Doğa Güncesi Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Doğa Güncesi Metni Cevapları, 3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 267-268-269-270-271-272-273-274 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Doğa Güncesi Metni Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 268 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru 1: Çevrenizde görebileceğiniz hayvanlar ve bu hayvanların özellikleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Çevremde kedi, köpek, kuş gibi hayvanları görebilirim. Kediler sevimli ve zararsızdır. Köpekler bazen tehlikeli olabilir. Kuşlar ise genelde insanlardan uzak durur.

Soru 2: Doğadaki hayvanlardan hangisi, hangi özellikleriyle dikkatinizi çekiyor?
Cevap: Aslan gücüyle, çita ve tavşan hızlılığıyla, kedi sevimliliğiyle, kuşlar güzel sesiyle dikkatimi çeker.

Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.

DOĞA GÜNCESİ

Merhaba arkadaşlar, bugün sizi rengârenk kanatlarıyla neşeyle uçuşan kelebekle tanıştıracağım. Şu yapraktaki küçük yumurtaları görüyor musunuz? İşte onları bir kelebek bıraktı.
Yapraktan düşecekler diye korkuyor musunuz? Korkmayın sakın. Çünkü yumurtalar yapışkandır ve yaprağa sıkıca tutunurlar.
Günler geçer ve her yumurtanın içinde bir tırtıl oluşur. Çok geçmeden yumurta çatlar ve tırtıl dışarı çıkar.
Tırtıl yumurtadan kendi başına çıkmayı başarır. Başını dışarı uzatıp etrafa bakar. Tam on altı ayağı vardır. Adımlarını çok ama çok uyumlu atar.
Çok acıkmıştır. Karnını doyurmak için içinden çıktığı yumurtayı yer. Ama o kadar acıkmıştır ki henüz doymamıştır. Üzerinde durduğu yaprağı kemirmeye başlar.

1. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. İpuçlarından yararlanarak bu kelimeleri yazınız.

  • doğa → Kendi kuralları çerçevesinde sürekli gelişen, değişen canlı ve cansız varlıkların hepsi.
  • yumurta → Dişinin vücudundan ayrılıp, döllenerek yeni canlı oluşturan hücre.
  • tırtıl → Yumurtadan çıkan ve kelebeğe dönüşmeden önceki canlı.
  • kemirmek → Sert bir şeyi dişleyerek, zorla ayırmak.
  • sabırsız → Sabır gösterememe durumu, bekleyememe hali.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 270 Cevabı

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1- Yazar, okuyucularla neyi tanıştırıyor?
Cevap: Kelebeği tanıştırıyor.

2- Yaprakta görünenler nelerdir?
Cevap: Kelebek yumurtalarıdır.

3- Küçük yumurtalar yapraktan neden düşmüyorlar?
Cevap: Çünkü yapışkandırlar ve yaprağa sıkıca tutunurlar.

4- Yumurtanın içinde ne oluşuyor?
Cevap: Tırtıl oluşuyor.

5- Tırtıl yumurtadan nasıl çıkmayı başarıyor?
Cevap: Yumurtayı çatlatıp tek başına çıkmayı başarıyor.

6- Tırtılın kaç ayağı vardır ve adımlarını nasıl atıyor?
Cevap: On altı ayağı vardır ve adımlarını çok uyumlu atar.

7- Tırtıl yumurtadan çıkınca ne yapıyor?
Cevap: Yumurtayı yiyor, sonra da yaprağı yemeye başlıyor.

8- Kılıfın içindeki kelebek nasıl gelişmeye başlıyor?
Cevap: Tırtıl kendini dala asıyor, derisi sertleşiyor ve kılıfa dönüşüyor. Bu kılıfın içinde kelebek gelişmeye başlıyor.

3. ETKİNLİK

a- Metnin türünü ve konusunu yazınız.

  • Metnin türü: Bilgilendirici metin
  • Metnin konusu: Kelebeğin oluşumu ve gelişimi

b- Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap
: Bir Tırtılın Yolculuğu.

Soru: Metnin görsellerini inceleyiniz. Görselleri, metnin içeriğiyle ilişkilendiriniz.
Cevap
: Metindeki görseller, anlatılan olayların sırasını ve gelişimini açıkça göstermektedir. Her aşama bir görsel ile desteklenmiştir.

Soru: “…” adresindeki etkileşimli “Dokuz Kelebek” yapbozunu seviyesini belirleyerek yapınız.
Cevap
: Yapbozu yaptım. “Dokuz Kelebek” yapbozu için seviyesi belirlenerek EBA üzerinden yapılabilir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 271 Cevabı

4. ETKİNLİK

a. Soru: Arıları tanıtan bir metin yazsanız onların hangi özelliklerine yer verirsiniz? Anlatınız.

Cevap: Arılar çok çalışkan ve faydalı hayvanlardır. Çiçeklerden topladıkları nektarlarla bal yaparlar. Bal, insanlar için çok yararlıdır. Arılar aynı zamanda bitkilerin çoğalmasına katkı sağlar. Kovanlarda yaşarlar ve düzenli bir şekilde çalışırlar. Arılar doğa için çok önemlidir, onları korumalıyız.


b. Soru: Kutucukların oluşturduğu kelime gruplarından anlamlı ve kurallı cümleler kurup, uygun görsellerin karşısına yazınız.

1. Görsel (en üstteki, arıcıyla birlikte):
Cümle: Arıcılık, insanların geçim kaynaklarındandır.

2. Görsel (çiçeğe konan arı):
Cümle: Arılar, bitkilerin çoğalmasına katkı sağlar.

3. Görsel (bal peteği içindeki arılar):
Cümle: Arıların balı, vücudumuz için yararlı besinlerdendir.

4. Görsel (kutu kovanlar):
Cümle: Arılar için yapılan barınaklara kovan adı verilir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 272 Cevabı

5. ETKİNLİK

Bu etkinlikte öğrencilerden dört ünlü ismin hayvanlar hakkında söylediği anlamlı sözleri güzel yazı ile defterlerine ya da verilen alana yazmaları isteniyor. Sözleri aşağıya bir kez daha yazıyorum.

Soru: Aşağıdaki özdeyişleri okuyup okunaklı ve özenli şekilde yazınız.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 273 Cevabı

6. ETKİNLİK

Soru: Verilen ipuçlarından yararlanarak görsellerdeki hayvanların adlarını ilgili kutucuklara yazıp bulmacayı çözünüz.

Soru: Bulmacada dairelerin yer aldığı kutucuklara yazdığınız harfleri sırasıyla aşağıya yazarak şifreyi bulunuz.

Cevap: HAYVAN HAKLARI


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 274 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki hikâyeyi koyu yazılmış kelimelere dikkat ederek okuyup tamamlayınız. Hikâyeyi tamamlarken siz de varlıkların özelliklerini belirten kelimeleri kullanmaya özen gösteriniz. Hikâyenin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.

Hayvanat Bahçesinde Bir Gün

Ertesi gün Elif ve sınıf arkadaşları, öğretmenleriyle birlikte otobüse binerek hayvanat bahçesine gittiler. Bahçeye girdiklerinde çocuklar heyecanla etrafa bakmaya başladılar. Elif’in ilk dikkatini çeken şey, suyun içinde kıvrıla kıvrıla yüzen balıklar oldu.

Sonra yürüyerek fillerin olduğu bölüme geçtiler. Filler sakin sakin dolaşıyordu. Elif, arkadaşlarına döndü:
— Bakın, gerçekten çok etkileyiciler!

Bir sonraki durak ise aslanların olduğu kafesti. Aslan, güneşin altında uzanmıştı. Sessizce aslanı izlediler. Papaganlar ise cıvıl cıvıl ötüyor, çocukları neşelendiriyordu.

Öğle saatlerinde öğretmenleri onları piknik alanına götürdü. Öğrenciler sevinçle örtüleri serdi, oyunlar oynadı. Çimenlerin üzerine uzanıp gökyüzünü seyrettiler.

Yemek saati geldiğinde herkes hazırlanan sandviçleri afiyetle yedi. Gün sonunda çocuklar yorgun ama mutlu bir şekilde otobüse bindiler.

Elif, eve döndüğünde annesine:
— Bugün çok güzel geçti! Hayvanları yakından görmek çok farklı bir deneyimdi, dedi.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Soru: Bir su damlasının doğadaki döngüsüyle ilgili araştırma yapınız.

Bir Su Damlasının Doğadaki Döngüsü

Bir su damlası, doğada sürekli olarak hareket hâlindedir. Bu harekete su döngüsü adı verilir. Su döngüsü, üç temel aşamadan oluşur: buharlaşma, yoğuşma ve yağış.

Güneş, denizler, göller ve nehirler üzerindeki suyu ısıtır. Isınan su, buharlaşarak gökyüzüne yükselir. Yükselen bu su buharı soğuk hava ile karşılaştığında yoğuşur ve bulutları oluşturur. Bulutlar yeterince yoğunlaştığında ise yağmur, kar ya da dolu şeklinde yeryüzüne yağış olarak geri döner.

Yağışla birlikte yere düşen su damlaları, tekrar denizlere, göllere ve yer altı sularına karışır. Bu döngü sürekli olarak devam eder. Su döngüsü, doğadaki canlıların yaşamı için çok önemlidir çünkü suyu temizler ve her yere ulaşmasını sağlar.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri