with the sports in the pictures. (E. Açıklamaları resimlerdeki sporlarla eşleştirin.)
1- In this game, the players hit a small white ball into holes in the ground. They use as few hits as possible. e. Golf (Golf)
2- Two or four players play this game on a table. They hit a small plastic ball to each other across a net. c. Table Tennis (Masa Tenisi)
3- People move themselves through water. They use their arms and legs. a. Swimming (Yüzme)
4- There are two teams. There are six players in each team. Each team tries to score points. They throw a ball over a net. d. Volleyball (Voleybol)
5- People slide on ice. They wear ice skates. b. Ice Hockey (Buz Hokeyi)
6- People move down hills, across land in the snow. They wear skis. f. Skiing (Kayak)
F. Read the graph and write TRUE or FALSE. (F. Grafiği okuyun ve DOĞRU veya YANLIŞ yazın.)
1- Six people like baseball. TRUE (DOĞRU)
2- Basketball is more popular than football. FALSE (YANLIŞ)
3- More people like football than tennis. TRUE (DOĞRU)
4- Swimming is more popular than all of the sports. FALSE (YANLIŞ)
5- Twenty-three people like basketball. FALSE (YANLIŞ)
7. Sınıf Yıldırım İngilizce 2. Ünite Sports Cevapları Sayfa 34
G. Listen to the speaker. Fill in the blanks with the words you hear. (G. Konuşmacıyı dinleyin. Duyduğunuz kelimelerle boşlukları doldurun.)
Tiger Woods is a famous golfer. He’s American. He is married and has two children. He gets up early every day and runs. He usually goes to the gym. He hits balls two or three hours. He goes running in the afternoon again. After a long day, he rests at home. He works hard. He loves working hard. He is always hardworking. Because of this, he is still among the most successful golfers.
H. Read the text in activity G again and circle the correct answer. (H. G etkinliğindeki metni tekrar okuyun ve doğru cevabı yuvarlak içine alın.)
Which of the following is NOT in the text above?
(Aşağıdakilerden hangisi yukarıdaki metinde yoktur?)
d. his awards
(d. ödülleri)
I. Read the text in activity G again and answer the questions. (I. G etkinliğindeki metni tekrar okuyun ve soruları cevaplayın.)
1- What does Tiger Woods do? He plays golf
(O golf oynar.)
2- How many children does he have? He has two children
(Onun iki çocuğu var.)
3- Where does he usually go? He usually goes to the gym
(O genellikle spor salonuna gider.)
4- What does he do in the afternoon? He goes running
(O öğleden sonra koşuya gider.)
5- Why is he still among the most successful golfers? Because he works hard
(Çünkü o çok çalışıyor.)
Self-Check (Öz değerlendirme)
I can recognize frequency adverbs in oral texts.
(Sözlü metinlerde sıklık zarflarını tanıyabiliyorum.)
I can ask questions about the frequency of events.
(Olayların sıklığıyla ilgili sorular sorabiliyorum.)
I can talk about daily activities and routines.
(Günlük aktiviteler ve rutinler hakkında konuşabiliyorum.)
I can understand texts about sports.
(Spor hakkında metinleri anlayabiliyorum.)
I can write about daily activities and routines.
(Günlük aktiviteler ve rutinler hakkında yazabiliyorum.)