Dostluğun Değeri Dinleme Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe)

Dostluğun Değeri Dinleme Metni Cevapları, 8. Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38, 39, 40 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Dostluğun Değeri Dinleme Metni Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 38 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: Dostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap
: Dostluk, güven ve samimiyetin olduğu, karşılıklı anlayışa dayanan bir bağdır. İnsanlar, yalnız hissetmemek, duygusal destek almak ve mutluluklarını paylaşmak için dostluk kurmaya ihtiyaç duyar. Dostlar, zor zamanlarda yanımızda olarak hayatı daha anlamlı kılarlar.

Metni öğretmeninizden ya da “Dinleme/İzleme CD’sinden [Compact Disc (Kom-pakt Disk)]” dinleyeceksiniz. Metni dinlerken kaydı durdurarak olayların gelişimi ve i ı sonucu hakkında tahminde bulununuz. Tahminlerinizi defterinize yazınız. Dinleme sonunda tahminlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap
: Bu etkinliği sınıf içinde sizler yapmalısınız.

1. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metindeki anlamım bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Kelime/Kelime Grubu: tasma
Tahminî Anlamı: bir tür takı, zincir
Cümlem: Boynundaki tasmanın izi belli oluyordu

Kelime/Kelime Grubu: güvercin
Tahminî Anlamı: bir tür kuş cinsi
Cümlem: Güvercinin beyazı çok güzeldi

Kelime/Kelime Grubu: fare
Tahminî Anlamı: bir tür kemirgen hayvan
Cümlem: Bahçede küçük bir fare görmüştüm.

Kelime/Kelime Grubu: avcı
Tahminî Anlamı: Av yapan kimse
Cümlem: Aman avcı vurma beni demişti güvercin

Kelime/Kelime Grubu: ağ
Tahminî Anlamı: avcılıkta kullanılan bir tür ip
Cümlem: Ağı germiş avını bekliyordu

2. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 39 Cevabı

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Metinde anlatılan olay nedir?
Cevap
: Cevap: Avcının tuzağına düşen güvercinlerin birlik olup kurtulmaları ve fare dostlarının yardımıyla önce güvercinlerin, ardından liderlerinin serbest kalmaları.

2. Metinde size en çok etkileyen bölüm hangisidir? Açıklayınız.
Cevap
: Metnin sonunda güvercin liderinin "Önce beni kurtarırsan yorulursun, ama beni en sona bırakırsan yorulsan da dostunu bırakmayıp kurtarırsın." sözüydü. Bu, dostluğun ne kadar güçlü olduğunu gösterdiği için beni çok etkiledi.

3. Tuzağa düşen güvercinler, kurtulmak için ne yapmaya karar vermişlerdir?
Cevap
: Güvercinler, birlikte hareket etmeye ve organize olup işbirliği yapmaya karar vermişlerdir. Bu sayede tuzaktan kurtulmuşlardır.

4. Sizce güvercin neden tasmalıdır? Tartışınız.
Cevap
: Tasmalı güvercin, diğerlerine liderlik etmekte ve onlara yol göstermektedir. Bu tasma, ona sorumluluk yükleyerek karar verme yetkisi kazandırmaktadır.

5. Tasmalı güvercin, farenin önce öteki güvercinleri kurtarmasını istemiştir. Böyle bir durumda siz nasıl bir karar verirdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap
: Ben de aynı kararı verirdim. Çünkü tasmalı güvercin, dostluğun değerini bildiği için arkadaşlarının önce kurtarılmasını istemiştir. Bu, onun fedakarlığını ve liderliğini gösterir.

3. ETKİNLİK

Soru: Dinlediğiniz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken ana fikre bağlı kalarak ayrıntıya girmeden kendi cümlelerinizi kullanınız.
Cevap
: Metinde, avcının tuzağına düşen güvercinler, birlik olup kurtulmak için bir plan yaparlar. Hep birlikte hareket eden güvercinler, sonunda fare dostlarının yardımıyla ağdan kurtulurlar. Tasmalı güvercin ise önce arkadaşlarının kurtarılmasını istemiş, bu da dostluk ve fedakarlığın ne kadar önemli olduğunu göstermiştir.

4. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Metnin Konusu: Güvercinlerin ağa takılması, birlik olup kurtulmaları, farenin önce diğer güvercinleri en sonunda da dostu olan tasmalı güvercini kurtarması
Metnin Ana Fikri: Dostluğun önemi

5. ETKİNLİK

“Dostluğun Değeri” adlı metindeki varlık sayısı kadar öğrencinin bulunduğu gruplar oluşturunuz. Gruplarda rol dağılımı yaparak metni canlandırınız.
Cevap
: Bu etkinliği sınıf içinde kendiniz yapmalısınız.

6. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 40 Cevabı

Soru: Sınıfınızda “dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız. Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için konuşma öncesinde konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.

Merhaba arkadaşlar, bugün dostluğun değeri üzerine konuşmak istiyorum. Dostluk, zor zamanlarda yanımızda olan, bize güven ve destek sağlayan kişilerle kurduğumuz özel bir bağdır. Dostluğun gücü fedakarlık ve karşılıklı anlayışta yatar. Gerçek dostlar, sadece iyi günlerimizde değil, zor anlarımızda da yanımızdadır. Dostlarımız, bize farklı açılardan bakmamızı sağlayarak kendimizi geliştirmemize yardımcı olurlar. Sonuç olarak, dostluk hayatımızı zenginleştirir ve güçlendirir. Dostlarımıza değer vermeli ve bu bağı korumalıyız.

7. ETKİNLİK

Aşağıya “dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız. Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı planlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz.
Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz. Bu amaçla yazım kılavuzundan yararlanabilirsiniz.
Yazdığınız metni yazım, noktalama ve anlatım bozuklukları açısından gözden geçirerek düzenleyiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.

Dostluğun Gücü

Ali ve Mehmet, küçük bir kasabada yaşayan çocukluktan beri yakın iki dosttu. Neredeyse her gün birlikte vakit geçirir, kasabanın dışındaki ormanda maceralar yaşarlardı. Bir sonbahar günü yine ormana yürüyüşe çıktılar. Ağaçların arasında dolaşırken Ali, dikkatsiz bir adım attı ve ayağı kayarak bir çukura düştü. Ayağını burkmuştu ve hareket edemiyordu.

Mehmet, hemen yardım etmek için yanına koştu ama Ali'yi tek başına çukurdan çıkaramayacağını fark etti. Ali, “Beni burada bırak, kasabaya git ve yardım getir” dedi. Ancak Mehmet, dostunu yalnız bırakmayı reddetti. "Seni burada bırakmam," dedi kararlılıkla. Mehmet, çevrede dallar ve ip benzeri şeyler bulup bir sistem kurdu. Büyük çabalar sonucu Ali’yi çukurdan çıkarmayı başardı.

Yaralı da olsa Ali’yi koluna girerek kasabaya geri götürdü. Ali, "Gerçek dostluk zor anlarda belli oluyor. Beni asla yalnız bırakmadın, teşekkür ederim" dedi. Bu olay, onların dostluğunu daha da güçlendirdi ve birbirlerine olan bağlılıklarını pekiştirdi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri