Anadolu Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Anadolu Metni Cevapları, 3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Anadolu Metni Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 211 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: “Anadolu” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.

Cevap: Anadolu, Türkiye’nin temel topraklarıdır. Tarihî ve kültürel miras açısından çok zengin bir coğrafyadır.

Soru: Ülkemizi hangi özelliklerini belirterek tanıtabiliriz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Ülkemizi, tarihî mirası, turistik yerleri, geleneksel yemekleri ve halk oyunları ile tanıtabiliriz.

Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek önce sessiz, sonra sesli okuyunuz.

ANADOLU

Davullarla, zurnalarla,
Halaylarla, horonlarla,
Ağıtlarla, oyunlarla
Yurdumuzdur Anadolu.

Efe bizde, yörük bizde…
Uzun hava, ninni bizde.
Gözümüzde, gönlümüzde
Özümüzdür Anadolu.

Sazımız duvarda, elde.
Sözümüz Âşık Veysel’de.
Kınamız var her düğünde,
Yârimizdir Anadolu.

Bozkırında, çiçeğinde.
Arısında, böceğinde,
Uçuşan kelebeğinde
Canımızdır Anadolu


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 212 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz

halay-horon-ağıt-efe-yar-yörük-düğün-öz-bozkır

Halay → Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde, davul ve zurna eşliğinde topluca oynanan bir halk oyunu.
Horon → Karadeniz Bölgesi’nde kemençe ile oynanan halk oyunu.
Ağıt → Hayatını kaybeden birinin ardından duyulan acıyı dile getiren söz veya ezgi.
Efe → Yiğit, özellikle Batı Anadolu’daki köy yiğitleri (zeybekler).
Yâr → Sevilen, güvenilen dost, yakın arkadaş.
Yörük → Hayvancılıkla geçinen, Toroslar’da yaşayan göçebe Türk topluluğu.
Düğün → Evlenme veya sünnet dolayısıyla yapılan eğlence.
Öz → Kelime görselde bulunmamaktadır.
Bozkır → Kurak bölgelerde yetişen bitkilerden oluşan, sıcak ve ılıman iklimlerdeki ağaçsız doğal alan.

Soru: Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.

Cümlelerim:

  • Ağıt: Zavallı kadın ölen kocası için ağıt yakıyor.
  • Yörük: Havalar ısınınca Yörükler yaylaya gitti.
  • Efe: Efeler düğünde bol bol zeybek oyunu oynadılar.
  • Yar: Kitaplar bize en iyi yar olurlar.
  • Bozkır: Köyümüz bozkırın ortasında yer alıyor.
  • Halay: Düğünde insanlar bol bol halay çekti.
  • Düğün: Teyzemin düğünü için salona gittik.
  • Horon: Muammer eniştem çok güzel horon oynar.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 213 Cevabı

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

1- Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yurdumuzdur?
Cevap: Davulları, zurnaları, halayları, horonları, ağıtları ve oyunlarıyla yurdumuzdur.

2- Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle özümüzdür?
Cevap: Efeleri, yörükleri, uzun havaları ve ninnileriyle özümüzdür.

3- Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yârimizdir?
Cevap: Sazı, sözü, kınası ve düğünleriyle yârimizdir.

4- Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle canımızdır?
Cevap: Bozkırı, çiçeği, arısı, böceği ve uçuşan kelebeğiyle canımızdır.

3. ETKİNLİK

Soru: Şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

  • Şiirin konusu: Anadolu’nun kültürel ve doğal güzellikleri.
  • Şiirin ana duygusu: Anadolu’ya duyulan sevgi ve bağlılık.

4. ETKİNLİK

Soru: Şiirde adı geçen halk ozanımız hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Aşık Veysel (1894-1973), Türk halk müziği ve edebiyatının en önemli temsilcilerindendir. Küçük yaşta gözlerini kaybetmiş ancak sazı ve sözleriyle halkın sesi olmuştur. Şiirlerinde doğa, sevgi ve vatan sevgisini işlemiştir.

Soru: Yaşadığınız yerin doğal, tarihî ve turistik yerleri, varsa tanınmış tarım ürünleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

  • Ankara: Anıtkabir, Atatürk Orman Çiftliği, Kuğulu Park, Kızılcahamam kaplıcaları, Beypazarı havucu.
  • İstanbul: Boğaziçi, Ayasofya, Topkapı Sarayı, Galata Kulesi, Çengelköy salatalığı.
  • İzmir: Efes Antik Kenti, Saat Kulesi, Kordonboyu, Şirince üzümü, Tire peyniri.

Soru: Yaşadığınız yeri tanıtmak için nasıl afişler tasarlayabileceğiniz! arkadaşlarınızla belirleyiniz. Birlikte hazırlayacağınız afişleri okulunuzdaki uygun yerlere asınız.

Cevap: Tarihî ve turistik yerleriyle doğal güzelliklerinin bulunduğu afişler tasarlayabiliriz.

Bölgenin tarihi ve doğal güzelliklerini tanıtan, fotoğraflar ve kısa tanıtıcı yazılar içeren afişler hazırlayabiliriz.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 214 Cevabı

5. ETKİNLİK

Soru: Ülkemizin doğal, tarihî ve turistik yerleriyle ilgili aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflardaki yerlerin bulundukları il merkezlerini, haritadaki renklendirilmiş illerin adlarından yararlanarak yazınız.

  • İstanbul - Ayasofya Camii
  • Edirne - Selimiye Camii
  • Denizli - Pamukkale Travertenleri
  • Çanakkale - Çanakkale Şehitler Abidesi
  • Antalya - Aspendos Tiyatrosu
  • Adıyaman - Nemrut Dağı
  • Ağrı - İshak Paşa Sarayı
  • Ankara - Anıtkabir
  • Erzurum - Palandöken Kayak Merkezi

Soru: Ülkemizin yukarıdakilerden farklı doğal, tarihî ve turistik yerleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Dikkat edersek ülkemizde farklı pek çok farklı doğal, tarihî ve turistik yer vardır. Bu da ülkemizin ne kadar güzel bir yer olduğunu gösterir. Ülkemizde yazın da kışın da gezilip görülebilecek birçok yer vardır. Geçmişte de pek çok uygarlık ülkemizde yer aldığı için birçok da tarih’i yer vardır.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 215 Cevabı

6. ETKİNLİK

a- Bir okuldaki 3. sınıf öğrencilerine, okul gezisi kapsamında hangi müzeyi ziyaret etmek istedikleri soruluyor. Öğrencilerin bu soruya verdikleri cevaplara göre oluşturulan aşağıdaki grafiği inceleyiniz.

b- Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.

1. Soru: Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin en çok ziyaret etmek istedikleri müze hangisidir?
Cevap
: Anıtkabir.

2. Soru: Anıtkabir’i ziyaret etmek isteyen öğrenci sayısı kaçtır?
Cevap
: 35

3. Soru: Kaç öğrenci Zeugma Mozaik Müze’sini ziyaret etmek istemektedir?
Cevap
: 25

4. Soru: Topkapı Sarayı Müze’sini ziyaret etmek isteyenler Mevlana Müze’sini ziyaret etmek isteyenlerden kaç kişi fazladır?
Cevap
: 20

5. Soru: Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin sayısı kaçtır?
Cevap
: 100


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 216 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Gezip gördüğünüz yerlerle ilgili bir anınızı aşağıya yazınız. Anınızı, olayların oluş sırasına göre yazmaya dikkat ediniz.

Yaşanmış olayların nerede, ne zaman ve nasıl yaşandığını anlatan yazılara “anı” denir. Anı yazmak, hem yazma becerimizi geliştirir hem de geçmiş zamanlarda yaşadığımız olayları hatırlamamızı sağlar.

Kapadokya'da Unutulmaz Bir Gün

Geçen yaz ailemle birlikte Kapadokya'ya gittik. Sabah erkenden Peri Bacaları'nı görmek için yola çıktık. Yol boyunca manzaranın güzelliği bizi büyüledi. İlk durağımız Göreme Açık Hava Müzesi oldu. Burada kayalara oyulmuş eski kiliseleri gezdik ve duvar resimlerine hayran kaldık.

Öğle saatlerinde Avanos’a giderek çömlek yapımını izledik. Usta bir çömlekçinin yardımıyla ben de küçük bir çömlek yaptım. Ellerim çamur içinde kalsa da çok eğlenceliydi!

Günün en heyecanlı anı ise sıcak hava balonu turu oldu. Sabahın erken saatlerinde havalanan balonlar, gökyüzüne yükselirken muhteşem bir manzara sundu. Güneşin doğuşunu izlerken Kapadokya’nın eşsiz güzelliğini bir kez daha fark ettim.

Bu gezi benim için unutulmaz bir anı oldu. Bir gün tekrar Kapadokya'ya gitmeyi çok isterim!


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 217 Cevabı

8. ETKİNLİK

a- Aşağıdaki metinleri koyu yazılan ifadelere dikkat ederek okuyunuz.

Soru: Hangi metni anlamanız daha kolay oldu? Bu metinlerden hareketle yabancı dillerden dilimize giren kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmanın önemi hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

  • Cevap: İkinci metni anlamam daha kolay oldu. Çünkü ilk metinde anlamını bilmediğim yabancı kelimeler vardı. İkinci metinde ise bunların Türkçe karşılıkları kullanıldığı için çok daha iyi anladım. Bu nedenle konuşma ve yazılarımızda mümkün oldukça Türkçe kelimeler kullanmalıyız.

b- Aşağıda yabancı dillerden alınmış kelimeleri inceleyerek Türkçelerini noktalı yere yazınız.

  • AnimasyonCanlandırma
  • BillboardPano
  • Plazaİş merkezi
  • ŞovGösteri
  • OrijinalÖzgün
  • DijitalSayısal, sanal

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 218 Cevabı

9. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki fıkrada dairelerin içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

İKİ KERE İKİ KAÇ EDER?
Kayserili bir adam, oğlunun üzgün bir şekilde okuldan geldiğini görünce sormuş:
— Hayırdır oğlum, ne oldu?
— Matematik dersinde sözlüden zayıf aldım. Öğretmen “İki kere iki kaç eder?” diye sordu. Ben de “Altı eder.” dedim.
— Ama oğlum, bunları seninle konuştuk. İki kere iki dört eder.
— Hadi bilemedin, en fazla beş eder. Altı nereden çıktı?
— Ben de biliyorum iki kere ikinin dört ettiğini, pazarlık payı bıraktım.
— Ondan altı eder, dedim.

10. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki mâniyi okuyup özenli ve okunaklı şekilde noktalı yere yazınız.

“Maniler” tek dörtlükten oluşan, içerdiği mesajı bu dörtlük içinde tamamlayan halk şiirleridir.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Soru: Millî bayramları kutlama törenlerini inceleyip bu törenlerin özelliklerini defterinize yazınız.

Millî Bayramları Kutlama Törenleri

  • Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlar.
  • Günün anlam ve önemini belirten konuşmalar yapılır.
  • Şiirler okunur, tiyatro ve oratoryo gösterileri düzenlenir.
  • Resmî geçit törenleri gerçekleştirilir.
  • Akşamları fener alayı yürüyüşü yapılır.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri