Güreş Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe)

Güreş Metni Cevapları, 8. Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Güreş Metni Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 204 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Yaptığınız ya da izlemeyi sevdiğiniz sporlar hangileridir? Neden? Düşüncelerinizi anlatınız.

Cevap: Yaptığım sporlar arasında futbol ve yürüyüş bulunuyor. İzlemeyi sevdiğim sporlar ise voleybol ve güreş. Çünkü bu sporlar hem heyecan verici hem de sporcuların azmini ve gücünü gösteriyor.

Şiiri türünün özelliklerine dikkat ederek okuyunuz. Şiiri bir kez sessiz okuyarak vurgu ve tonlamaları, telaffuzu zor olacak kelimeleri belirleyiniz. Ardından şiiri sesli okuyunuz. Şiiri birkaç kez daha okuyarak ezberlemeye çalışınız.

Güreş

Ha bire* yiğitler, koşun, kavrayın,
Koç gibi dolanın, dönün meydanda!
Ağırdan yanaşın, birden uğrayın,
Bir orda kapışın, bir de bu yanda.

Enseden, kürekten tutun, girişin,
Durmayın hakkını verin güreşin,
Atılın aslanlar gibi kükreşin,
Davullar çalınsın ulu divanda.

Ahmet Kutsi TECER (1901-1967)

Kudüs’te doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümünden 1929’da mezun oldu. Sivas Maarif Müdürlüğü görevi sırasında bütün ömrü boyunca meşgul olacağı folklor araştırmalarına başladı. Sivas’ın âşıklık geleneği açısından çok zengin bir il olduğunu fark eden Ahmet Kutsi, 1931’de düzenlediği Âşıklar Bayramı’yla başta Âşık Veysel olmak üzere birçok halk şairinin tanınmasını sağladı. Ahmet Kutsi Tecer; Millî Edebiyat’ın hece ölçüsü, an ve duru bir dille şiirler yazdı. Şiirlerinin yanında Türk kültürünün değişik konularında yazılar kaleme aldı. Köşebaşı ve Koçyiğit Köroğlu tiyatro eserlerindendir.

1. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 206 Cevabı

Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki dizelerde altı çizili olarak verilen kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamım öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarım sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Ha bire yiğitler, koşun, kavrayın,

  • Tahminî Anlamı: Cesur, mert insan; metinde güreşçiler için kullanılmış.
  • Cümlem: Vatanı koruyan yiğitlere minnet borcumuz vardır.

Davullar çalınsın ulu divanda.

  • Tahminî Anlamı: Önemli insanların bulunduğu yer, metinde güreşlerin yapıldığı yer anlamında kullanılmış.
  • Cümlem: Pehlivanlar divanda güreşiyorlar.

Alta geldim diye erinme yiğit,

  • Tahminî Anlamı: Üşenmek.
  • Cümlem: Bakkala gitmem lazım ama eriniyorum.

Şad olun yiğitler iki cihanda.

  • Tahminî Anlamı: Sevinmek.
  • Cümlem: Onun başarısıyla şad olduk.

Şakırım, coşarım, nara atarım,

  • Tahminî Anlamı: Şarkı söylemek.
  • Cümlem: Kadınlar kına gecesinde şakıdılar.

Öğerim yiğidi, alkış tutarım,

  • Tahminî Anlamı: Övmek.
  • Cümlem: Öğretmeni, denemede birinci olan öğrencisini öğdü.

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. Şiirde yiğitler neye benzetilmektedir?
Cevap: Yiğitler, koç ve aslana benzetilmektedir.

2. Şair yiğitlerden ne yapmalarını istemektedir?
Cevap
: Şair, yiğitlerden koşmalarını, birbirlerini kavramalarını, meydanda koç gibi dönmelerini ve güreşin hakkını vermelerini istemektedir.

3. “Sizi seyretmeye göğüs gelir dar” dizesiyle ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap
: Güreşçilerin müsabakalarının çok heyecanlı olduğu ifade edilmektedir.

4. “Alta geldim diye erinme yiğit, / Üste geldim diye sevinme yiğit” dizeleriyle ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap
: Güreşte altta kalan kişinin pes etmemesi, üstte kalan kişinin de rehavete kapılmaması gerektiği anlatılmaktadır.

5. Şiirde geçen abartılı ifadeleri bulunuz.

  • Aslanlar gibi kükremek,
  • Güreşçilerin izlenirken göğsün daralması,
  • Dağların güreşçileri görünce kımıldaması,
  • Şairin iki eli kanda olsa bile güreşçileri öveceğini söylemesi.

3. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 207 Cevabı

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

  • Şiirin Konusu: Güreş sporunun yiğitlik, mücadele ve disiplin gerektiren özellikleri.
  • Şiirin Ana Duygusu: Güreş sporuna ve güreşçilere duyulan hayranlık ve takdir.

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki medya metninin bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amaçlarından hangisi ya da hangileri için hazırlanmış olduğunu altına yazınız.

Medya Metninin Amacı: Bu medya metni, bilgilendirme ve kültür aktarma amacıyla hazırlanmıştır.

  • Bilgilendirme: Mete Gazoz’un olimpiyat başarıları ve hedefleri hakkında bilgi verilmiştir.
  • Kültür Aktarma: Türk sporunun uluslararası başarısı ve spor kültürünün genç nesillere aktarılması vurgulanmıştır.

5. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 208 Cevabı

Aşağıdaki formu yönergelere uygun olarak doldurunuz.
Cevap
: Formu kendi bilgilerinize göre doldurabilirsiniz.

SPOR KULÜBÜ ÜYE KAYIT FORMU

  • Kayıt Olmak İstediğiniz Spor Dalı: Güreş
  • T.C. Kimlik No: 12345678901
  • Ad, Soyad: Ali Yılmaz
  • Ev Adresi: Atatürk Mah. Spor Cad. No: 10
  • Doğum Tarihi: 01.01.2011
  • Doğum Yeri: İstanbul
  • Öğrenim Durumu: 8. Sınıf Öğrencisi
  • Ev Telefonu No: 0212 123 45 67
  • Cep Telefonu No: 0555 123 45 67

Velisinin (16 yaşından küçükler için):

  • Ad Soyad: Mehmet Yılmaz
  • Cep Telefonu No: 0532 987 65 43

İrtibat Kurulabilecek Yakını:

  • Ad Soyad: Ayşe Yılmaz
  • Ev Telefonu No: 0212 987 65 43
  • Cep Telefonu No: 0555 987 65 43

6. ETKİNLİK

Sınıfınızda millî sporcuların başarıları hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda empati kurma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için kendinizi konuşmanızdaki sporcunun yerine koyarak neler hissettiğini, yaşadığını, düşündüğünü ifade etmeye çalışınız. Konuşmanız sırasında beden dilinizi etkili kullanmaya özen gösteriniz. Beden dilini etkili kullanmanın konuşmacının vermek istediği sözlü olmayan mesajları iletmeyi kolaylaştıracağını unutmayınız. Konuşmalarınızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya özen gösteriniz.

Başlık: Milli Sporcularımızdan İlham Almak

Başlangıç:
Merhaba arkadaşlar,
Bugün size, ülkemizi gururlandıran milli sporcularımızdan biri hakkında konuşacağım. Onlar sadece başarılarıyla değil, aynı zamanda azimleriyle de bize örnek oluyorlar.

Empati Bölümü:
Bir sporcu olduğunuzu hayal edin. Günün büyük kısmını antrenmanlarda geçiriyorsunuz. Yoruluyorsunuz, ancak hedeflerinizden asla vazgeçmiyorsunuz. Yaptığınız her hareketin ardında, ülkeniz için bir madalya kazanma hayali yatıyor. Düşünün, bu ne kadar büyük bir sorumluluk ve gurur kaynağı!

Örnek:
Mete Gazoz, olimpiyatlarda altın madalya kazanan milli okçumuz. O, azmiyle yalnızca bir madalya kazanmadı, aynı zamanda gençlere hayal kurmayı ve çalışmayı öğretti. “Hedefim 4-5 altın madalya,” dediğinde, hepimize büyük hedefler koymanın önemini gösterdi.

Sonuç:
Arkadaşlar, milli sporcularımız bize şunu öğretiyor: Disiplin, azim ve çalışmayla her zorluk aşılabilir. Onlar gibi, kendi hayatımızdaki hedeflere ulaşmak için elimizden gelenin en iyisini yapmalıyız.

Teşekkür:
Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim. Sporcularımızın hikayelerinden ilham alarak hayatımızı güzelleştirebiliriz.

Bu konuşma, sporcuların başarılarından ilham alınmasını teşvik eder ve etkili beden dili kullanımıyla zenginleştirilebilir.

7. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 209 Cevabı

Eba genel ağ adresinden millî güreşçimiz Taha Akgül’ün röportajını izleyiniz. İzlediğiniz videodan hareketle “bir metinden ve duyulardan hareketle yazma” yöntemini kullanarak aşağıya güreş konulu bir hikâye yazınız. Yazdığınız hikâyede mizahi öğeler kullanınız. Yazdığınız hikâyeyi gözden geçirirken varsa hikâyenizdeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız hikâyeyi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.

Başlık: Pehlivan İsmail ve Yağlı Güreş Macerası

Bir zamanlar küçük bir köyde yaşayan İsmail adında bir genç vardı. Herkes ona "Pehlivan İsmail" derdi çünkü küçüklüğünden beri köyün yağlı güreşlerine katılır ve herkesi şaşırtan hareketler yapardı. Ama İsmail'in en büyük problemi, her güreşte aşırı miktarda zeytinyağı sürmesiydi. O kadar çok yağ sürerdi ki rakipleri onu tutmaya çalışırken kayar, yerlere düşerdi.

Bir gün köyde büyük bir güreş turnuvası düzenlendi. İsmail, bu turnuvada köyün en güçlü pehlivanı olan "Deve Ahmet" ile karşılaşacaktı. Herkes, “Bu sefer İsmail kaybeder!” dedi. Ama İsmail, her zamanki gibi sırtına bir teneke zeytinyağı döktü ve arenaya çıktı.

Güreş başladığında, Deve Ahmet İsmail'i tutmaya çalıştı ama İsmail, yağ sayesinde elinden kayıp kaçıyordu. Seyirciler kahkahalarla gülerken, İsmail bir anda yere düştü. Ama tam o sırada Deve Ahmet de onun üstüne kaydı ve ikisi birden yağ havuzuna düştü!

Seyirciler gülmekten kendilerini tutamazken, İsmail ayağa kalktı ve şöyle dedi:
"Bu kadar yağı ben bile taşıyamadım, ama unutmayın, yağsız pehlivan güreşe çıkmaz!"

Sonunda İsmail, rakibini bir hamleyle yendi ve turnuvanın galibi oldu. O günden sonra köyde herkes ona "Zeytinyağı Kralı" demeye başladı.

Hikayenin Mesajı: İsmail'in hikayesi, biraz mizahla karışık olsa da, azim ve espriyle her zorluğun aşılabileceğini gösterir. Mizahi bir dokunuş, hem sporun güzelliğini hem de eğlencesini ortaya koyar.

Bu hikayeyi sınıfta okuyarak arkadaşlarınızı hem güldürebilir hem de güreşin önemini eğlenceli bir şekilde anlatabilirsiniz.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri