9. Sınıf Kur'an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Meb Yayınları Kur'an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 83 Performans Görevi Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

PERFORMANS GÖREVİ
Konu: Kur’an-ı Kerim’de Medd-i Tabii, Medd-i Muttasıl ve Medd-i Munfasıl Kurallarının Tespiti ve Sunumu


Amaç:

Bu performans görevinin amacı, Kur’an-ı Kerim’i güzel, doğru ve kurallarına uygun bir şekilde yüzünden okumayı öğrenmek ve bu süreçte medd-i tabii, medd-i muttasıl ve medd-i munfasıl gibi önemli tecvit kurallarını tespit ederek etkin bir şekilde uygulamaktır. Çalışma sonucunda öğrencilerin tecvit bilgisini geliştirmesi, Kur’an okuma becerisini artırması ve güzel okuma sanatına hâkimiyet kazanması hedeflenmektedir.


Görev ve Sorumluluklar:

Bu performans görevi kapsamında öğrencinin aşağıdaki adımları takip etmesi beklenmektedir:

Belirlenen sure veya sayfalarda medd kurallarını incelemek:

  • Kur’an-ı Kerim’den öğretmen tarafından seçilen sayfaları yüzünden okuyarak medd kurallarını tespit etmek.
  • Tecvit kurallarını belirlemek için sayfaları dikkatle analiz etmek ve gerekli notları almak.

Tecvit kurallarının sınıflandırılması:

  • Tespit edilen medd kurallarını (medd-i tabii, medd-i muttasıl, medd-i munfasıl) ayrı ayrı kategorize etmek.
  • Tespit edilen kelime veya kelime gruplarını örnekler ile açıklamak.

Raporlama ve sunum hazırlığı:

  • Kuralları yazılı bir rapor halinde düzenleyerek öğrenilen bilgiyi pekiştirmek.
  • Etkili bir sunum hazırlayarak sınıfta bilgileri paylaşmak.

Uygulamalı okuma çalışmaları yapmak:

  • Öğrencinin kendi sesini kaydederek medd kurallarını uygulamalı olarak değerlendirmesi.
  • Öğretmen ve sınıf arkadaşlarıyla geri bildirim oturumu gerçekleştirmek.

Ürün:

Bu görev sonucunda öğrenciden beklenen ürünler şunlardır:

  • Tecvit kurallarına uygun şekilde hazırlanmış bir sunum dosyası (görsellerle desteklenmiş).
  • Kur’an sayfalarından seçilen örneklerin sesli okuma kayıtları.
  • Medd kurallarının doğru uygulanışını gösteren analiz raporu.
  • Sunum sırasında öğrencinin tecvit kurallarına hakimiyetini gösteren uygulamalı anlatım.

Değerlendirme Kriterleri:

Öğrencinin performansı aşağıdaki kriterler üzerinden değerlendirilecektir:

Bilgi ve Doğruluk:

  • Tespit edilen medd kurallarının doğru ve eksiksiz olması.
  • Tecvit kurallarına uygun bir okuma gerçekleştirilmesi.

Sunum ve İfade Yeteneği:

  • Sunumun açık, anlaşılır ve akıcı bir dille yapılması.
  • Dinleyicilere yönelik etkili iletişim tekniklerinin kullanılması.

Düzen ve Görsellik:

  • Sunum materyallerinin düzenli, estetik ve anlaşılır şekilde hazırlanması.
  • Kullanılan örneklerin görsellerle desteklenmesi.

Analiz ve Öneri Geliştirme:

  • Tecvit kurallarıyla ilgili derinlemesine analiz yapma becerisi.
  • Eksik veya hatalı okuma durumlarında çözüm önerileri sunabilme.

İzlenecek Adımlar:

  1. Medd kurallarına dair teorik bilgileri öğrenmek için güvenilir kaynaklardan araştırma yapmak.
  2. Belirlenen Kur’an sayfalarını yüzünden okuyarak medd kurallarını belirlemek.
  3. Yapılan çalışmaları rapor haline getirerek tecvit kurallarına uygun sunum yapmak.
  4. Okuma çalışmalarına geri bildirim almak için öğretmen ve arkadaşlarla paylaşımda bulunmak.

Beceri Alanları:

  • Tecvit bilgisi (Kur’an-ı Kerim'i doğru ve kurallara uygun okumak).
  • Analitik düşünme (Tecvit kurallarını tespit etme ve analiz yapabilme).
  • Sunum becerisi (Bilgiyi açık ve etkili bir şekilde aktarabilme).
  • Öz değerlendirme (Ses kaydı analizleri ile hatalarını fark edebilme ve düzeltme).

Değerlendirme Araçları:

Bu performans görevinin değerlendirilmesinde aşağıdaki araçlar kullanılacaktır:

  • Dereceli Puanlama Anahtarı: Kur’an-ı Kerim’i doğru ve güzel okuma ölçütlerine göre değerlendirme yapılacaktır.
  • Öz Değerlendirme Formu: Öğrencilerin kendi gelişim süreçlerini değerlendirmeleri sağlanacaktır.

Sonuç ve Beklentiler:

Bu performans görevinin sonunda öğrencilerden;

  1. Kur’an-ı Kerim’i yüzünden okurken medd kurallarına tam hakimiyet göstermesi,
  2. Kuralları yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade edebilmesi,
  3. Hazırladığı sunumu anlaşılır ve etkili bir şekilde gerçekleştirmesi,
  4. Kur’an-ı Kerim’i okurken sesli ve görsel olarak güzel bir hitabet sergilemesi beklenmektedir.

Başarılar dileriz!
Bu çalışmayı tamamlayarak Kur’an-ı Kerim’i doğru okumaya dair bilinç kazanacak ve manevi yolculuğunuzda önemli bir adım atacaksınız.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri