Finlandiya’dan Dinleme Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)

Finlandiya’dan Dinleme Metni Cevapları, 7. Sınıf Özgün Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-159-160-161-162 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Finlandiya’dan Dinleme Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 158 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: En son gezdiğiniz yere ait gözlemlerinizi maddeler hâlinde defterinize not alınız.

Cevap: Metni dilerken sözcükleri tahmin edip not aldım.

En son gezdiğim yerde

  • Tarihi binalar ve eserler oldukça dikkat çekiciydi.
  • Şehirdeki sokaklar temiz ve düzenliydi.
  • Yerel ürünlerin satıldığı pazarlar renkli ve çeşit açısından zengindi.
  • Doğal manzaralar, yeşil alanlar ve parklar çok etkileyiciydi.
  • Halk oldukça misafirperver ve samimiydi.

FİNLANDİYA’DAN

Soru: 1- etkinlikte metinde geçen bazı sözcüklerin anlamlan verilmiştir. Metni dinlemeden önce bu anlamlara okuyunuz ve metni dinlerken bu sözcükleri tahmin etmeye çalışınız.

Cevap: Metni dilerken sözcükleri tahmin edip not aldım.

Şükûfe Nihaî BAŞAR (1896-1973): Uzun süre coğrafya ve edebiyat öğretmenliği yaptı. Şiir, roman, öykü yazarıdır. Eserlerinden bazıları: Şükûfe Nihal/Şiirler, Çöl Güneşi, Yalnız Dönüyorum, Domaniç Dağlarının Yolcusu, Çölde Sabah Oluyor, Finlandiya’dir.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 159 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda, metinde geçen bazı kelime ve kelime gruplarının harfleri eksik verilmiştir. Bunların neler olduğunu verilen anlamlarından yola çıkarak tahmin ediniz.

1- Bir yere süsleme amacıyla verilen düzen. Cevap: Dekor
2- Kaba işlenmiş, bağsız, konçsuz ayakkabı. Cevap: Kundura
3- Fikir, sanat ve endüstri alanlarında çok büyük bir gelişme göstermiş olan; uygar. Cevap: Medenî

4- Eğlenceli, hafif konulu, içinde bestesiz konuşmalar bulunan sahne eseri. Cevap: Operet
5- Çeşitli dans ve oyunlardan oluşmuş, zengin görünümlü sahne gösterisi. Cevap: Revü
6- Eğitim, görgü. Cevap: Terbiye
7- Milletle ilgili. Cevap: Ulusal

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1- Soru: Yazar Helsinki’nin hangi yönlerini beğenmektedir?
Cevap
: Yazar, Helsinki’nin düzenli, temiz ve doğal güzelliklerle dolu bir şehir olmasını beğenmektedir.

2- Soru: Yazar, kundura boyacısına neden şaşırmaktadır?
Cevap
: Yazar, Finlandiya gibi gelişmiş bir ülkede hâlâ kundura boyacılığı gibi geleneksel bir mesleğin var olmasına şaşırmaktadır.

3- Soru: Yazarın yollarda karşılaştığı öğrencilere imrenmesinin nedeni nedir?
Cevap
: Yazar, dil bariyeri nedeniyle öğrencilerle iletişim kurmakta zorlanmaktadır.

4- Soru: Yazar, Finlandiya’da gördüğü kimselerin, mekânların ve şehirlerin hangi ortak yönüne vurgu yapmaktadır? Yazar bu yolla okura hangi dersi vermeyi amaçlamaktadır?
Cevap
: Düzgünlüğüne ve temizliğine vurgu yapmaktadır. Yazar, bu yolla okurlara da temiz ve düzgün olmaları dersini vermeyi amaçlamaktadır.

3. ETKİNLİK

Soru: Yazarın Finlandiya’da gezdiği yerlerin ve bulunduğu mekânların yanına ✓ işareti koyunuz.

  • Helsinki: ✓
  • Börünzpark: ✓
  • Tramvay: ✓
  • Ada: ✓
  • İskandinavya: ✓
  • Lokanta: ✓
  • Abo Limanı: ✓
  • Vapur: ✓

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 160 Cevabı

4. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda, dinlediğiniz metinden alınan bazı cümleler yer almaktadır. Bu cümlelerde düşünceyi geliştirme yollarından hangisinin kullanıldığını eşleştirerek belirtiniz.

Karşılaştırma-Tanımlama-Benzetme-Örneklendirme

Buralarda iş gören genç kızlar öyle şık, temiz; öyle terbiyeli ki en iyi yetişmiş ev kızları da bu kadar olabilir. Eşleştirme: Karsılastırma

Bindiğimiz vapur beyaz bir martı gibi... Eşleştirme: Benzetme
Helsinki’yi dolaşıyoruz. Burası bir şehir değil, bir çiçek bahçesi... Eşleştirme: Benzetme

5. ETKİNLİK

Soru: Dinlediğiniz metinden alınan aşağıda yer alan cümlelerdeki örtülü (gizlenmiş) anlamları tespit edip noktalı yerlere yazınız.

Bunlar da terbiyeli birer ev kızı.
Cevap: Başka terbiyeli ev kızları da görmüş.

Oraları da düzgün, temiz...
Cevap: Düzgün ve temiz olan başka yerler de var.

Orayı bir daha görebilmek içimde en büyük istek oldu.
Cevap: Orayı daha önce de görmüş.

Önlerine taktıkları şık, pırıl pırıl keten önlükler bile insanı kendisine çekiyor.
Cevap: İnsanı kendine çeken başka şeyler de var.

İskandinavya’ya geçmek üzere yine o temiz trenlerle Abo Limanı’na gittik.
Cevap: Temiz trenlere daha önce de binmiş.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 161 Cevabı

6. ETKİNLİK

“Tramvay bizi uzak yollardan dolaştırdı; Helsinki’nin arka, geri yerlerinden geçtik. Oraları da düzgün, temiz… Az derin, kayalık bir suyun üzerine kurulmuş uzun, tahta köprüden geçerek bir adaya çıktık. Yeşil taze dallardan henüz dinmiş bir yağmurun son damlaları serpiliyor. Dört yanda uzayıp giden ağaçlık yolların bitiminde beyazlar giyinmiş gençler görünüyor. Bahçelerden dağılan kuş sesleri adaya bir musiki rüyası yaşatıyor. En yüksek bir yapı zevkiyle kurulmuş köşklerin balkonlarından renk renk çiçekler uzanmış. Çiçek, toprak kokusundan; renkten ve sesten başım döndü; şiirin, güzelliğin en gerçek ülkesine varmış gibi ürperdim. Ruhum sanki göklerden boşalan temiz bir suyla yıkandı; bu toprak, göğsünde yaşayan herkesin toprağı! Bu yollar, bu parklar, her Finlinin kendi yolu, kendi bahçesi… Adayı en kimsesiz köşelerine, kıyılarına kadar gezdik, dolaştık…”

Soru: Dinlediğiniz metinden alınan yukarıdaki bölümde anlatım biçimlerinden hangileri kullanılmıştır?
Cevap
: Öyküleme ve betimleme kullanılmıştır.

Soru: Bulduğunuz anlatım biçimlerine paragraftaki hangi cümleleri dayanak olarak gösterebiliriz? Açıklayınız.
Cevap
: Olay anlatımı, olayların oluş sırası içinde verilmesini öyküleme (…dolaştırdı, … geçtik, …adaya çıktık gibi); varlıkların özelliklerini veren sıfatları da (üzgün, temiz, uzun, yeşil, taze gibi) betimleme için dayanak olarak gösterebiliriz.

7. ETKİNLİK

Soru: En son gezdiğiniz yere ait gözlemlerinizi anlatan bir gezi yazısı yazınız.

Geçtiğimiz yaz tatilinde ailemle birlikte Ayvalık’a bir gezi yaptık. İlk durağımız, denizin berraklığıyla ünlü Sarımsaklı Plajı oldu. Sıcacık kumların üzerinde yürürken güneşin tenimize dokunuşunu hissettik. Deniz kenarında yürürken uzakta küçük bir balıkçı teknesi, dingin sular üzerinde süzülüyordu. Daha sonra Şeytan Sofrası’na çıkarak, Ayvalık Adaları’nın eşsiz manzarasını izledik. Gökyüzü ve deniz adeta birbirine karışmıştı. Günü taze deniz ürünleriyle dolu bir akşam yemeğiyle tamamladık. Ayvalık, doğası ve huzurlu atmosferiyle kalbimde özel bir yer edindi.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 162 Cevabı

8. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki cümlelerde yer alan fiillerin aldığı kipi ve anlam olarak kastettiği kipi bulunuz.

Cümle Anlam Olarak Kastedilen Kip Biçim Olarak Kullanılan Kip
1- Gelecek yıl yedinci sınıfa başlıyorum. Gelecek zaman Şimdiki zaman
2- Ah, şimdiki aklım olacak! İstek kipi Gelecek zaman
3- Keloğlan bir gün sultanın yanına varır. Duyulan geçmiş zaman Geniş zaman
4- Kalan ödevlerimi misafir gittikten sonra yaparım. Gelecek zaman Geniş zaman
5- Önümüzdeki hafta bütün otel boşalır. Gelecek zaman Geniş zaman
6- Yaz aylarında bu tatil köyüne komşu ülkelerden turistler geliyor. Geniş zaman Şimdiki zaman
7- Ülkenin gençleri her zaman bize ümit veriyor. Geniş zaman Şimdiki zaman
8- Dedemler yıllar önce Aydın tarafına göç eder. Duyulan geçmiş zaman Geniş zaman
9- Her gün düzenli spor yapıyor. Geniş zaman Şimdiki zaman
10- Birazdan vapur limana yanaşır. Gelecek zaman Geniş zaman

10. ETKİNLİK

Sevimli bir çocuk sırtında kabanla
Bakmakta sararan yapraklara merakla

Soru: Yukarıda, bir fotoğraftan yola çıkılarak yazılmış iki dize yer almaktadır. Siz de beğendiğiniz bir anın fotoğrafını çekip onu anlatan iki dizelik bir şiir yazınız.

Fotoğraf ve şiirinizi sınıf panonuzda paylaşabilirsiniz.

Gün batarken yine akşam oluyor
Bu gün batımında yine gözlerim doluyor

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri