9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 196-197 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Meb Yayınları Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 196-197 Haydi, başlayalım! Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 196-197

Haydi, başlayalım!

Soru: 1) Anlatacağınız mekânın geçtiği metni seçerek işaretleyiniz.

Harika Çocuk: (✓)
Erzurum:

Soru: 2) Kendi çevrenizden bir mekân belirleyiniz. Bu mekânla seçtiğiniz metindeki mekânın benzerliklerini ve farklılıklarını yazınız.

Seçtiğiniz Hikâye Mekânı (Harika Çocuk)

  • Fiziki özellikler: Küçük tamir atölyelerinin bulunduğu eski bir han.
  • İklim ve coğrafya koşulları: Kapalı, nemli ve pis kokulu bir ortam.
  • Kültürel ve tarihî doku: Geçmişte kullanılan üretim ve iş merkezleri, eski han kültürü.
  • Duygusal atmosfer: Zorluklar içinde umut ve sıcaklık taşıyan bir hava.
  • Günlük yaşam: Çalışan çocuklar, emek yoğun işler, sade ve zor bir hayat.

Kendi Çevrenizden Belirlediğiniz Mekân (Mahalle Tamircisi)

  • Fiziki özellikler: Küçük, açık alanda çalışan bir tamir dükkânı.
  • İklim ve coğrafya koşulları: Açık, havadar, sıcak yaz günlerinde bile serin.
  • Kültürel ve tarihî doku: Günümüz esnaf kültürünü yansıtan bir mekân.
  • Duygusal atmosfer: Samimi, komşuluk ilişkilerinin güçlü olduğu bir yer.
  • Günlük yaşam: Geleneksel el işçiliği, mahalle halkına hizmet veren ustalar.

Benzerlikler:

  • İki mekân da emek yoğun işlerin yapıldığı alanlar.
  • Çalışanların sıcak ve samimi ilişkiler içinde olması.

Farklılıklar:

  • Hikâyedeki mekân kapalı ve karanlık; çevremdeki mekân açık ve havadar.
  • Eski hanlar tarihî bir doku taşırken, günümüz tamir dükkânları modern.

Soru: 3) Anlatmayı seçtiğiniz hikâye mekânını, kendi belirlediğiniz mekândan hareketle yeniden kurgulayınız. Kurguladığınız mekânın öne çıkan özelliklerini yazınız.

Cevap: Kurguladığım mekân, küçük bir avluya açılan, temiz ve ferah bir tamir atölyesi. Atölyenin duvarları, eski hanların tarihî dokusunu hatırlatan taşlarla kaplı. İçeride modern araç-gereçler kullanılıyor, ancak nostaljik bir atmosfer korunmuş. Ustalar ve çıraklar keyifli bir iş ortamında çalışıyor, içeride tatlı bir çay kokusu var. Müşteriler atölyeye gelip işlerini yaptırırken sohbet edebiliyor.

Soru: 4) Mekân tanıtımında kullanacağınız görsel ve işitsel araçları belirleyiniz. Görselleri belirlerken fikrî mülkiyet haklarına dikkat ediniz.

Görseller:

  • Eski bir hanın fotoğrafı (fikrî mülkiyet haklarına dikkat ederek).
  • Kendi çevremdeki tamir atölyesinin fotoğrafı (kendi çekimim).
  • Atölye içini tasvir eden çizimler veya resimler.

İşitsel araçlar:

  • Çalışma sırasında kullanılan makine sesleri.
  • Atölyedeki insanların sohbet ve gülüşme sesleri.
  • Çocukların neşeli konuşmaları ve radyo müziği.

Soru: 5) Sunumunuzun içeriğini hazırlayarak arkadaşlarınızla paylaşınız. Dönütlerden hareketle sunum içeriğiniz ile görsel ve işitsel öğeler arasındaki tutarlılığı gözden geçiriniz.

Soru: 6) Duygu, düşünce ve bilgilerinizi arkadaşlarınıza daha somut bir şekilde anlatmak; onların dikkatlerini konuya çekmek ve canlı tutmak için bir sunu hazırlayınız. Bu sunuyu hazırlarken aşağıdaki kurallara dikkat ediniz.

→ İlk slaytta sunumun konusu, sunumu hazırlayanın bilgileri yer almalıdır.
→ Slaytlar amaca uygun ifadeler ve görseller içerecek şekilde mümkün olduğunca sade hazırlanmalıdır. Konuya uygun görsel kullanılmalıdır.
→ Slaytta yazılanlar sadece konunun ana hatlarını içermelidir. Konunun içeriği anlatım yolu ile dinleyicilere aktarılmalıdır.
→ Sunuda tam cümle kullanmak yerine konuşmacıya anlatacaklarını hatırlatan kısa ve anlamlı ifadeler yer almalıdır ve bunlar, madde imleri kullanılarak aktarılmalıdır.
→ Slaytların her birinde aynı yazı karakterinin kullanılması ve bu yazı karakterinin her slaytta aynı boyutta olması, aynı ya da uyumlu renklerin kullanılması önemlidir.
→ Başlıklardaki yazı karakterlerinin büyüklüğü en fazla 44 punto olmalıdır.
→ Ana başlıklar açık ve net olmalı, tercihen en fazla beş kelimeden oluşmalı ve bir satırı geçmemelidir.

SLAYT SUNUMU: HARİKA ÇOCUK - TAMİR ATÖLYESİNE YOLCULUK


SLAYT 1: KAPAK

  • Başlık: Harika Çocuk - Tamir Atölyesine Yolculuk
  • Alt Başlık: Emek ve Dayanışmanın Öyküsü
  • Hazırlayan: (Kendi Adınızı Ekleyin)
  • Tarih: (Sunum Tarihini Ekleyin)

SLAYT 2: HİKÂYE MEKÂNI TANITIMI

  • Hikâye: Harika Çocuk
  • Yazar: Türk Edebiyatından Bir Öykü

Mekân Tanıtımı:

  • Küçük bir tamir atölyesinin yer aldığı tarihî bir han.
  • Çocuk çırakların çalıştığı, emek yoğun bir iş ortamı.
  • Hanın karanlık, nemli ve ağır havası.

SLAYT 3: MEKÂNIN DETAYLARI

Fiziki Özellikler:

  • Küçük, karanlık ve yoğun kokularla dolu bir han.
  • Basit bir düzen, eski iş araçları ve dar alanlar.

Duygusal Atmosfer:

  • Çocukların zorluk içinde umutla çalıştığı, sıcak bir dayanışma ortamı.
  • Hüzünlü ama aynı zamanda umut dolu bir atmosfer.

Günlük Yaşam:

  • Çırakların sabahın erken saatlerinden akşama kadar yoğun çalıştığı bir düzen.
  • Çalışmaların yanı sıra ustalar ve çıraklar arasında samimi sohbetler.

SLAYT 4: GERÇEK HAYATTAN BENZERİ

Karşılaştırılan Mekân: Mahalledeki Modern Tamir Atölyesi

Benzerlikler:

  • Emek yoğun işlerin yapıldığı alanlar.
  • Çalışanlar arasında samimi ilişkiler.

Farklılıklar:

  • Hikâye Mekânı: Kapalı ve karanlık, geçmişin izlerini taşıyan nostaljik bir atmosfer.
  • Modern Mekân: Açık, ferah, teknolojik araçlarla donatılmış bir atölye.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri