9. Sınıf Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Sayfa 22-23-24 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Meb Yayınları Düşünme Eğitimi Ders Kitabı Temel Düşünme Edimleri Sayfa 22-23-24 Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Temel Düşünme Edimleri

Sayfa 22 Düşünelim Cevapları

1- Görsellerin anlatmak istediği düşünceler nelerdir?

  • Birinci görsel (yeşil ayak izleri): Bu görsel doğanın korunması ve çevre bilincine dair bir mesaj taşıyor olabilir. Yeşil ayak izleri, sürdürülebilirlik ve doğa dostu yaşam tarzını simgeliyor.
  • İkinci görsel (aile): Aile birlikteliği, evde huzur ve güvenli ortamı simgeler. Aile değerleri, sevgi ve birlikte olmanın önemi vurgulanıyor.
  • Üçüncü görsel (dünya şeklindeki dondurma): Küresel ısınma ve iklim değişikliği gibi çevresel konulara dikkat çekmek için kullanılan bir metafor olabilir. Dünyanın erimesi, buzulların erimesi ve çevresel sorunları temsil ediyor.

2- Görsellerle ilgili düşünme süreciniz nasıldı?

  • Görselleri incelerken ilk önce görseldeki nesneleri ve sembolleri fark ettim. Daha sonra bu sembollerin neyi temsil edebileceği üzerinde düşündüm. Çevresel ve toplumsal mesajları algılayarak kendi düşüncelerimi şekillendirdim.

Sayfa 23 Sorgulama Cevapları

1. Verilen açıklamadaki kavrama, anlama ve yargılama/hüküm verme edimlerini tespit ederek ilgili kutucuklara yazınız:

  • Kavrama: Emre, pedalın dönmediğini fark ederek bisikletin bozulduğunu anlıyor.
  • Anlama: Bisikleti inceleyerek sorunun ne olduğunu tespit etmeye çalışıyor.
  • Yargılama/Hüküm Verme: Tamirci, sorunun zincirden kaynaklandığını söyleyerek bir sonuca varıyor.

2. Siz de günlük yaşantınızdan kavrama, anlama ve yargılama/hüküm verme örnekleri yazınız:

  • Kavrama: Sabah kalktığımda hava kapalı olduğu için yağmur yağacağını düşündüm.
  • Anlama: Dışarı çıkarken yağmurluğumu almayı unutmamam gerektiğini fark ettim.
  • Yargılama/Hüküm Verme: Yağmur başlamadan önce dışarı çıkıp işleri halletmem gerektiğine karar verdim.

Bu örnekler günlük hayattan basit olaylar üzerinden kavrama, anlama ve yargılama/hüküm verme süreçlerini göstermektedir.

Sayfa 24 Sorgulama Cevapları

1. Böyle bir durumda kararınız ne olurdu? Kararınızı gerekçeleriyle yazınız.

Kararım, sınava çalışmak olurdu. Çünkü sınav, geleceğim için çok önemli ve başarısız olmak istemem. Eğlenmek cazip olsa da sorumluluklarımı yerine getirmem gerektiğini bilirim.

2. Durumu kavramamış ya da anlamamış olmanız hâlinde kararınızda bir farklılık olur muydu? Açıklayınız.

Evet, eğer durumu tam kavrayamamış olsaydım, muhtemelen maça gitmeyi seçebilirdim. Sınavın önemini tam anlamazsam, kısa vadeli keyifler daha çekici gelebilirdi.

3. Kararınız bir yargılama/hüküm verme edimi olarak kabul edilebilir mi? Açıklayınız.

Evet, kararım bir yargılama/hüküm verme edimi olarak kabul edilebilir. Çünkü farklı seçenekleri değerlendirdikten sonra sorumluluğum olan sınava çalışmaya karar verdim.

4. Kavrama, anlama ve yargılama/hüküm verme edimleri arasında sizce nasıl bir ilişki olabilir? Açıklayınız.

Kavrama ve anlama, yargılama/hüküm vermenin temelini oluşturur. Durumu kavradıktan ve anladıktan sonra bu bilgiler doğrultusunda doğru bir yargıya varabiliriz.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri