8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 21-34 Cevapları Gezegen Yayıncılık

8. Sınıf Gezegen Yayıncılık Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25-26-27-28-30-31-33-34 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Sayfa 21 Cevapları

Soru 1: Okulda hangi özgürlük ve sorumluluklara sahipsiniz? Listeleyerek arkadaşlarınızla değerlendirin.

Cevap 1: Okulda eğitim alma özgürlüğüne ve kurallara uyma sorumluluğuna sahibiz. Ayrıca, doğru davranışlar sergileme ve başkalarına saygı gösterme sorumluluğumuz vardır.


Soru 2: Allah (cc), insana yalnızca iyilik veya kötülük yapma yeteneği verseydi, insanın sorumlu tutulmasının bir anlamı kalır mıydı? Neden?

Cevap 2: İnsanın seçim özgürlüğü olmazdı, bu nedenle sorumluluk da anlamını yitirirdi. Sorumluluk, iyi ve kötüyü ayırt edebilme yeteneğine dayanır.

Sayfa 22 Cevapları

Etkinlik - Değerlendirelim Soru 1:
"Kula bela gelmez Hak yazmayınca, Hak bela yazmaz kul azmayınca." sözünü İslam’ın kader anlayışı açısından değerlendirin.

Cevap 1: Bu söz, kaderin insanın davranışlarına göre şekillendiğini belirtir. Kötülük yapan kişi, kendi seçimlerinin sonucuna katlanır ve Allah'ın yazdığı bela, kişinin davranışlarının karşılığı olarak gelir.


Düşünelim Soru 2:
Halk arasında kullanılan "Rızkı bu kadarmış." ve "Herkes nasibini yer." gibi deyimlerin kaderle ilişkilendirilmesinin sebebi nedir?

Cevap 2: Bu deyimler, insanların rızık ve nasiplerinin Allah tarafından belirlendiğine inandığını ifade eder. İslam’da, her şeyin Allah'ın takdirinde olduğu inancı bu deyimlerle yansıtılır.


Düşünelim Soru 3:
"Emek olmazsa yemek olmaz." atasözüyle verilen mesaj nedir?

Cevap 3: Bu atasözü, çalışmanın ve emeğin karşılığında rızık elde edileceğini vurgular. İnsanın rızkı, çaba ve gayretin sonucunda kazanılır.

Sayfa 23 Cevapları

Etkinlik - Yorumlayalım Soru 1:
"Alın teri" ve "çalıştığının karşılığını almak" deyimlerini arkadaşlarınızla yorumlayınız.

Cevap 1: Bu deyimler, insanın emek sarf ederek rızkını kazanması gerektiğini ifade eder. Çalışmanın karşılığı, alın teri dökerek elde edilen kazançtır. Allah'ın nasip ettiği rızık, kişinin çalışması ve gayretine bağlıdır.

Sayfa 24 Cevapları

Etkinlik - Değerlendirelim Soru 1:
“Kimse kimsenin rızkını yiyemez. Herkes kendi rızkını yer.” sözünü arkadaşlarınızla değerlendirin.

Cevap 1: Bu söz, her insanın rızkının Allah tarafından belirlendiğini ifade eder. Kimse başkasının nasibini alamaz, herkesin kendine ayrılmış rızkı vardır ve kişi ancak Allah’ın takdir ettiği rızkı elde eder.


Düşünelim Soru 2:
Halk arasında "Ömrü bu kadarmış, eceli gelmiş." gibi deyimlerin nerelerde ve hangi anlamlarda kullanıldığını arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap 2: Bu deyimler, insanların hayatlarının ve ölümlerinin Allah'ın belirlediğine inandıklarını gösterir. Ecelin gelmesi, kişinin ömrünün son bulması anlamında kullanılır ve ölümün Allah’ın takdirinde olduğu vurgulanır.

Sayfa 25 Cevapları

Etkinlik - Mesaj nedir? Soru 1:
Yukarıdaki hikâyede verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla belirleyip değerlendirin.

Cevap 1: Hikâyede verilmek istenen mesaj, dünya malının geçici olduğudur. Zengin de olsanız, fakir de olsanız, ölümden sonra hiçbir şeyin önemi kalmaz. Bu yüzden dünya nimetlerine aşırı bağlı olmamak gerekir.


Etkinlik - Tartışalım Soru 2:
Hayatın sonlu olduğunun bilinmesi insan davranışlarını nasıl etkiler? Arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap 2: Hayatın sonlu olduğunu bilmek, insanı daha anlamlı ve değerli işler yapmaya yönlendirir. Zamanın kıymetini bilmek, kişiyi sorumlu ve erdemli davranışlar sergilemeye teşvik eder.

Sayfa 26 Cevapları

Düşünelim Soru 1:
Sizce başarı ve başarısızlık nedir? Bu kavramların kaderle ilişkisi nedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap 1: Başarı, hedeflenen sonuca ulaşmaktır, başarısızlık ise istenilen sonuca varamamak anlamına gelir. Kader ile ilişkisi, kişinin çalışma ve gayretine bağlı olarak Allah'ın takdir ettiği sonuçların gerçekleşmesidir.


Etkinlik - Sıra Sizde Soru 2:
Size göre başarılı olmanın yöntemleri nelerdir? Siz başarılı olmak için neler yapıyorsunuz? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

Cevap 2: Başarı için düzenli çalışmak, sabırlı olmak ve hedefe odaklanmak gereklidir. Ben başarılı olmak için planlı ders çalışarak ve zamanımı iyi yöneterek hedeflerime ulaşmaya çalışıyorum.

Sayfa 27 Cevapları

Düşünelim Soru 1:
Sağlıklı olmak ne demektir? Niçin önemlidir? Arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap 1: Sağlıklı olmak, bedenen, ruhen ve sosyal yönden iyilik halinde olmaktır. Sağlık, insanın yaşam kalitesini artırdığı ve günlük hayatını sürdürmesini sağladığı için çok önemlidir.

Sayfa 28 Cevapları

Etkinlik - Sıra Sizde Soru 1:
Size göre hastalığı kader açısından nasıl değerlendirmeliyiz? Arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap 1: Hastalık, kaderin bir parçası olarak kabul edilse de insanın tedbir alması ve sağlığına dikkat etmesi gerekir. Kader, sorumluluklarımızı yerine getirdikten sonra ortaya çıkan sonuçları kabul etmektir.


Düşünelim Soru 2:
“Önce tedbir, sonra tevekkül.” sözü ile anlatılmak istenen nedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap 2: Bu söz, öncelikle gerekli önlemleri aldıktan sonra Allah'a güvenmek gerektiğini ifade eder. Tevekkül, çaba gösterip sonucu Allah’a bırakmak anlamına gelir.

Sayfa 30 Cevapları

Etkinlik - Sıra Sizde Soru 1:
Sizce toplumumuzdaki yanlış kader anlayışının ortaya çıkmasının sebepleri başka nelerdir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.

Cevap 1: Toplumumuzdaki yanlış kader anlayışının sebepleri arasında dini metinlerin yanlış anlaşılması, eğitimsizlik, ve kültürel etkiler yer alır. Ayrıca, kişisel sorumluluğun ihmal edilmesi ve psikolojik kaçış yollarının aranması da bu yanlış anlayışın sebeplerindendir.

Sayfa 31 Cevapları

Düşünelim Soru 1:
Toplumumuzda çocuklara Musa isminin verilmesinin sebebi nedir? Hz. Musa (as) hakkında neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap 1: Çocuklara Musa isminin verilmesinin sebebi, Hz. Musa'nın İsrailoğullarını Firavun'un zulmünden kurtaran büyük bir peygamber olmasıdır. Hz. Musa (as), İslam'da önemli bir yere sahip ve Kur'an'da en çok zikredilen peygamberlerden biridir.

Sayfa 33 Cevapları

Etkinlik - Tarih şeridi oluşturuyoruz Soru 1:
Arkadaşlarınızla Hz. Musa'nın hayatını gösteren bir tarih şeridi oluşturunuz.

Cevap 1: Hz. Musa'nın hayatını anlatan bir tarih şeridi, doğumundan Firavun'un sarayına alınışı, Mısır'dan kaçışı, İsrailoğullarını kurtarışı ve vahiy alışı gibi önemli olayları sırasıyla içermelidir. Bu tarih şeridi, Hz. Musa'nın peygamberlik yolculuğunun ana aşamalarını gösterebilir.


Düşünelim Soru 2:
Kürsi ne demektir? Kur'an-ı Kerim'de yer alan bir ayetin kürsi olarak adlandırılmasının sebebi sizce ne olabilir? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

Cevap 2: Kürsi, ilahi hükümranlığı ve ilmin sonsuzluğunu simgeler. Ayetel Kürsi'nin bu adla anılmasının sebebi, Allah’ın bütün varlıkları denetleyen sonsuz kudretini ifade etmesidir.

Sayfa 34 Cevapları

Etkinlik - Kim sıralayacak Soru 1:
Ayetelkürsi’nin ifadelerini kartonlara yazıp karışık halde tahtaya asınız. Daha sonra doğru bir şekilde sıralamaya çalışınız. Ardından anlamı üzerinde sınıfça konuşunuz.

Cevap 1: Ayetelkürsi’nin ifadeleri, Allah'ın yüceliğini, bilgeliğini ve sonsuz hükümranlığını anlatır. Doğru sıralamada, Allah’ın her şeyin üzerinde olduğunu ve her şeyi kontrol ettiğini belirten kısımlar bir araya getirilir. Bu ayet, Allah’ın sonsuz gücünü ve varlıklar üzerindeki hâkimiyetini vurgular.


Etkinlik - Sıra Sizde Soru 2:
Sizce Ayetelkürsi’den ne gibi mesajlar çıkarılabilir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.

Cevap 2: Ayetelkürsi’den çıkan mesajlar arasında, Allah’ın her şeye gücü yettiği, varlıklar üzerinde tam hâkimiyetinin olduğu ve her şeyin onun izni ile gerçekleştiği yer alır. Bu ayet, Allah’ın mutlak hükümranlığını ve her türlü eksiklikten uzak olduğunu öğretir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri