Atatürk Çocuk Olmuş Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Atatürk Çocuk Olmuş Metni Cevapları, 3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53-54-55-56-57-58-59-60-61-62 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Atatürk Çocuk Olmuş Metni Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 54 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: Defterinize yazdığınız Atatürk’ün çocuklarla ilgili sözlerini arkadaşlarınıza okuyunuz.

Atatürk’ün çocuklarla ilgili sözleri

  • "Bugünün küçükleri, yarının büyükleridir."
  • "Özgürlüğün de, eşitliğin de adaletin de dayanağı ulusal egemenliktir."
  • "Ulusal egemenlik öyle bir ışıktır ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar yok olur."
  • "Çocuklar geleceğimizin güvencesi, yaşama sevincimizdir. Bugünün çocuğunu, yarının büyüğü olarak yetiştirmek hepimizin insanlık görevidir."
  • "Her çocuğun doyasıya yaşaması gereken 23 Nisan, Türkiye’nin tek ulusal bayramıdır."
  • "Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir. Küçük hanımlar, küçük beyler, geleceğin sizlerin ellerinde yükseleceğini unutmayın."

Soru: Atatürk’ün çocuklarla iletişimi hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.
Cevap
: Atatürk, çocuklarla sıcak ve samimi bir ilişki kurardı. Onları dinler, zaman geçirir ve onların düşüncelerine değer verirdi. Çocukları Türkiye’nin geleceği olarak görür ve önemserdi.

Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek önce sessiz, sonra sesli okuyunuz.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 55 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup boş bırakılan kutucuklara yazınız.

katılmak-gözlerinin içi gülmek-bayram-çınlamak-barış

  • Katılmak: Bir etkinliğe veya topluluğa dahil olmak.
  • Gözlerinin içi gülmek: Çok sevindigi yüzünden gözlerinden belli olmak.
  • Bayram: Millî veya dinî bakımdan önemi olan ve kutlanan gün veya günler.
  • Çınlamak: Güçlü bir sesin yankılanması.
  • Barış: Uyum, karsılıklı anlayıs ve hosgörü ile olusturulan ortam.

Metinde geçen, anlamlarını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup aşağıya yazınız.

Cevap: Yurt: Bir halkın hâkim olduğu, üzerinde yaşadığı, kültürünü oluşturduğu toprak parçası


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 56 Cevabı

2. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

Soru: Atatürk, çocukların arasına ne zaman katıldı?
Cevap: Çocuk Bayramı'nda katıldı.
Soru: Şair neden Atatürk'ün çocuk olduğunu söyledi?
Cevap: Atatürk, salıncakta sallandığı için şair onu çocuk olarak betimledi.
Soru: Atatürk, çocuklar için ne diledi?
Cevap: Atatürk, tüm çocukların gülüp oynamasını, kardeşçe yaşamalarını ve dünyada barışın hakim olmasını diledi.

Soru: Siz de şiirle ilgili üç soruyu aşağıya yazınız. Yazdığınız soruyu arkadaşlarınıza yöneltiniz.

Soru 1: Şair, Atatürk’ün gözlerinin içinin gülmesini nasıl betimlemiştir?
Soru 2: Atatürk, Çocuk Bayramı’nı çocuklara hediye ederken onlara hangi mesajı vermek istemiştir?
Soru 3: Şair, Atatürk'ün tüm dünya çocukları için ne dilemiştir?

3. ETKİNLİK

Soru: Şiirden hareketle aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.

“Atatürk Çocuk Olmuş” başlıklı metnin türü şiirdir. Ana duygusu Atatürk’ün çocuk sevgisidir.

Soru: Okuduğunuz şiirin kaç dizeden oluştuğunu şiirde kaç dörtlük bulunduğunu söyleyiniz.

Başlık ve dizeler, şiir türündeki metinleri oluşturan öğelerdir.

Cevap: Okuduğumuz şiir bir dörtlük, iki beşlik ve toplam on dört dizeden oluşmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 57 Cevabı

4. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin içeriğine uygun bir başlık belirleyerek noktalı yere yazınız.
Cevap: Atatürk’ün Manevi Kızı

Soru: Aşağıdaki açıklamaya göre bu metnin kaç paragraftan oluştuğunu söyleyiniz. Her bir paragrafın kaç cümleden oluştuğunu belirleyiniz.

Düzyazıların satır başlarıyla ayrılan her bir bölümüne “paragraf” denir. Başlık ve paragraflar, düzyazı türündeki metinleri oluşturan öğelerdir.
Cevap: Bu metin 3 paragraftan oluşmaktadır. 1.paragraf üç, 2.paragraf on altı, 3.paragraf altı cümleden oluşmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 58 Cevabı

5. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.
Cevap
: Görsellerin hepsinde Atatürk ve onun ilgilendiği bir çocuk vardır.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 59 Cevabı

Soru: Görsellerdeki olayları okuduğunuz metinle ilişkilendirerek duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

Görsellerdeki Olayları Metinle İlişkilendirme ve Duygu-Düşünceler

Görsellerde Mustafa Kemal Atatürk'ün çocuklarla olan samimi ilişkisi ve onlara gösterdiği sevgi açıkça görülmektedir. Bu görüntülerde Atatürk'ün, çocuklara olan sevgisi ve onların Türkiye'nin geleceği için taşıdığı büyük önemi gösterdiğini anlıyoruz. Çocuklara zaman ayırması, onlarla vakit geçirmesi ve onlara değer vermesi, onun ne kadar ileri görüşlü ve sevgi dolu bir lider olduğunu kanıtlıyor. Atatürk, çocukların sadece bugünün değil, geleceğin de mimarları olduğuna inanır ve onları ülkenin ilerlemesi için temel taşlar olarak görürdü.

Bu duygular ışığında, Atatürk’ün çocuklara gösterdiği sevgi, sadece bir liderin değil, bir milletin çocuklara olan sorumluluğunu ve geleceğe olan inancını yansıtır. Görseller, onun bu sevgi dolu yaklaşımını pekiştiriyor ve çocuklara verdiği değerin altını çiziyor.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 60 Cevabı

6. ETKİNLİK

Listedeki kelimelerin zıt anlamlılarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.

Soru: Bulmacanın içindeki numaralara denk gelen harfleri aşağıya sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.

Cevap: ATATÜRK ÇOCUKLARIYIZ

Zıt anlamlı kelimeleri çözmek için örnekler aşağıda verilmiştir:

  1. Sert - Yumuşak
  2. Aşağı - Yukarı
  3. Kirli - Temiz
  4. Güzel - Çirkin
  5. Tembel - Çalışkan
  6. Soğuk - Sıcak
  7. Ağlamak - Gülmek
  8. İleri - Geri
  9. Açık - Kapalı
  10. Az - Çok
  11. Yüksek - Alçak
  12. Zayıf - Güçlü
  13. Yaz - Kış
  14. Islak - Kuru
  15. Bayat - Taze
  16. Yakın - Uzak
  17. Hüzün - Neşe
  18. Geç - Erken
  19. Artı - Eksi

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 61 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Virgül ve kısa çizginin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.

Sıralı cümleleri birbirinden ayırmak için virgül kullanılır.

  • Sabah kalktı, yüzünü yıkadı, kahvaltısını yaptı.
  • Annem yemek yaptı, biz sofraya oturduk, hep birlikte yemeğimizi yedik.

Hitap için kullanılan ifadelerden sonra virgül konur.

  • Sevgili arkadaşım, sana en güzel dileklerimi sunuyorum.
  • Değerli öğretmenim, çalışmalarımı her zaman desteklediğiniz için teşekkür ederim.

Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna kısa çizgi konur.

  • Arkadaşımın hediye ettiği kitabı çok beğenerek oku-
    dum.
  • Bu hafta içinde yazmam gereken raporu bitire-
    medim.

Matematikte eksi işareti yerine kısa çizgi kullanılır.

  • 45 - 13 = 32 eder.
  • 78 - 29 = 49 eder.

"Arasında", "ve", "ile" anlamlarını vermek için kelimeler veya sayılar arasında kısa çizgi kullanılır.

  • Galatasaray - Fenerbahçe maçı büyük bir heyecanla bekleniyor.
  • Türkiye - Yunanistan dostluk maçı dostane bir ortamda geçti.

Bu ek örnekler, kullanım yerlerine göre cümlelerinizi zenginleştirecektir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 62 Cevabı

8. ETKİNLİK

Soru: Bir arkadaşınıza hitaben Atatürk’le ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatacağınız bir mektup yazınız.

Uzakta yaşayan yakınlarımızla, tanıdıklarımızla haberleşmek için birbirimize mektup yazarız. Mektup yazarken hitap ifadesinden sonra virgül (,) kullanmayı, sağ üst köşeye tarih yazmayı unutmayınız.

02 Ekim 2024
Sevgili Arkadaşım Zeynep,

Umarım her şey yolundadır. Sana bu mektubu, Mustafa Kemal Atatürk hakkında duygu ve düşüncelerimi paylaşmak için yazıyorum. Onunla ilgili her düşündüğümde, ülkemiz için ne kadar büyük işler başardığını bir kez daha fark ediyorum.

Atatürk, sadece askeri bir deha değil, aynı zamanda ileri görüşlü bir devlet adamıydı. Türkiye Cumhuriyeti'ni kurarak bizlere özgürlüğü ve çağdaş bir yaşamı armağan etti. Onun vizyonu sayesinde eğitim, bilim ve kültür alanlarında büyük adımlar attık. Özellikle çocuklara ve gençlere verdiği önem beni çok etkiliyor. Atatürk, her zaman bizleri Türkiye'nin geleceği olarak gördü ve bunun en güzel örneği 23 Nisan'ı çocuklara armağan etmesi oldu. Bence bu, onun çocuklara olan sevgisini ve güvenini gösteriyor.

Atatürk'ün "Yurtta sulh, cihanda sulh" sözü hep aklımda. Bu ilkeye sıkı sıkıya bağlı kalmak, onun izinden gitmek demektir. Atatürk’ün bizlere bıraktığı miras, sadece Cumhuriyet değil, aynı zamanda özgür düşünceye ve bilimsel gelişmelere olan inançtır. Onun mirasına sahip çıkmak, hepimizin sorumluluğu.

Bu konuyu seninle daha uzun uzun konuşmayı çok isterim. Umarım yakında görüşürüz. Kendine iyi bak!

Sevgilerle,
Merve

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Soru: Çanakkale Savaşı hakkında araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatmak için hazırlanınız.

Çanakkale Savaşı, 1915 yılında I. Dünya Savaşı sırasında gerçekleşen önemli bir savaştır. İtilaf Devletleri (İngiltere ve Fransa), Çanakkale Boğazı'nı geçip İstanbul’u ele geçirmek istediler. Ancak Türk askerleri, boğazı ve vatanlarını korumak için büyük bir cesaretle savaştı. Mustafa Kemal Atatürk, bu savaşta önemli bir liderlik yaptı ve ordusunu çok başarılı bir şekilde yönetti.

Çanakkale Savaşı'nda Türk askerleri, çok zor koşullarda bile vatanlarını savundu ve İtilaf Devletleri’ni geri çekilmek zorunda bıraktı. Bu zafer, Türk milletinin kahramanlık ve vatanseverlik simgesi haline geldi. Çanakkale Savaşı, Türk milletinin direnişi sayesinde kazanıldı ve "Çanakkale geçilmez" sözü tarihe kazındı.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri