Öğretmenin Sevinci Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe)

Öğretmenin Sevinci Metni Cevapları, 5. Sınıf Meb Yayınları Türkçe 1. Kitap Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Öğretmenin Sevinci Metni Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 52 Cevabı

KEŞİF YOLCULUĞU

Soru: Uçurtma ile ilgili bildiklerinizi anı, gözlem ve deneyimlerinizden hareketle arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Uçurtma, genellikle hafif malzemelerden yapılan ve bir ip yardımıyla gökyüzünde uçurulan bir eğlence aracıdır. Uçurtma, çocuklar ve yetişkinler için eğlenceli bir oyun aracı olmasının yanı sıra, gökyüzünde özgürce süzülmenin simgesidir. Ben de küçükken kardeşimle kendi uçurtmalarımızı yapar, rüzgârlı günlerde uçururduk. Bir defasında uçurtmamız çok yükseğe çıkmıştı, ancak bir ağaca takıldığında çok üzülmüştüm.

Soru: Geleneksel çocuk oyunları ve bu oyunların kültürümüzdeki önemiyle ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Geleneksel çocuk oyunları, kültürümüzün önemli bir parçasıdır. Körebe, saklambaç, mendil kapmaca gibi oyunlar, büyüklerimizden bizlere kadar ulaşmıştır. Bu oyunlar hem eğlendirici hem de öğretici özellik taşır. Aynı zamanda çocuklar arasında paylaşma ve yardımlaşmayı pekiştirir. Geleneksel oyunlar, kültürümüzün bir mirasıdır ve nesilden nesile aktarılarak yaşatılır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 56 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda metinde geçen bazı kelimeler ve bu kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimelerin metinde kullanılan anlamını örnekteki gibi işaretleyiniz.

süzülmek: Sessizce ve görünür bir hareket yapmadan havada ilerlemek.
haykırmak : Telaş, şikâyet vb. sebeplerle yüksek sesle bağırmak.
gök: Mavi ile yeşil arası olan renk.
kanat: Kuşlarda ve böceklerde uçmayı sağlayan organ.
saymak: Bir şeyin kaç tane olduğunu anlamak için bunları birer birer elden veya gözden geçirmek, sayısını bulmak.
ısmarlamak: Kendi için bir şey alınmasını başkasına söylemek.

Soru: Yukarıdaki kelimeler metnin anahtar kelimeleri olabilir mi? Neden?
Cevap:
Hayır, bu kelimeler metnin anahtar kelimeleri olamaz. Çünkü metnin ana temasını ve olay örgüsünü yansıtmamaktadır. Anahtar kelimeler, metnin ana fikrine ve olayların merkezine daha uygun kelimeler olmalıdır.

Soru: Okuduğunuz metnin anahtar kelimelerini belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap:
Uçurtma, çocuklar, öğretmen, gökyüzü, mutluluk, bahar, rüzgar, eğlence.

Soru: Anahtar kelime olarak belirlediğiniz kelimelerin varsa eş anlamlarını söyleyiniz.

  • Gökyüzü: Sema
  • Öğretmen: Muallim
  • Rüzgar: Yel

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 57 Cevabı

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

Soru 1: Öğretmen, emekli olduktan sonra neden uçurtma yapmaya karar vermiştir?
Cevap:
Öğretmen, emekli olduktan sonra çocuklardan kopamıyor ve onları mutlu etmek istiyor. Çocuklara sevinç vermek için uçurtmalar yaparak onların yüzünü güldürmeyi amaçlıyor.

Soru 2: Öğretmen, uçurtma sayısını neden artırmaya karar vermiştir?
Cevap: Geçen yıl yaptığı uçurtmalar bazı çocuklara yetmemiştir. Bu yüzden daha fazla uçurtma yapmaya karar vermiştir.

Soru 3: Çocuklar, uçurtmalarını gökyüzüne bıraktıklarında ne hissetmişlerdir?
Cevap: Çocuklar büyük bir sevinç yaşamış ve neşeli çığlıklarla sevinçlerini dile getirmişlerdir.

Soru 4: Deniz, uçurtmasını kaybedince neler hissetmiştir? Öğretmen, Deniz’e nasıl bir öneride bulunmuştur?
Cevap: Deniz çok üzülmüştür. Öğretmen ona daha büyük ve daha güzel bir uçurtma yapacağına söz vermiş ve onu teselli etmiştir.

Soru 5: Siz öğretmenin yerinde olsaydınız, çocukları sevindirmek için neler yapardınız?
Cevap: Eğer öğretmenin yerinde olsaydım, çocuklar için çeşitli oyunlar düzenler ve onları mutlu edecek etkinlikler yapardım. Örneğin, resim yarışmaları veya spor aktiviteleri organize ederdim.

3. ETKİNLİK

a. Metindeki emekli öğretmenin aşağıda verilen davranışlarından hareketle hangi kişilik özelliklerine sahip olduğu söylenebilir? Anı, gözlem ve deneyimlerinizden hareketle belirleyip ilgili yerlere yazınız.

dostluk: Çocuklarla arasında samimi ve güçlü bir bağ kurması
dürüstlük: Çocuklara verdiği sözleri tutması
sorumluluk: Çocukların güvenliğini ve mutluluğunu sağlamak için gerekenleri yapması
duyarlılık: Çocukların isteklerini dikkate alması
duyarlılık: Çocukların mutluluğu için çok sayıda uçurtma hazırlayıp yorulması

Soru: Çocukların emekli öğretmeni sevmelerinde bu özelliklerin etkisi olabilir mi? Nedenleriyle yazınız.
Evet, çocukların emekli öğretmeni sevmelerinde bu özelliklerin etkisi olabilir. Çünkü insanlar genellikle kendilerine sevgi, ilgi ve önem gösteren kişileri severler. Öğretmenin sevecen, güvenilir, fedakâr ve duyarlı olması, çocukların onunla güçlü bir bağ kurmasına yardımcı olmuştur.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 58 Cevabı

4. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz metinden bir bölüm aşağıda verilmiştir. Deniz ve öğretmenin olaylar karşısındaki tepkilerinden yola çıkarak duygu durumlarını belirleyip söyleyiniz.

  • Deniz: Uçurtmasını kaybedince üzüntü ve hayal kırıklığı yaşamıştır. Hemen geri istemesi, ağlamaklı hali bunu gösterir.

  • Öğretmen: Deniz’i teselli etmeye çalışmış, sabırlı ve şefkatli bir tavırla ona yeniden uçurtma yapacağını söylemiştir.

5. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Kişisel görüş içeren cümleleri işaretleyiniz. İşaretlediğiniz cümlelerde kişisel görüş ifade eden kelime veya kelime gruplarının altını örnekteki gibi çiziniz.

(✔) Onları iki koltuğumun altına sıkıştırıp hevesle dışarı fırladım.
(✔) Sabah olmuş, öyle güzel bir gün başlamıştı ki içim sevinçle doldu.
() Küçük Deniz'in elinden tuttum, kırlara doğru koştuk.
(✔) Bir de beni mutlu eden uçurtmalarım var.
(✔) Onlar gittikçe yükseliyor, renkli kuşlar gibi süzülüyorlar.
() Benim ve babamın elinde birer uçurtma var.
() Yattığım yerden fırlayıp pencereye koştum.
(✔) Gözlerimi odanın içinde dolandırırken çevreme serpiştirdiğim rengârenk uçurtmalara sevinçle baktım.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 59 Cevabı

Soru: İşaretlediğiniz her bir cümle için sol, işaretlemediğiniz her bir cümle için sağ sütundaki bir kareyi boyayarak yandaki grafiği oluşturunuz. Yaptığınız sınıflandırmayı ihtiyaç duyarsanız öğretmeninizden yardım alarak adlandırınız ve belirlediğiniz adları sütunların altındaki ilgili yerlere yazınız.
Cevap
: Öznel 5 boya, nesnen 3 boya

6. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Altı çizili kelimelerde neden büyük harf kullanıldığını yazınız.

Haydi Ali, koyuver uçurtmanın ipini! (Özel isimler büyük harfle başlar)
Nihayet uçurtmalarım afacan sahiplerini buldu. (Cümleler büyük harfle başlar)

Soru: Yay ayraç içinde verilen kelimeleri büyük harflerin kullanımına dikkat ederek örnekteki gibi yazınız.

Bu yıl nisan ayında çocuk oyunları festivali yapılacak. (nisan)
23 Nisan bütün çocuklar için bayramdır. (nisan)
Yarın Ahmet Bey oyun parkının açılışını yapacak. (bey)
Çok şık bir bey kapıda gülümseyerek bekliyor. (bey)
Çocukken sokak bizim oyunlarda buluştuğumuz yerdi. (sokak)
Buluşma noktamızı Güneş Sokak olarak belirledik. (sokak)
Ağrı Dağı ülkemizin eşsiz doğal alanlarından biridir. (dağı)
Bu dağı gezmek isteyen birçok kişi yaz aylarında bölgeye akın eder. (dağı)

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60 Cevabı

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragraftan hareketle soruları sözlü olarak cevaplayınız.

Hepimizin ortak kullandığı bazı yaşam alanları vardır: sahil, çocuk parkı, yeşil alanlar gibi. Bu alanları temiz ve düzenli tutmak herkesin sorumluluğundadır. Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakabilmek için çevreye karşı duyarlı olmalıyız. Bu, aynı zamanda sağlıklı ve huzurlu bir ortamda yaşamımızı sürdürmek için önemlidir.

Soru: Sizce çocukların zaman geçirdiği ortak yaşam alanlarının korunmaması ne gibi sorunlara yol açabilir? Söyleyiniz.
Cevap:
Ortak yaşam alanlarının korunmaması, çevre kirliliği, sağlık sorunları ve doğal güzelliklerin yok olması gibi problemlere yol açar. Çocuklar bu alanlarda güvenli şekilde oyun oynayamaz ve yaşam kalitesi düşer.

Soru: Paragrafta bahsedilen sorumluluğun yerine getirilmesiyle okuduğunuz metindeki çocukların kırlarda uçurtma uçurabilmesi arasında bir ilişki olabilir mi? Örneklerle açıklayınız.
Cevap:
Evet, doğanın korunması, çocukların kırlarda rahatça uçurtma uçurabilmesine olanak sağlar. Eğer çevre temiz ve düzenli tutulmazsa, uçurtma uçuracak güvenli ve yeşil alanlar kalmaz.

Soru: Aşağıdaki görselde verilen iki çocuk arasında geçen ve çevreye karşı sorumluluğu konu alan bir diyalog yazınız. Bu çalışmada yazma aracı ve ortamını (mektup, e-posta, mesajlaşma ve sosyal medya uygulamaları vb.) siz belirleyiniz. Ayrıca yazışmayı başlatma, sürdürme ve sonlandırmayla ilgili uygun selam ve hitap ifadelerini kullanınız. Yazma çalışmanızın sonunda yazdığınız diyaloğu konu ve anlam bütünlüğü açısından gözden geçirerek düzenleyiniz.

Örnek diyalog:

Bekir: Arkadaşım, neden çöpleri yere atıyorsun? Çevremizi kirletmemeliyiz.
Salih: Aman, ne olacak ki! Birkaç çöp kimseye zarar vermez.
Bekir: Öyle deme! Herkes böyle düşünürse parklarımız temiz kalmaz ve bir süre sonra burada oyun oynayamayız.
Salih: Haklısın galiba. Çöpleri çöp kutusuna atmalıyım. Temiz bir çevrede yaşamak hepimizin sorumluluğu.
Berke:
Evet, çevremizi korursak hem biz hem de diğer canlılar sağlıklı ve mutlu olur.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 61 Cevabı

8. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.

Emre ve ailesi iki hafta sonra gerçekleşecek olan ödül töreni için sabırsızlanıyordu ( . ) Beklenen gün sonunda gelmişti ( . ) Emre en yakın arkadaşları Ahmet ( , ) Eren ve Yasin ile buluşup yola çıktı ( . ) Okulun bahçesine geldiklerinde her yerin rengârenk balonlarla süslendiğini gördüler ( . ) Emre satranç turnuvasında okul 1 ( . ) si olmuştu ve bu başarısından dolayı öğretmenleri ( , ) arkadaşları ve ailesi onunla gurur duyuyordu ( . ) Okul müdürü "Kıymetli öğrenciler ( , ) bu başarı hepiniz için bir ilham kaynağı olacaktır." dedi ( . ) Törenden sonra Emre ve arkadaşları kutlamalara devam etmek için M ( . ) Kemal Parkı'na gitmeye karar verdiler ( . ) Çocuklar gün boyunca parkta koştular ( , ) koştular ( , ) koştular ( ... )

9. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki görselde bir uçurtmanın yapım aşamaları gösterilmiştir. Görselde verilen işlemde ne yapıldığını boş bırakılan alanlara yazınız.

  • İki çubuğu çivileyerek birleştirip uçurtmanın iskeletini oluşturma.
  • İskeletin köşelerine ip germe.
  • İskeletin merkezinden ipleri sabitleme.
  • İskeleti kağıt ya da naylon malzeme ile kaplama.
  • Kaplanan malzemenin kenarlarını kesip yapıştırma.
  • Uçurtmanın üzerine kuyruk eklemek için hazırlık yapma.
  • Kuyrukları ekleyerek uçurtmayı tamamlama.
  • Uçurtmayı uçurmak için hazırlığınızı tamamlama.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 62 Cevabı

Haydi Başlayalım

Soru: Önce örneklerimizi okuyalım ve paragraflardaki renklendirmeye dikkat edelim. Renklendirmenin neye göre yapıldığını belirlemeye çalışalım.

Paragraflardaki renklendirme şu şekilde yapılmıştır:

  • Mavi: Giriş ve sonuç cümleleri.
  • Yeşil: Fiziksel özellikler.
  • Kırmızı: Kişilik özellikleri.

Renklendirme, metni daha anlaşılır hale getirmek için kullanılmıştır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 63 Cevabı

Soru: Paragraflardaki yeşil rengin fiziksel, kırmızı rengin kişilik özelliklerini anlattığını; mavi rengin ise giriş ve sonuç cümleleri olduğunu belirleyebildik mi?
Cevap
: Evet belirleyebildim.

Öğretmenimizi İzliyoruz

Öğretmenimiz, herkesin tanıyıp bildiği birini betimleyeceği paragrafın planını ve taslağını tahtaya yazarken onu dikkatlice izleyelim. Bu sırada aşağıdaki sorulara da odaklanalım.

Planlaması

a. Metnin içeriğini belirlerken, Basri amcanın hem fiziksel hem de kişilik özelliklerine dikkat etti. Ayrıca, paragrafta karakterin çevresiyle ilişkisini de göz önünde bulundurdu.
b. İçeriğin sırasını, önce fiziksel özellikler, ardından kişilik ve çevresel ilişkiler şeklinde düzenledi. Giriş ve sonuç cümleleri de metnin başında ve sonunda yer aldı.
c. Kullanacağı dil ve anlatım özelliklerini, anlatacağı karakterin yaşına ve durumuna göre belirledi. Ayrıca, okuyucunun kolay anlayabileceği bir dil seçti.

Taslak (Metin) Oluşturması

a. Planındaki kelime veya kelime gruplarını, önce fiziksel betimlemelerle cümlelere dönüştürdü, ardından kişilik özelliklerini açıklayan cümleler ekledi.
b. Taslak metin hâline getirirken, karakterin daha derinlemesine tanımlanabilmesi için düşündü ve gerekiyorsa düzeltmeler yaptı. Ayrıca, metni akıcı hale getirmek için eklemeler yaptı.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 64 Cevabı

Biz Uyguluyoruz

4-6 kişilik gruplar oluşturalım ve öğretmenimizin rehberliğinde “Nasrettin Hoca’yı betimleyecek bir paragraf planlayıp paragrafın taslağını yazalım. Stratejileri kullanırken aşağıdakilere dikkat edelim.

Planımız:

  1. Giriş: Nasrettin Hoca’nın kim olduğu tanıtılacak.
  2. Fiziksel Özellikler: Nasrettin Hoca’nın dış görünüşü anlatılacak.
  3. Kişilik Özellikleri: Hoca’nın mizah anlayışı ve kişiliği üzerinde durulacak.
  4. Sonuç: Nasrettin Hoca’nın kültürümüzdeki önemi vurgulanacak.

Taslak Metnimiz:

Nasrettin Hoca, Türk halk edebiyatının en bilinen ve sevilen karakterlerinden biridir. Fiziksel olarak, orta boylu, uzun beyaz sakallı, başında sarığı ve üzerinde kaftanı olan birisidir. Onu farklı kılan en büyük özelliklerinden biri, derin bilgisi ve mizah anlayışı ile insanlara ders vermesidir. Fıkralarında, sıradan olayların arkasındaki derin anlamları ustalıkla ortaya koyar. Hem güldürür hem düşündürür. Nasrettin Hoca, bilgeliği ve esprili tavırlarıyla sadece bizim kültürümüzde değil, dünya genelinde de saygı gören bir karakterdir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 65 Cevabı

Yine Uyguluyoruz

Şimdi daha küçük gruplar (2-3 kişilik) oluşturalım ve “Keloğlan”! betimleyecek bir paragraf planlayalım. Ardından taslak metnimizi oluşturalım. Aşağıdaki yönergeleri dikkate alarak ilerleyelim.

Planım:

  1. Giriş: Keloğlan’ın kim olduğu ve genel özellikleri.
  2. Fiziksel Özellikler: Keloğlan’ın dış görünüşü, başının kel olması.
  3. Kişilik Özellikleri: Saf, cesur ve zeki oluşu.
  4. Sonuç: Keloğlan’ın Türk masal kültüründeki yeri ve önemi.

Taslak Metnim:

Keloğlan, Türk masal kültürünün en sevilen kahramanlarından biridir. Fiziksel olarak, başı kel, genç ve ince yapılı bir köylü genci olarak bilinir. Onun en belirgin özelliği, her durumda saf ama zeki bir çözüm bulabilmesidir. Masallarda karşısına çıkan devleri ve zorlukları aklıyla alt eder. Aynı zamanda cesur ve iyi kalpli biri olan Keloğlan, yardıma ihtiyacı olanlara her zaman el uzatır. Türk masal kültüründe, Keloğlan’ın hikâyeleri hem eğlenceli hem de öğreticidir; dürüstlüğü ve cesaretiyle nesiller boyunca çocuklara örnek olmuştur.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 66 Cevabı

Sıra Sende

Artık stratejilerimizin kullanımını öğrendik. Okuduğunuz metindeki “emekli öğretmeni betimleyecek bir paragraf planlayalım ve taslak metnimizi kimseden yardım almadan yazalım.

Planım:

  1. Giriş: Emekli öğretmenin genel tanıtımı.
  2. Fiziksel Özellikler: Yaşı, görünüşü, giyim tarzı.
  3. Kişilik Özellikleri: Öğrencilere olan sevgisi, fedakârlığı, yaşama sevinci.
  4. Sonuç: Emekli öğretmenin çevresi tarafından sevilen biri olması.

Taslak Metnim:

Emekli öğretmen, yıllarca öğrencilere büyük bir sevgiyle eğitim vermiş ve sonunda emekli olmuştur. Fiziksel olarak yaşını gösteren beyaz saçları ve göz çevresindeki kırışıklıkları vardır, ancak hâlâ enerjik ve canlı bir görünüşe sahiptir. Genellikle sade ve şık giyinir. Öğrencilerine olan sevgisi emeklilikte bile devam eder; onların mutluluğu için uçurtma yaparak çocuklara sevinç dağıtır. Kişilik olarak fedakâr, sevgi dolu ve neşeli bir insandır. Çocukların ihtiyaçlarını her zaman düşünür ve onların güvenliği için elinden geleni yapar. Çevresinde her zaman sevilen ve saygı duyulan biri olmuştur.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 67 Cevabı

Öğretmenimizi İzliyoruz

Gözden Geçiriyor

a. Öğretmenimiz taslağı incelerken cümlelerin anlamını, yazım ve noktalama hatalarını kontrol etti.
b. Düzeltmelerini yaparken "Cümlelerin daha akıcı ve anlaşılır olması gerekiyor" dedi.
c. Cümlelerin uzunluk ve kısalığının dengeli olması gerektiğini, çok uzun cümlelerin anlamı zorlaştırabileceğini söyledi.
ç. Yazım ve noktalama hatalarını belirleyip doğru kullanımları gösterdi.

Paylaşıyor

a. Metni paylaşacağı ortamı belirlerken hedef kitlesini göz önünde bulundurdu.
b. Metni, çevrim içi platformda paylaşmak için uygun görseller ve videolar ekleyerek hazırladı.


Nasrettin Hoca Betimleme Planı

  1. Giriş: Nasrettin Hoca'nın kısa tanıtımı.
  2. Fiziksel Özellikler: Orta yaşlı, başında sarığı olan, halk arasında bilinen haliyle.
  3. Kişilik Özellikleri: Hazırcevap, esprili ve bilge bir karakter.
  4. Sonuç: Türk kültüründeki yeri ve önemi.

Nasrettin Hoca Betimleme Taslağı

Nasrettin Hoca, Türk halk kültürünün önemli bir simgesi olan bilge ve esprili bir karakterdir. Orta boylu, beyaz sakallı ve başında sarığı olan Nasrettin Hoca, her zaman halkın arasında hazırcevaplığıyla bilinir. Fıkralarıyla sadece güldürmekle kalmaz, aynı zamanda insanlara ders niteliğinde öğütler verir. Türk halkı için bilgelik ve mizahın sembolü olarak daima hatırlanır.


Keloğlan Betimleme Planı

  1. Giriş: Keloğlan'ın genel tanıtımı.
  2. Fiziksel Özellikler: Kel kafası ve sade kıyafetleri.
  3. Kişilik Özellikleri: Saf, kurnaz ve iyi yürekli bir karakter.
  4. Sonuç: Türk masallarındaki yeri ve önemi.

Keloğlan Betimleme Taslağı

Keloğlan, masallarımızın en sevilen kahramanlarından biridir. Kel kafası ve sade kıyafetleriyle tanınan Keloğlan, yoksul bir köyde annesiyle birlikte yaşar. Saf görünmesine rağmen, zor durumları zekası ve kurnazlığıyla çözer. Her zaman iyilik dolu ve yardımseverdir. Türk halkı için dürüstlüğün ve iyiliğin sembolü olarak nesilden nesile aktarılır.


Emekli Öğretmen Betimleme Planı

  1. Giriş: Emekli öğretmenin genel tanıtımı.
  2. Fiziksel Özellikler: Yaşını gösteren beyaz saçları ve enerjik duruşu.
  3. Kişilik Özellikleri: Çocuklara olan sevgisi ve fedakarlığı.
  4. Sonuç: Çevresinde sevilen bir kişilik.

Emekli Öğretmen Betimleme Taslağı

Emekli öğretmen, yaşını gösteren beyaz saçlarına rağmen hâlâ enerjik bir görünüşe sahiptir. Çocuklara olan sevgisi emeklilikte bile devam eder ve onların mutluluğu için fedakârlık yapar. Çevresindeki çocuklar için her zaman neşe kaynağı olan bu öğretmen, herkes tarafından sevilen bir kişiliktir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 68 Cevabı

10. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz kitaplardaki kahramanlarla aranızda bir bağ kurar mısınız? Nedenini söyleyiniz.
Cevap
: Evet, okuduğum kitaplardaki kahramanlarla aramda bir bağ kurarım. Sanki kahraman benmişim gibi hayal ederim.

Benim Kahramanım

Adı: Ali
Dış görünüşü: Orta boylu, kısa siyah saçlı, ela gözlü, sporcu bir vücut yapısına sahip.
Korkuları: Yüksekten korkuyor ve karanlık ortamlarda kendini rahatsız hissediyor.
Yetenekleri: Hızlı koşma yeteneğine sahip, futbolu çok iyi oynuyor, strateji oyunlarında başarılı.
İlgi alanları: Spor yapmayı seviyor, özellikle futbol ve yüzmeye ilgi duyuyor. Bunun yanı sıra bilgisayar oyunlarına da meraklı.
Alışkanlıkları: Her sabah erken kalkıp koşu yapıyor. Kitap okumayı alışkanlık haline getirmiş ve her gece yatmadan önce mutlaka birkaç sayfa okuyor.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 69 Cevabı

11. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki ifadeleri doğru veya yanlış olmaları yönünden değerlendiriniz. Kutuların numaralarını takip ederek yönergelerden hareketle Keloğlan’ı hazineye ulaştırınız.

  1. Doğru (1 adım sağa git) Açıklama: "Sınıflar arası futbol turnuvası yarın başlayacak( )" cümlesine nokta konmalıdır.
  2. Yanlış (1 adım sola git) Açıklama: Yay ayraç içine virgül konmalıdır.
  3. Doğru (1 adım sola git) Açıklama: Virgül doğru şekilde kullanılmıştır.
  4. Yanlış (1 adım yukarı git) Açıklama: Yay ayraç içine nokta konmalıdır.
  5. Doğru (1 adım sağa git) Açıklama: Virgül doğru şekilde kullanılmıştır.
  6. Doğru (1 adım sola git) Açıklama: Virgül doğru şekilde kullanılmıştır.
  7. Yanlış (1 adım yukarı git) Açıklama: Yay ayraç içine nokta konmalıdır.
  8. Yanlış (1 adım sola git) Açıklama: Yay ayraç içine virgül konmamalıdır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 70 Cevabı

12. ETKİNLİK

Soru: Büyüklerinizle gittiğiniz piknik, gezi vb. etkinliklerde neler yapmaktan hoşlanıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap
: Pikniklerde eşyaların hazırlanmasından, mangalın yakılmasına yardımcı olmaktan, temiz havada yürüyüş yapmaktan hoşlanıyorum. Gezilerde, ilk defa gördüğüm yerleri bildiğim yerlere benzetmeye çalışmaktan hoşlanıyorum.

Soru: Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.
Cevap
: Metni dikkatli bir şekilde dinledim.

Soru: Mehmet ve dedesi kitapçıda neler yapmıştır? Yazınız.
Cevap
: Dedesi Mehmet’e kendi çocukluğundan kalma öykülerden bahsetti. Eski oyuncakları ve kitapları incelediler. Geçmişle ilgili sohbetler ettiler.

Soru: Dinlediğiniz metinde ne anlatılmaktadır? Yazınız.
Cevap
: Metinde Mehmet’le dedesinin birlikte geçirdikleri bir gün anlatılmaktadır. Kitapçıya gitmeleri, piknik yapmaları ve dondurma yemeleri ve Mehmet’in dedesiyle beraber geçirdiği gün için çok mutlu olması metinde öne çıkmaktadır.

Soru: Aşağıdaki cümlelerden hangisi dinlediğiniz metindeki “Geçmişle ilgili sohbetler içinde kayboldular.” cümlesiyle yakın bir anlam taşımaktadır?

Cevap: Mehmet ve dedesi eski zamanlarla ilgili derin bir sohbete daldılar.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 71 Cevabı

13. ETKİNLİK

a. Dedenizle vakit geçirme fırsatınız oldu mu?
Evet, dedemle birlikte sık sık vakit geçiriyoruz. Onunla köyde gezmek ve anılarını dinlemek çok keyifli.

b. Dedenizle bir gün geçirdiğinizi düşününüz. O gün yaşadıklarınızı, dedenizle yaptıklarınızı, oynadığınız oyunları duygu ve düşüncelerinizle anlatan bir konuşma yapınız.
Dedenle bir gün geçirdiğimde, onunla köyde eski günleri yad etmek, ağaçların altında sohbet etmek ve eski oyunları oynamak en sevdiğim anlardan olurdu. Dedesinin anlattığı hikayeler beni her zaman etkiler ve ona karşı büyük bir sevgi beslerim.

c. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını "Akran Değerlendirme Ölçeği" ile değerlendiriniz.
Değerlendirme kriterlerine göre arkadaşlarımın konuşmalarını uygun selamlaşma, konuya bağlılık ve etkili bir hitabet ile gözden geçiririm.

d. Konuşma sürecinize yönelik deneyiminizi gözden geçiriniz.
Konuşurken konuya bağlı kalmaya ve anlaşılır olmaya özen gösteririm. Ancak bazen heyecanlandığım için düşüncelerimi toparlamakta zorlanabiliyorum.

Bu Görev Bizim

Karekodu okutarak "Müzeleri Geziyorum"adlı etkileşimli içeriği tamamlayınız. Müzelerle ilgili tahminlerinizi ve ziyaretinizde ilginizi çeken unsurları defterinize not alınız.

Ankara Kurtuluş Savaşı Sanal Müzesi, Kurtuluş Savaşı'nın önemli anlarını ve kahramanlarını anlatan bir müze olarak öne çıkıyor. Bu sanal müze, savaşın tarihini, dönemin koşullarını ve halkın mücadelesini detaylı bir şekilde sunuyor. Silahlar, belgeler, fotoğraflar ve kahramanların kişisel eşyaları gibi sergilenen eserler, savaşın nasıl kazanıldığını gözler önüne seriyor.

İlginç unsurlar arasında Mustafa Kemal Atatürk'ün liderlik ettiği Büyük Taarruz planı, savaş meydanlarından elde edilen gerçek haritalar ve askerlerin hatıraları bulunuyor. Müzeyi gezerken, dijital rehber eşliğinde bu tarihi döneme tanıklık edebiliyorsunuz.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri