Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 116 Cevabı
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru: Teknolojik aletleri kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Teknolojik aletleri kullanırken göz sağlığımız için ekran karşısında fazla kalmamalıyız. Ayrıca cihazları dikkatli bir şekilde kullanarak zarar görmemeye ve zarar vermemeye özen göstermeliyiz.
Soru: Televizyon, bilgisayar gibi aletler karşısında bir gün içerisinde ne kadar zaman geçiriyorsunuz? Sizce bu süre uygun mudur? Nedenini belirterek açıklayınız.
Cevap: Televizyon, bilgisayar, tablet gibi teknolojik aletleri daha çok derslerim için kullanmaya çalışıyorum. Ailemin belirlediği süreyi aşmayarak, günde en fazla bir saat kullanıyorum. Bu süreyi uygun buluyorum çünkü hem derslerime odaklanmamı sağlıyor hem de ekran karşısında sağlığımı koruyorum.
Soru: Öğretmeninizin duraklatarak dinleteceği metni dikkatinizi yoğunlaştırarak dinleyiniz. Duraklamalardan sonra metindeki olayların nasıl gelişeceği veya sonuçlanacağı hakkında tahminde bulununuz.
Cevap: Öğretmenimizin durduğu yerden sonra metindeki çocuğun hasta olacağını ve doktora gideceklerini, doktorun uyarılarından sonra teknolojik aletler konusunda daha dikkatli olacağını tahmin ediyorum.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 117 Cevabı
1. ETKİNLİK
Soru: Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bunların anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterine yazınız
rapor-vitamin-yaratık-aklına gelmek-kendini kaptırmak
Kelime | Tahminim | Sözlük Anlamı |
---|---|---|
Rapor | Bir işle ilgili değerlendirme yazısı | İnceleme, araştırma sonucunu veya düşünceleri bildiren yazı |
Vitamin | Vücudu zinde tutan besin | Besinlerde bulunan, sağlıklı gelişim için gerekli madde |
Yaratık | Korkunç varlık | Yaratılmış canlı varlık |
Aklına Gelmek | Hatırlamak | Anımsamak, bir şeyi yapmayı düşünmek |
Kendini Kaptırmak | Başka şeyle ilgilenemeyecek kadar yoğunlaşmak | Uğraştığı bir işten kendini kurtaramamak |
2. ETKİNLİK
a. Dinlediğiniz metni ana hatlarıyla anlatıp sınıfta canlandırınız.
Metin, teknolojik cihazlarla gereğinden fazla zaman geçiren bir çocuğun başından geçenleri anlatıyor. Bu çocuk, sağlık sorunları yaşadıktan sonra doktora gidiyor ve doktorun uyarıları sayesinde bu alışkanlığını değiştirerek ailesiyle daha fazla vakit geçirmeye başlıyor.
b. Metinle ilgili görüşlerinizi ifade ediniz.
Metin, teknolojinin aşırı kullanımının zararlarını net bir şekilde anlatıyor. Çocukların ve ailelerin bu konuda daha dikkatli olması gerektiğini düşündüğüm için eğitici bir metin olduğunu düşünüyorum.
c. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin Konusu: Teknolojik aletlerin aşırı kullanımının zararları.
Metnin Ana Fikri: Teknolojiyi bilinçli kullanmalı, ailemizle kaliteli zaman geçirmeliyiz.
ç. Metnin başlığını beğendiniz mi? Bu başlığın, metnin içeriğine uygun olduğunu düşünüyor musunuz? Nedenlerini belirterek açıklayınız.
Evet, başlığı beğendim. “Ekrana Yapışan Çocuk” başlığı, hem dikkat çekici hem de metindeki çocuğun durumunu mizahi bir şekilde ifade ediyor. Bu yüzden hem uygun hem de ilgi çekici bir başlık olmuş.
d. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyiniz.
Öneri Başlıklar:
- Teknolojinin Zararları
- Arda’nın Teknolojiyle İmtihanı
- Sağlıklı Teknoloji Kullanımı
3. ETKİNLİK
a. Çocuk ve ailesinin birlikte yaptıkları etkinlikler hakkında konuşunuz.
Çocuk ve ailesi, birlikte yürüyüşe çıkıyor, oyunlar oynuyor ve sohbet ederek vakit geçiriyor. Bu tür etkinlikler aile bağlarını güçlendirdiği gibi, teknoloji bağımlılığını da azaltıyor.
b. Siz, ailenizle kaliteli zaman geçiriyor musunuz? Birlikte hangi etkinlikleri yapıyorsunuz?
Evet, ailemle kaliteli zaman geçirmeye özen gösteriyorum. Hafta sonları yürüyüşe çıkarız, piknik yaparız ve akşamları birlikte çay içerken sohbet ederiz. Ayrıca, evde çeşitli oyunlar oynar ve kitap okuma saatleri düzenleriz. Bu etkinlikler hem bizi mutlu ediyor hem de aramızdaki bağı güçlendiriyor.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 118 Cevabı
4. ETKİNLİK
Oyunun Adı: Adlar Oyunu
Gerekli Malzemeler:
- Birer defter sayfası
- Birer kalem
- Süre ölçümü için kronometre
Oyunun Kuralları:
- Oyun en az 2 kişiyle oynanır.
- Oyuncular, belirlenen harfle başlayan kişi adı, şehir adı, bitki adı, hayvan adı ve eşya adı yazar.
- Her tur için süre 1 dakikadır.
- Aynı olan cevaplar 2 puan, farklı olanlar 1 puan, boş bırakılan cevaplar ise 0 puan alır.
- Tüm turlar sonunda en yüksek puanı alan oyuncu oyunu kazanır.
Tablo (K, M, T Harfleri ile Doldurulmuş Örnek):
Kişi Adı | Şehir Adı | Bitki Adı | Hayvan Adı | Eşya Adı | Puan |
---|---|---|---|---|---|
Kemal | Kars | Kiraz | Kedi | Kalem | 6 |
Mehmet | Mersin | Mantar | Maymun | Masa | 6 |
Tuba | Trabzon | Turp | Tavuk | Tabak | 6 |
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 119 Cevabı
5. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki işaretlerin nerede kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Bu işaretlerin anlamlarını karşılarına yazınız.
Patlayan yıldız işareti (✳️): Şiddet/Korku unsurları içerir.
Daire içinde çizgi (-): Olumsuz örnek oluşturabilecek davranışlar içerir.
İnsan figürü (): Genel izleyici kitlesi.
"7+" işareti: 7 yaş ve üzeri izleyiciler içindir.
6. ETKİNLİK
Bir sınıftaki öğrencilere “Televizyonda en çok hangi program türünü izlemeyi seviyorsunuz?” sorusu sorularak yandaki tablo oluşturulmuştur. Tabloyu inceleyip aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en çok sevdikleri program türü hangisidir?
Cevap: Çizgi film (6 öğrenci).
2. Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en az sevdikleri program türü hangisidir?
Cevap: Spor (2 öğrenci).
3. Belgesel izlemeyi seven öğrencilerin sayısı, hangi programları izlemeyi seven öğrencilerin sayısından fazladır?
Cevap: Film (3), Spor (2), Gezi (3).
4. Bu sınıfta kaç öğrenci vardır?
Cevap: Tabloya göre toplam öğrenci sayısı:
5 (Yarışma) + 3 (Film) + 6 (Çizgi Film) + 5 (Dizi) + 2 (Spor) + 4 (Belgesel) + 3 (Gezi) + 4 (Reklam) = 32 öğrenci.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 120 Cevabı
7. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki günlük sayfasını, konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazarak tamamlayınız.
Sevgili Günlük,
Bugün televizyon, bilgisayar ve cep telefonu karşısında fazla zaman geçirmenin ne kadar zararlı olabileceğini öğrendim. Bu konuda edindiğim bilgileri seninle paylaşmak istiyorum. Uzun süre ekran karşısında kalmak, gözlerimize zarar veriyor ve vücudumuza radyasyon yayarak sağlığımızı olumsuz etkiliyor. Ayrıca, çok fazla zaman geçirince çevremizden uzaklaşıyor, daha az hareket ediyor ve sağlıksız bir yaşam tarzı benimsemiş oluyoruz.
Bu yüzden artık teknolojik cihazları daha az kullanmaya karar verdim. Ailemle daha çok zaman geçirmek, dışarıda oyun oynamak ve doğayla daha iç içe olmak istiyorum. Teknoloji elbette hayatımızı kolaylaştırıyor, ama aşırıya kaçmamalıyız. Dengeli bir şekilde kullanmayı öğrenmeliyiz.
Yarın da bu konuda daha farklı bilgiler öğrenmeyi planlıyorum. Teknolojiyi doğru ve bilinçli kullanarak hem sağlıklı hem de mutlu bir yaşam sürdürebiliriz. Bu kararımdan mutluyum ve seni de bu düşüncelerle dolduruyorum.
Sevgiler,
Ali U.
Günlük tutmak hem kişisel olarak gelişmenizi hem de unutmak istemediğiniz günleri hatırlamanızı sağlar. Günlük tutmanın yazma yeteneğinizi de geliştirdiğini unutmayınız.