9. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Meb Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66 Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Sayfa 61 Cevapları

Not: Bu sayfada soru bulunmamaktadır. Sayfanın kısa özeti:

Bu sayfada Ahirete İman konusu ele alınmaktadır. İslam inancında ahiretin dünya hayatından sonra başlayıp sonsuz bir yaşamın başlangıcı olduğu vurgulanmaktadır. Ahiret inancı, kişinin dünya hayatında yapmış olduğu iyilik ya da kötülüklerin karşılığını bulacağı bir yerdir. Ahirete iman, İslam inancının temel esaslarından biridir.

Sayfada ayrıca, ahiret hayatının aşamaları da gösterilmektedir. Bu aşamalar arasında ölüm, kabir hayatı, kıyamet, basübadelmevt (yeniden diriliş), haşir, hesap, mizan, sırat ve son olarak cennet ve cehennem yer almaktadır. Ahiret inancının, kişinin dünya hayatındaki davranışlarını şekillendiren önemli bir unsur olduğu ifade edilmektedir.

Sayfa 62 Cevapları

Soru: Evrenin yaratılışı ve işleyişindeki düzene dair Kur’an’dan bir ayet meali bularak yazınız.

Evrenin yaratılışı ve işleyişindeki düzene dair Kur'an-ı Kerim'de şu ayet yer almaktadır:

"O, biri diğeriyle tam bir uyum içinde yedi göğü yaratmıştır. Rahmân'ın yaratışında hiçbir düzensizlik göremezsin. Gözünü çevir de bak, bir bozukluk görebiliyor musun?"
(Mülk Suresi, 67/3)

Bu ayet, evrenin yaratılışında mükemmel bir düzen ve uyum olduğunu vurgulamaktadır.

Etkinlik Özeti:

Bu etkinlikte, İman Esaslarının Bütünlüğü konusu ele alınmakta ve ayet ve hadislerden yola çıkarak iman esaslarının açıklanması istenmektedir. Öğrencilerden verilen ayet ve hadisleri okuyarak iman, peygamberlere iman, ahiret inancı ve diğer iman esasları arasındaki ilişkileri tartışmaları beklenmektedir.

Soruların Cevapları:

1- Ayet ve hadislerde dikkat çekilen husus nedir?
Ayetlerde dikkat çekilen husus, Allah’a, peygamberlere, kitaplara ve ahiret gününe imanın birlikte değerlendirilmesi gerektiği ve iman esaslarının birbirini tamamladığıdır. İman etmek, bu esasların tamamına inanmayı gerektirir.

2- Allah’a (cc) iman ile peygamberlere iman arasındaki ilişki nasıl olabilir?
Allah’a iman, peygamberlere imanı da zorunlu kılar. Çünkü peygamberler, Allah’ın mesajlarını insanlara iletmekle görevlidir ve Allah’a iman eden bir kişi, peygamberlere de inanmalıdır.

3- Kutsal kitaplara iman ile ahiret inancı arasındaki ilişki ne olabilir?
Kutsal kitaplar, insanlara ahiret inancını öğretir ve ahiret hayatına nasıl hazırlanılması gerektiğini bildirir. Bu nedenle kutsal kitaplara iman, ahiret inancını da zorunlu kılar.

4- Peygamberlere iman ile kitaplara iman arasındaki ilişki ne olabilir?
Peygamberler, Allah’ın vahiylerini insanlara ileten elçilerdir. Kitaplar da bu vahiylerin yazılı şeklidir. Dolayısıyla peygamberlere iman eden bir kişi, onlara indirilen kitaplara da iman eder.

Değerlendirme Cevapları

1- İman esasları arasındaki ilişkiyi arkadaşlarınızla paylaşınız.
İman esasları, birbirini tamamlayan bir bütün oluşturur. Allah’a, peygamberlere, kitaplara, meleklere, ahiret gününe ve kadere iman eden bir kişi, bu esasların hepsine inanmak zorundadır. Birine iman etmemek, imanın bütünlüğünü bozar.

Bu etkinlik, öğrencilerin iman esaslarını anlamaları ve bu esaslar arasındaki ilişkileri kavramaları açısından önemli bir çalışmadır.

Sayfa 63 Cevapları

Kontrol Noktası

Bu dersten önce bildiklerim

  • İmanın temel esasları hakkında genel bilgiye sahiptim.
  • İslam'da Allah'a, meleklere ve kitaplara iman konularını biliyordum.
  • Kaza ve kadere iman ile ilgili duyduklarım vardı.

Bu dersin konusu ile ilgili merak ettiklerim

  • İman esaslarının birbirleriyle nasıl ilişkili olduğunu merak ediyorum.
  • Ahiret hayatının aşamaları ve bu aşamaların detayları hakkında bilgi edinmek istiyorum.
  • Peygamberlere imanın İslam'daki yeri nedir? Diğer inanç esaslarıyla bağlantısı nedir?

Bu derste öğrendiklerim

  • İman esaslarının sadece birine değil, tamamına inanmanın önemini öğrendim.
  • Ahiret hayatının aşamaları: ölüm, kabir hayatı, kıyamet, mizan ve cennet-cehennem hakkında daha detaylı bilgi edindim.
  • Allah’ın sıfatları olan tenzihi ve sübuti sıfatları arasındaki farkları öğrendim.

Bu örnek, dersin sonunda öğrencinin ne kadar bilgi edindiğini yansıtan bir değerlendirme kartı olabilir.

Konuya Başlarken Cevapları

Soru: İman etmek bireye ve topluma neler kazandırır? Bu konuyla ilgili izlenim ve deneyimlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

İman etmek, bireye huzur ve güven kazandırır, zorluklar karşısında daha güçlü olmasını sağlar. Toplumda ise ahlaki değerlerin yayılmasına katkı sağlar, dayanışma ve hoşgörüyü artırır. İman, bireyin ve toplumun manevi dengesini güçlendirir.

Sayfa 64 Cevapları

Etkinlik 9 Özeti:

Bu etkinlik, sınıf ortamında "imanın bireye ve topluma kazandırdığı değerler" üzerine bir tartışma yapmayı amaçlar. Öğrenciler, "Toplumdaki insanların birbirine merhamet duyması, birbirleriyle yardımlaşma ve dayanışma içinde olmaları, insanların iman ederek kazandıkları değerlere bağlıdır." cümlesi üzerinde düşünür ve farklı fikirler etrafında konumlanarak görüşlerini açıklarlar. Etkinlik sonunda öğrenciler, tartışma sonucunda ulaştıkları fikirleri değerlendirip bir metin yazarlar.

1- Beş ayrı kâğıda aşağıdaki ifadeleri yazarak sınıfın farklı noktalarına asınız:

  • Kesinlikle katılıyorum
  • Katılıyorum
  • Fikrim yok
  • Katılmıyorum
  • Kesinlikle katılmıyorum

Bu ifadeler, sınıfın farklı düşüncelerini belirtmek için kullanılır. Öğrenciler, konu hakkındaki fikirlerini belirtmek için bu ifadelerin bulunduğu noktaya giderek duruşlarını açıkça ifade ederler.

2- Tahtadaki cümle üzerine konu hakkındaki izlenim ve deneyimlerinizden de yararlanarak bir süre düşününüz.
Cevap:
İman eden insanların toplumsal değerler üzerinde büyük bir etkisi olduğunu düşünüyorum. Merhamet, yardımlaşma ve dayanışma gibi değerlerin imanla güçlendiği kanaatindeyim.

3- Süre sonunda konu hakkında ulaştığınız yargıyı içeren kâğıdın bulunduğu noktaya gidiniz.
Cevap:
Ben “Kesinlikle katılıyorum” noktasına gidiyorum çünkü insanların iman ederek birbirlerine daha fazla merhamet ve şefkat gösterdiğine inanıyorum.

4- Neden bu noktada bulunduğunuzu sınıf arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap:
İman eden bireylerin topluma olumlu katkı sağladığını düşünüyorum. Yardımlaşma ve dayanışma duygularının güçlenmesinde inancın önemli bir rol oynadığını gözlemledim.

5- Arkadaşlarınızın açıklamalarından sizin konu hakkındaki düşüncenizi etkileyen oldu mu?
Cevap:
Arkadaşlarımın fikirlerini dinledim ancak kendi düşüncelerimde bir değişiklik olmadı. İmanlı bireylerin toplumda daha duyarlı olduklarına dair kanaatim hala güçlü.

6- Düşüncenizde değişiklik oldu ise bu doğrultuda bulunduğunuz noktayı değiştiriniz.
Cevap:
Düşüncemde bir değişiklik olmadı, “Kesinlikle katılıyorum” noktasında kaldım.

7- Konu hakkında herkes söz alıp kendi fikrini açıklayınca tartışmayı sonlandırınız.
Cevap:
Tartışmanın sonucunda, imanın bireylerin toplumda daha merhametli ve yardımsever olmalarına katkı sağladığı konusunda ortak bir görüşe ulaştık.

Değerlendirme:
Bu tartışmada, imanın bireyler ve toplum üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu, insanların birbirine yardım etme ve merhamet gösterme eğilimlerinin imanla güçlendiğini öğrendik. Bu değerlerin toplumda barış ve huzurun sağlanmasına yardımcı olduğu sonucuna vardım.

Sayfa 65 Cevapları

Etkinlik-10'da, imanın insanlara kazandırdığı değerler ele alınmaktadır. Hadislerden yola çıkarak iman eden bir kişiden beklenen davranışlar, örneğin dürüstlük, güvenilirlik, yardımlaşma ve merhamet gibi erdemler vurgulanmıştır. Etkinlik, öğrencilerin bu değerlerin birey ve toplum üzerindeki etkilerini düşünmesini ve kendi deneyimlerinden yola çıkarak bu değerleri nasıl yansıttıklarını paylaşmalarını amaçlar.

1- Hadislerden hareketle iman eden bir insandan beklenen davranışlar nelerdir? Listeleyiniz.

İman eden bir insandan beklenen bazı davranışlar şunlardır:

  • Allah’a ve ahiret gününe iman eden kişinin misafire hayır söylemesi ve ona iyilik yapması.
  • Kötülüğün peşinden gitmekten kaçınmak, iyiliği ve doğru olanı seçmek.
  • Müslümanlara karşı hoşgörülü, güvenilir ve merhametli davranmak.
  • Yalan söylememek, emanete ihanet etmemek, dürüst olmak.
  • İnsanlara iyilik yapmak ve onlarla güzel ahlaka uygun davranmak.
  • Müslüman kardeşlerine karşı nefret ve kıskançlık beslememek, yardımlaşmak.
  • Merhametli olmak, hastaları ziyaret etmek, cenazelere katılmak.
  • Küçüklerimize şefkat göstermek ve onlara karşı iyilikte bulunmak.

2- İman bireye ve topluma kazandırdıklarını kendi deneyimlerinizden yola çıkarak örneklendiriniz.

İman, bireye güven, huzur ve sorumluluk kazandırır. Topluma ise dayanışma, yardımlaşma ve ahlaki değerlerin yaygınlaşmasını sağlar. İman eden bir kişi, komşularına yardım eder, zor durumda olanlara destek olur, barış içinde yaşamanın yollarını arar. İman, bireyin doğru ve dürüst bir yaşam sürmesini sağlarken, toplumun da düzen ve barış içinde ilerlemesine katkıda bulunur.

Sayfa 66 Cevapları

Soru: Yardımlaşma ve dayanışmayla ilgili ibadetlere örnekler veriniz.

Yardımlaşma ve dayanışma ile ilgili ibadetler arasında zekât, sadaka, fitre ve kurban yer alır. Bu ibadetler, ihtiyaç sahiplerine maddi destek sağlamayı amaçlayarak toplumsal dayanışmayı güçlendirir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri