9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Meb Yayınları Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 61 Etkinlik Türkiye’nin Konumu Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

ETKİNLİK Türkiye’nin Konumu

Amaç Türkiye’nin konum özelliklerini belirleyebilme
Beceri Görsel Okuryazarlık

Aşağıdaki etkinliği harita ve HGM Küre’den yararlanarak yapınız.
İş birlikli çalışmayla Türkiye’nin mutlak ve göreceli konum özelliklerini Azerbaycan, Ukrayna, Yunanistan, Libya ve Mısır’a göre yorumlayınız

Bu etkinlikte Türkiye'nin mutlak ve göreceli konum özellikleri belirlenmeye çalışılmaktadır. Türkiye'nin konumu, HGM (Harita Genel Müdürlüğü) Kıre'den yararlanılarak analiz edilmiştir. Haritaya bakarak Türkiye'nin coğrafi konumunu ve çevresindeki ülkelerle ilişkisini değerlendirebilirsiniz.

Mutlak Konum

  • Mutlak konum, bir yerin paralel ve meridyen cinsinden dünya üzerindeki yeridir.
  • Türkiye, 36°-42° Kuzey paralelleri ve 26°-45° Doğu meridyenleri arasında yer alır.
  • Türkiye, kuzey yarımkürede bulunur ve Avrupa ile Asya kıtalarını birbirine bağlayan bir köprü görevi görür.

Göreceli Konum

  • Göreceli konum, bir yerin çevresindeki bölgelere göre olan konumudur.
  • Türkiye, Karadeniz, Akdeniz ve Ege Denizi ile çevrilidir. Ayrıca, Boğazlar ve Marmara Denizi Türkiye'yi stratejik bir konuma getirir.
  • Türkiye; Azerbaycan, Gürcistan, Ermenistan, İran, Irak, Suriye, Yunanistan ve Bulgaristan ile komşudur. Bu, Türkiye'nin hem Avrupa hem de Asya ile siyasi, ekonomik ve kültürel ilişkiler geliştirmesine imkân tanır.

Değerlendirme

Bu etkinlikte öğrenciler, Türkiye'nin hem mutlak konumunu hem de göreceli konumunu harita üzerinde belirleyerek, coğrafi ve stratejik önemini kavrayacaklardır. Öğretmen rehberliğinde eksik yanıtlar gözden geçirilip düzenlenecektir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri