9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 42-43 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Meb Yayınları Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 42-43 Etkinlik - Kontrol Noktası Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Sayfa 42 Etkinlik-5 Cevapları

Bu etkinlik, virüslerin canlı veya cansız olarak sınıflandırılma nedenlerini açıklamak amacıyla tasarlanmış. Aşağıda görselde yer alan önemli noktaların kısa bir özeti yer almaktadır:

Yönerge:

  1. Zihin Haritası: Verilen uygulama basamaklarını takip ederek zihin haritası oluşturun. Bu, öğretmen rehberliğinde yapılacak.
  2. Videolar: Virüslerin yapısı ve çoğalması hakkında karekod ile verilen videoyu izleyin.
  3. Tartışma: Videodaki bilgiler ışığında virüslerin canlı mı cansız mı olduklarını sınıfta tartışın.

Değerlendirme:

  • Virüslerin canlı ve cansız varlıklarla ortak özelliklerini yansıtan bir zihin haritası oluşturmanız isteniyor.

Sayfa 42 Kontrol Noktası Cevapları

Kontrol Noktası:

Bu kısımda, canlıların ortak ve karakteristik özelliklerini kavrayabilmek için bir oyun hazırlanmış. Oyunun kuralları belirtilmiş:

  1. Her iki ekip kartları çeker ve arkadaşlarına karttaki kelimeyi anlatarak canlıların ortak özelliklerini tahmin etmeye çalışır.
  2. Anlatılan kelimeyi doğru tahmin eden ekip puan kazanır.
  3. Oyunun sonunda en yüksek puanı alan ekip kazanır.

Bu etkinlikler, öğrencilerin virüslerin canlılık özelliklerini anlamalarına ve sınıflandırmalarına yardımcı olmayı hedefliyor.

Sayfa 43 Uygulama basamakları Cevapları

"Uygulama Basamakları" altında bir etkinlik oyunu ile ilgili yönergeler ve kartlar yer almakta. Bu oyunda, canlıların özelliklerini tanıtan kelimeler kullanılarak öğrencilere özellikler anlatılacak ve bu sırada belirli kelimeleri kullanmamak gerekecek. İşte önemli detaylar:

Uygulama Basamakları:

  1. Üçer kişiden oluşan ikili gruplar oluşturun.
  2. Canlıların ortak özelliklerinin yazılı olduğu oyun kartlarını kullanarak ikili gruplar halinde kuralları takip ederek "anlat bakalım" oyununu oynayın.
  3. Oyun kurallarına göre grup puanlarını hesaplayın ve kazanan grubu belirleyin.

Kartlar ve Kullanılmaması Gereken Kelimeler:

  • Metabolizma: Anabolizma, katabolizma, enerji, yapım, yıkım
  • Homeostazi: Denge, iç denge
  • Boşaltım: Anabolizma, katabolizma, terleme, idrar, hücresel solunum
  • Üreme: Yavru, eşeyli, eşeysiz, soy, çoğalma
  • Hücresel Yapı: Hücre, prokaryot, ökaryot, çekirdek, organel
  • Organizasyon: Organize, organel, doku, organ, sistem
  • Beslenme: Üretici, tüketici, besin, fotosentez
  • Enerji Kullanımı: Yaşamsal faaliyet, üretim, tüketim, ATP
  • Uyarılara Tepki: Etki, yönelme, refleks
  • Büyüme ve Gelişme: Stoplazma, hücre, olgunlaşma
  • Uyum (Adaptasyon): Hayatta kalma, üreme, depolama

Bu etkinlik, öğrencilerin canlıların ortak ve karakteristik özelliklerini eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini sağlar. Oyuncular belirlenen kurallara göre, kartlardaki kelimeleri kullanmadan diğer oyunculara kelimeleri anlatmaya çalışacaklar.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri