İyimserlik Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe)

İyimserlik Metni Cevapları, 6. Sınıf Yıldırım Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81-82 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

İyimserlik Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 78 Cevabı

Metne Hazırlanalım

Soru: Olumsuz bir olayla karşılaştığınızda kendinizi nasıl hissedersiniz? Böyle bir durumda neler yaparsınız?
Cevap
: Olumsuz bir olayla karşılaştığımda kendimi üzgün ve stresli hissederim. Bu durumla başa çıkabilmek için sakinleşmeye çalışır ve çözüm yolları ararım. Eğer tek başıma çözemeyeceksem güvendiğim insanlardan yardım isterim.

Soru: İyimser bir kişiliğe sahip olmak sizce neden önemlidir?
Cevap
: İyimser bir kişiliğe sahip olmak, insanın hem kendi mutluluğunu hem de çevresindeki insanların mutluluğunu artırır. İyimser insanlar daha pozitif bir enerji yayar ve bu durum insan ilişkilerini güçlendirir.

Okuyalım

Soru: “İyimserlik” adlı metnin başlığını ve görselini inceleyerek ana fikrini tahmin ediniz. Baha sonra metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.
Cevap
: İyimser insanlar hayata güzel yönden baktıkları için sevgi dolu olurlar.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 79 Cevabı

Sözcük Çalışması

Soru: Okuduğunuz metinde geçen, harfleri gizlenerek verilen sözcükleri anlamlarından ve ipuçlarından yararlanarak tamamlayınız.

(İYİMSEVİRLİK) 1. Genellikle her düşünceyi ve işi iyi olarak değerlendiren bir tutum veya kişilik özelliği.
(SOYLULUK) 2. Soylu olma durumu, asillik, asalet.
(FELAKET) 3. Büyük zarar, üzüntü ve sıkıntılara yol açan olay veya durum, yıkım, bela.
(FELSEFE) 4. Varlığın ve bilginin bilimsel olarak araştırılması.
(ADALET) 5. Hak ve hukuka uygunluk, hakkı gözetme.

Anlayalım, Yorumlayalım

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

Soru: 1) Yazar, iyimser ve kötümser insanları hangi örnekle ayırt ediyor?
Cevap
: Yazar, iyimser insanların olayların olumlu yönlerini, kötümserlerin ise olumsuz yönlerini gördüğünü bir hastalık örneği üzerinden anlatmaktadır. İyimser biri hasta olmayı kitap okumak ve düşünmek için fırsat olarak görürken, kötümser biri bunu büyük bir felaket olarak değerlendirir.

Soru: 2) Yazar, iyimser oluşunda kimlerin rolü olduğunu düşünüyor? Neden?
Cevap
: Yazar, iyimserliğinde anne ve babasının önemli bir rolü olduğunu düşünüyor. Çünkü küçük yaşta merhamet, sevgi ve eşitlik gibi değerleri onlardan öğrenmiştir.

Soru: 3) Yazarın iyimserliğinin amacı nedir?
Cevap
: Yazarın iyimserliğinin amacı, insanlara umut aşılamak, yolunu şaşıranlara rehberlik etmek, iyi insanları teşvik etmek ve olumsuzlukları unutup hayata olumlu bir şekilde devam etmektir.

Okuduğunuz metinle ilgili bir soru hazırlayıp sınıf arkadaşlarınıza sorunuz.

Soru: Yazarın iyimserliğinin sebebi nedir?
Cevap: Yazarın iyimserliğinin sebebi, iyimser insanların olayların akışına etki edebileceğine ve dünyayı huzura ve mutluluğa kavuşturabileceğine inanmasıdır.

Soru: Yazar, kötümser insanlarla ilgili hangi düşünceleri dile getirmiştir?

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

Metnin Konusu: İyimserlik ve hayatımıza etkileri.
Metnin Ana Fikri: İyimser bir bakış açısı, mutluluk ve huzur dolu bir hayatın anahtarıdır.

Soru: Yazarın “iyimserlik” kavramını hangi bakış açısıyla ele aldığını metnin içeriğinden hareketle açıklayınız.
Cevap
: Yazar, iyimserliği olayların olumlu yönlerini görebilmek ve hayata pozitif bir bakış açısıyla yaklaşabilmek olarak değerlendirmektedir.

Soru: İyimserliğin olumlu düşünmek ile ilgisi nedir? Açıklayınız.
Cevap
: İyimserlik, olumlu düşünmenin bir sonucudur. Olumlu düşünceler, kişiyi olayların iyi taraflarını görmeye yönlendirir ve bu da kişinin daha umutlu ve pozitif bir yaşam sürmesini sağlar.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 80 Cevabı

Soru: Bu metnin yazılış amacı nedir? Yazarın iyimserlik konusundaki düşüncelerini ele alış biçimi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap
: Metnin yazılış amacı, iyimserliğin hayatımıza olan olumlu etkilerini okuyucuya aktararak, insanların pozitif bir yaşam tarzı benimsemelerine teşvik etmektir.

Soru: Yazarın iyimserlik anlayışıyla kendi iyimserlik anlayışınızı karşılaştırıp benzer ve farklı olan yönleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Yazar, iyimserlik konusunu tecrübelerinden yola çıkarak, samimi ve açıklayıcı bir dille ele almıştır. Bu yaklaşım, okuyucunun metinle bağ kurmasını ve yazarın düşüncelerini anlamasını kolaylaştırmıştır.

Yazarın İyimserlik Anlayışıyla Kendi Anlayışımızı Karşılaştırma

Benzer Yönler:

  1. İyimserliğin, insanın mutluluğu için önemli olduğu düşüncesi.
  2. Zorluklarla baş ederken olumlu bir bakış açısının faydalı olması.

Farklı Yönler:

  1. Yazar, olayların sadece iyi yönlerine odaklanmayı önerirken, ben her durumu objektif değerlendirmeyi tercih ediyorum.
  2. Yazar, iyimserliği öğretmenlerinden etkilenerek geliştirdiğini belirtirken, ben bunu yaşam tecrübelerimle geliştirdim.

Söz Varlığımız

Soru: Aşağıda verilen cümlelerdeki altı çizili sözcüklerin cümle içinde kazandığı anlamları belirleyerek ilgili kutucukları işaretleyiniz.

İyimserliğimi, bana küçük yaşta merhamet, eşitlik ve sevgi duygularını aşılayan anne ve babama borçluyum.

Vücutta bağışıklık yaratmak veya yerleşmiş bir hastalığa karşı koyabilmek için hazırlanmış bir aşıyı vücuda vermek, aşı yapmak. ()
Soğuğa sıcak, sıcağa soğuk su katmak. ()
Birtakım düşünce veya duyguları başkasına benimsetmek, telkin etmek, etkilemek. (✓)

Kötümserler derler ki: “İnsanlara karşı beslediğiniz güven ve inancın bir manası var mıdır?”

Yiyecek ve içeceğini sağlamak. ()
Yetiştirmek. ()
Bir duyguyu gönülde yaşatmak. (✓)


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 81 Cevabı

Soru: Aşağıdaki altı çizili sözcük gruplarının yerine aynı anlama gelen ifadeler yazınız.

Ben iyimser olduğumu itiraf ediyorum.
Cevap
: Ben iyimser olduğumu kabul ediyorum.

Bu yüzden benim hayal kırıklığına uğradığım zamanlar olmuştur.
Cevap: Bu yüzden benim düş kırıklığına uğradığım zamanlar olmuştur.

Soru: Aşağıda karışık olarak verilen sözcüklerden anlamlı cümleler oluşturunuz.

Karışık Sözcüklerden Anlamlı Cümleler

  1. İyimser / iyi / insanlar / her şeyi / görürler / yanından
    Cümle: İyimser insanlar her şeyi iyi yönünden görürler.

  2. Hayatımız / sıkıntılardan / boyunca / kötümser / olursak / kurtulamayız
    Cümle: Hayatımız boyunca sıkıntılardan kötümser olursak kurtulamayız.

  3. İnanırlar / insanlar da / görür / bazı zorluklar / iyimser / ama / üstesinden / geleceklerine / bunların
    Cümle: İyimser insanlar, bazı zorlukların üstesinden geleceklerine inanır ve bunları görür.

  4. Gölgeleri / insan / görür / kötümser / yalnızca / resimdeki
    Cümle: Kötümser insanlar resimdeki yalnızca gölgeleri görür.

Soru: Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. İyimserlik içerenlerin başındaki kalbi boyayıp ortaya çıkan sözcüğü yukarıdan aşağıya doğru okuyunuz.

İyimserlik İçeren Cümlelerdeki Harfler

Kalplerin içinden seçilen harfler sırasıyla İYİMSER kelimesini oluşturur.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 82 Cevabı

Soru: Yandaki görseli tarafların bakış açısına göre yorumlayınız.
Cevap
: Pembe balık dolu tarafı gördüğü için iyimser, mavi balık boş tarafı gördüğü için kötümserdir. Kedi, balıkları yeme düşüncesinde olduğu için mutludur.

Kedi: Fanustaki dolu kısmı görerek mutlu olmuştur, çünkü balıkları yemek istemektedir. Bu, olaylara kendi çıkarı açısından baktığını gösterir.

Konuşalım, Anlatalım

Soru: Aşağıdaki fıkrayı okuyunuz. Verilen soruları cevaplayarak olumlu düşünmenin önemiyle ilgili duygularınızı ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

ALLAH’A ŞÜKÜR, ÜZERİNDE BEN YOKTUM

Nasrettin Hoca eşeğini kaybetmiş. Bir yandan aranıp duruyor, bir yandan da arada bir ellerini göğe açıyor:
— Allah’ım sana şükürler olsun, diye dua ediyormuş.
Hoca’yı görenler sormuşlar:
— Hoca, insan eşeğini böyle mi Ne için şükredip duruyorsun?
Hoca onlara dik dik bakarak cevap ver miş:
— Neden şükretmeyecekmişim? Ya eşeğin üzerinde ben de olsaydım, kayıplara karışsaydım hâlim nice olurdu?

Fıkranın Yorumu

  1. Fıkrada Nasıl Bir İnsan Tipinden Söz Ediliyor?
    Nasrettin Hoca, başına gelen olumsuzluklara rağmen olayların iyi yönünü görebilen, iyimser bir insan tipini temsil etmektedir.

  2. Nasrettin Hoca’nın Yerinde Siz Olsaydınız Nasıl Davranırdınız?
    Ben de eşeği bulmak için umudumu kaybetmezdim ve aramaya devam ederdim.

  3. Fıkrada Verilmek İstenen Mesaj Nedir?
    Olumsuzluklarla karşılaşıldığında kötümser olmamak, olayların olumlu tarafını görmeye çalışarak çözüm yolları aramak önemlidir.

Düşünelim, Yazalım

Soru: Aşağıda verilen özdeyişlerden ve öğrendiklerinizden hareketle defterinize “iyimserlik” konusuyla ilgili duygularınızı ve düşüncelerinizi yazınız.

“İyimser bir insan ayakkabıları çalınınca ‘Ayaklarım var ya!’ diyebilen insandır.” Sokrates
“Kötümserlik zayıflığa yol açar, iyimserlik ise güce.” William JAMES (Vilyım CEYMS)

İyimserlik, insanın zor zamanlarda bile olaylara olumlu bakabilme yeteneğidir. Hayatta karşılaşılan zorluklar, iyimser bir bakış açısıyla daha kolay aşılabilir. Örneğin, ayakkabıları çalınan birinin hâlâ ayaklarının olduğunu düşünüp şükretmesi, hayata pozitif yaklaşımın güzel bir örneğidir.

Kötümserlik, insanı güçsüz bırakırken iyimserlik, insana zorluklarla başa çıkma gücü verir. Bu nedenle iyimserlik, sadece bireysel mutluluğu artırmakla kalmaz, aynı zamanda çevremizdekilere de umut ve enerji verir. Bu bakış açısı, hem bireysel başarılarımızda hem de toplumsal dayanışmada önemli bir rol oynar.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri