9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 15
"Themenkreis 2: Die Schule" başlığı altında üç farklı bölüm yer alıyor. Bölümler şunlardır:
- A - Die Schulsachen (Okul Eşyaları): Görselde çanta, dünya küresi, cetvel, kitaplar gibi okul araç gereçleri yer almakta.
- B - Was ist das? (Bu nedir?): Görselde bir rüzgar gülü bulunuyor, bu da nesneleri tanıma ve adlandırma amacıyla kullanılan bir içerik olabilir.
- C - Meine Schule (Benim Okulum): Bu bölümde sıralarda oturan ve ders çalışan öğrenciler yer almakta.
9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 16
- Buch (Kitap)
- Marker (Keçeli Kalem)
- Schere (Makas)
- Lineal (Cetvel)
- Rucksack (Sırt Çantası)
- Radiergummi (Silgi)
- Federmäppchen (Kalem Kutusu)
- Laptop (Dizüstü Bilgisayar)
- Landkarte (Harita)
- Tisch (Masa)
- Stuhl (Sandalye)
- Mappe (Dosya)
- Kreide (Tebeşir)
- Handy (Telefon)
- Heft (Defter)
- Computer (Bilgisayar)
- Übungsbuch (Alıştırma Kitabı)
- Bleistift (Kurşun Kalem)
- Tablet (Tablet)
- Blatt (Kağıt)
- Spitzer (Kalemtıraş)
- Kuli (Tükenmez Kalem)
- Kleber (Yapıştırıcı)
- Sporttasche (Spor Çantası)
9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 17
2. Schulsachen im Plural (Okul Eşyalarının Çoğul Halleri)
a) Schau dir die Fotos! Was hörst du? Kreuze an! (Resimlere bak! Ne duyuyorsun? İşaretle!)
Resimlerde görülen okul eşyalarının çoğul halleri işaretlenmiştir.
b) Schau dir die Fotos noch einmal an und schreib die Pluralform! (Resimlere tekrar bak ve çoğul formlarını yaz!)
- die Spitzer (Kalemtıraşlar)
- die Lineale (Cetveller)
- die Bücher (Kitaplar)
- die Radiergummis (Silgiler)
- die Scheren (Makaslar)
- die Rucksäcke (Sırt çantaları)
- die Kulis (Tükenmez kalemler)
- die Kreiden (Tebeşirler)
- die Handys (Telefonlar)
- die Mäppchen (Kalem kutuları)
c) Ergänze die Pluralformen in die richtige Spalte der Tabelle! (Çoğul formları doğru sütuna yerleştir!)
-
Endung – (Son ek yok):
Spitzer (Kalemtıraşlar), Mäppchen (Kalem kutuları) -
Endung –e (Son ek –e):
Lineale (Cetveller) -
Endung –n (Son ek –n):
Scheren (Makaslar), Kreiden (Tebeşirler) -
Endung –¨ (er) (Umlaut ve –er son ek):
Bücher (Kitaplar), Rucksäcke (Sırt çantaları) -
Endung –s (Son ek –s):
Radiergummis (Silgiler), Kulis (Tükenmez kalemler), Handys (Telefonlar)
3. Wie sind die Schulsachen? (Okul Eşyaları Nasıl?)
Ergänze wie im Beispiel! (Örnekteki gibi tamamla!)
- Das Wörterbuch ist neu. (Sözlük yenidir.)
- Das Wörterbuch ist alt. (Sözlük eskidir.)
- Die Tafel ist groß. (Tahta büyüktür.)
- Die Tafel ist klein. (Tahta küçüktür.)
- Das Heft ist dick. (Defter kalındır.)
- Das Heft ist dünn. (Defter incedir.)
9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 18
B. Was ist das? (Bu nedir?)
1. Was ist das? (Bu nedir?)
a) Ordne zu! (Eşleştir!)
Aşağıdaki eşyaları gruplara ayırarak düzenleyin:
- Handy (Telefon)
- Computer (Bilgisayar)
- Radiergummi (Silgi)
- Heft (Defter)
- Bleistift (Kurşun Kalem)
- Wörterbuch (Sözlük)
- Lineal (Cetvel)
- Kreide (Tebeşir)
- Mäppchen (Kalem Kutusu)
- Laptop (Dizüstü Bilgisayar)
- Tafel (Tahta)
- Tisch (Masa)
- Schere (Makas)
- Blatt (Kağıt)
- Stuhl (Sandalye)
- Landkarte (Harita)
- Buch (Kitap)
- Schultasche (Okul Çantası)
- Rucksack (Sırt Çantası)
- Kleber (Yapıştırıcı)
Gruplar:
-
Das ist ein... (Bu bir...)
- Computer (Bilgisayar), Radiergummi (Silgi), Bleistift (Kurşun Kalem), Rucksack (Sırt Çantası), Kleber (Yapıştırıcı)
-
Das ist eine... (Bu bir...)
- Kreide (Tebeşir), Tafel (Tahta), Schere (Makas)
b) Schau dir die Fotos an und ergänze die Gespräche! (Resimlere bak ve konuşmaları tamamla!)
1- Was ist das? (Bu nedir?) Das ist ein Rucksack. (Bu bir sırt çantasıdır.)
2- Was sind das? (Bunlar nedir?) Das sind Rucksäcke. (Bunlar sırt çantalarıdır.)
2. Verneinung (Olumsuz Cümleler)
Schau dir die Fotos an und antworte auf die Fragen wie im Beispiel! (Resimlere bak ve örnekteki gibi soruları cevapla!)
Örnek:
Ist das ein Spitzer? (Bu bir kalemtıraş mı?) Nein, das ist kein Spitzer. Das ist ein Radiergummi. (Hayır, bu bir kalemtıraş değil. Bu bir silgi.)
Sorular ve Cevaplar:
1- Ist das ein Bleistift? (Bu bir kurşun kalem mi?) Nein, das ist kein Bleistift. Das ist ein Kuli. (Hayır, bu bir kurşun kalem değil. Bu bir tükenmez kalem.)
2- Ist das eine Kreide? (Bu bir tebeşir mi?) Nein, das ist keine Kreide. Das ist eine Schere. (Hayır, bu bir tebeşir değil. Bu bir makas.)
3- Ist das eine Tafel? (Bu bir tahta mı?) Nein, das ist keine Tafel. Das ist eine Landkarte. (Hayır, bu bir tahta değil. Bu bir harita.)
4- Ist das ein Mäppchen? (Bu bir kalem kutusu mu?) Nein, das ist kein Mäppchen. Das ist ein Kleber. (Hayır, bu bir kalem kutusu değil. Bu bir yapıştırıcı.)
5- Ist das ein Blatt? (Bu bir kağıt mı?) Nein, das ist kein Blatt. Das ist ein Heft. (Hayır, bu bir kağıt değil. Bu bir defter.)
9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 19
3. Die Farben (Renkler)
Schreibe die Farben! (Renkleri yaz!)
- blau (mavi)
- grün (yeşil)
- grau (gri)
- rosa (pembe)
- violett (mor)
- weiß (beyaz)
- schwarz (siyah)
- orange (turuncu)
- braun (kahverengi)
- gelb (sarı)
- rot (kırmızı)
4. Ist das dein/e...? (Bu senin ...?)
a) Ergänze die Tabelle! (Tabloyu tamamla!)
Obje | Ich (Benim) | Du (Senin) |
---|---|---|
Spitzer | mein Spitzer | dein Spitzer |
Heft | mein Heft | dein Heft |
Schere | meine Schere | deine Schere |
Bücher | meine Bücher | deine Bücher |
Lineal | mein Lineal | dein Lineal |
Mappe | meine Mappe | deine Mappe |
Handy | mein Handy | dein Handy |
Kulis | meine Kulis | deine Kulis |
b) Ergänze! (Cümleleri tamamla!)
1- Ist das dein Heft? (Bu senin defterin mi?) Nein, das ist nicht mein Heft. Mein Heft ist blau. (Hayır, bu benim defterim değil. Benim defterim mavi.)
2- Ist das dein Wörterbuch? (Bu senin sözlüğün mü?) Nein, das ist nicht mein Wörterbuch. Mein Wörterbuch ist rot. (Hayır, bu benim sözlüğüm değil. Benim sözlüğüm kırmızı.)
3- Ist das deine Schultasche? (Bu senin çantan mı?) Nein, das ist nicht meine Schultasche. Meine Schultasche ist violett. (Hayır, bu benim çantam değil. Benim çantam mor.)
4- Sind das deine Mappen? (Bunlar senin dosyaların mı?) Nein, das sind nicht meine Mappen. Meine Mappen sind blau und grün. (Hayır, bunlar benim dosyalarım değil. Benim dosyalarım mavi ve yeşil.)
5. Ihr/e und sein/e (Onun)
a) Ergänze die Tabelle! (Tabloyu tamamla!)
Name | Lieblingsfarbe (Favori Renk) | Lieblingshobby (Favori Hobi) |
---|---|---|
Aslı | blau (mavi) | singen (şarkı söylemek) |
Berk | schwarz (siyah) | Basketball spielen (basketbol oynamak) |
Ich | Die Schüler (öğrenciler) | machen die Aufgabe selbst (görevi kendileri yapıyorlar) |
b) Ergänze die Sätze! (Cümleleri tamamla!)
- Aslı: Ihre Lieblingsfarbe ist blau. Ihr Lieblingshobby ist singen.
- Berk: Seine Lieblingsfarbe ist schwarz. Sein Lieblingshobby ist Basketball spielen.
- Ich: Die Schüler machen die Aufgabe selber.
9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 20
1. Die Wochentage (Haftanın Günleri)
Schreibe die Wörter aus und bring sie in die richtige Reihenfolge!
- Mittwoch (Çarşamba)
- Montag (Pazartesi)
- Dienstag (Salı)
- Donnerstag (Perşembe)
- Freitag (Cuma)
- Samstag (Cumartesi)
- Sonntag (Pazar)
2. Wann hat Mina was? (Mina’nın Ders Programı)
Mina’nın Ders Programı:
Montag (Pazartesi) | Dienstag (Salı) | Mittwoch (Çarşamba) | Donnerstag (Perşembe) | Freitag (Cuma) |
---|---|---|---|---|
Deutsch (Almanca) | Mathe (Matematik) | Geografie (Coğrafya) | Chemie (Kimya) | Englisch (İngilizce) |
Religion (Din) | Mathe (Matematik) | Physik (Fizik) | Biologie (Biyoloji) | Geografie (Coğrafya) |
Kunst (Sanat) | Geschichte (Tarih) | Literatur (Edebiyat) | Sport (Spor) | Musik (Müzik) |
Musik (Müzik) | Literatur (Edebiyat) | Sport (Spor) | Informatik (Bilişim) |
Mina’nın Ders Saatleri:
- Deutsch (Almanca): Am Montag (Pazartesi)
- Religion (Din): Am Montag (Pazartesi)
- Musik (Müzik): Am Dienstag (Salı) ve Freitag (Cuma)
- Geschichte (Tarih): Am Dienstag (Salı)
- Physik (Fizik): Am Mittwoch (Çarşamba)
- Geografie (Coğrafya): Am Mittwoch (Çarşamba) ve Freitag (Cuma)
- Englisch (İngilizce): Am Freitag (Cuma)
- Sport (Spor): Am Donnerstag (Perşembe)
3. Sorular ve Cevaplar
-
Wann hat Mina Sport? Mina Sport am Donnerstag (Perşembe günü spor dersi var).
-
Wann ist Literatur? Literatur ist am Mittwoch (Edebiyat dersi Çarşamba günü).
-
Was hat Mina am Dienstag? Mina hat am Dienstag Mathe, Geschichte und Musik (Salı günü Matematik, Tarih ve Müzik dersleri var).
-
Was sind Minas Lieblingsfächer? Minas Lieblingsfächer sind Deutsch und Englisch (Mina’nın en sevdiği dersler Almanca ve İngilizce.)
-
Was mag Mina? Mina mag Geschichte (Mina Tarihi seviyor.)
-
Was mag Mina nicht? Mina mag Physik nicht (Mina Fizik dersini sevmiyor.)
9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 21
3. Wie findest du ...? (Bir Şeyi Nasıl Buluyorsun?)
a. Ergänze die Angaben in die richtige Spalte! (Bilgileri Doğru Sütuna Ekleyin)
Beğendiğin şeyler:
- spannend (heyecan verici)
- ganz gut (oldukça iyi)
- wichtig (önemli)
- interessant (ilginç)
Beğenmediğin şeyler:
- uninteressant (ilginç değil)
- langweilig (sıkıcı)
- nicht gut (iyi değil)
b. Wie findest du die Fächer? (Dersleri Nasıl Buluyorsun?)
Fach (Ders) | Cevap |
---|---|
Deutsch | Ich finde Deutsch interessant. (Almancayı ilginç buluyorum.) |
Englisch | Ich finde Englisch spannend. (İngilizceyi heyecan verici buluyorum.) |
Sport | Ich finde Sport wichtig. (Spora önemli buluyorum.) |
Literatur | Ich finde Literatur langweilig. (Edebiyatı sıkıcı buluyorum.) |
Informatik | Ich finde Informatik ganz gut. (Bilişimi oldukça iyi buluyorum.) |
Biologie | Ich finde Biologie uninteressant. (Biyolojiyi ilginç bulmuyorum.) |
c. Bilde Sätze! (Cümleler Kurun!)
- Ich finde Geografie langweilig. (Coğrafyayı sıkıcı buluyorum.)
- Wie findest du Deutsch? (Almanca’yı nasıl buluyorsun?)
- Was ist dein Lieblingsfach? (En sevdiğin ders nedir?)
- Wann hat sie Sport? (Onun spor dersi ne zaman?)
- Ich mag Mathe und Physik. (Matematik ve fiziği seviyorum.)
d. Ergänze die Fragewörter, ordne zu und ergänze die Sätze! (Soru Kelimelerini Ekleyin ve Cümleleri Tamamlayın)
Frage (Soru) | Antwort (Cevap) |
---|---|
Was ist deine Lieblingsfarbe? | A. Blau (Mavi) |
Wer wohnt in Berlin? | B. Ahmet (Ahmet Berlin’de yaşıyor.) |
Wo wohnt sein Freund? | C. In Berlin (Arkadaşı Berlin’de yaşıyor.) |
Wann hat sie Mathe? | D. Am Montag (Pazartesi günü matematik dersi var.) |
4. Anweisungen in der Klasse (Sınıfta Yönergeler)
Schau dir die Bilder an, lies die Anweisungen und ordne den Bildern zu!
- Steh bitte auf! (Lütfen ayağa kalk!)
- Sei bitte leise! (Lütfen sessiz ol!)
- Lies bitte! (Lütfen oku!)
- Schreibe bitte! (Lütfen yaz!)
9. Sınıf A1. 1 Ada Almanca Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa 22
Selbstkontrolle: Das kann ich! (Kendi Kendini Kontrol: Bunu Yapabiliyorum!)
Tabloyu doldurarak kendinizi değerlendirin:
Tablo Başlıkları
- Kann ich sehr gut (Bunu çok iyi yapabiliyorum)
- Kann ich teilweise (Bunu kısmen yapabiliyorum)
- Muss ich noch üben (Bunu daha fazla çalışmam gerekiyor)
Das kann ich: |
---|
1. Ich kann die Schulfächer nennen. (Dersleri isimlendirebilirim.) |
2. Ich kann über den Stundenplan sprechen. (Ders programı hakkında konuşabilirim.) |
3. Ich kann die Wochentage nennen. (Haftanın günlerini isimlendirebilirim.) |
4. Ich kann die Schulsachen nennen. (Okul eşyalarını isimlendirebilirim.) |
5. Ich kann über Schulsachen sprechen. (Okul eşyaları hakkında konuşabilirim.) |
6. Ich kann sagen, wann ich Deutsch habe. (Almanca dersim ne zaman olduğunu söyleyebilirim.) |
7. Ich kann sagen, was mein Lieblingsfach ist. (En sevdiğim dersin ne olduğunu söyleyebilirim.) |
8. Ich kann einfache Fragen stellen. (Basit sorular sorabilirim.) |
9. Ich kann auf die einfachen Fragen antworten. (Basit sorulara cevap verebilirim.) |
10. Ich kann die Farben nennen. (Renkleri isimlendirebilirim.) |
11. Ich kann sagen, wie ich die Fächer finde. (Dersler hakkında ne düşündüğümü söyleyebilirim.) |
12. Ich kann sagen, was ich mag und nicht mag. (Neleri sevdiğimi ve sevmediğimi söyleyebilirim.) |
Açıklama
Bu tabloyla hangi konularda iyi olduğunuzu, hangi konularda daha fazla çalışmanız gerektiğini belirleyebilirsiniz. Kendinizi dürüst bir şekilde değerlendirin ve eksik olduğunuz konular üzerinde çalışmayı unutmayın!