Olamam Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)

Olamam Metni Cevapları, 7. Sınıf Meb Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımıızn devamından okuyabilirsiniz.

Olamam Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 48 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: Türk bayrağının rengi ve sembollerinin anlamı ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Türk Bayrağı’ndaki hilal İslamiyet’i, yıldız ise Türklüğü simgeler. Kırmızı renk, şehitlerimizin toprağa karışan kanını temsil eder.

Soru: Bayraklar milletler için neden önemlidir? Tartışınız.
Cevap
: Bayraklar, milletlerin bağımsızlık ve özgürlük sembolüdür. Bir milletin birlik ve beraberliğini temsil ettiği için saygı görür ve büyük önem taşır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 50 Cevapları

1. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz şiirde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan hareketle kelimeleri bularak bulmaca üzerinde örnekteki gibi işaretleyiniz.

Kelimeler bulmacaya soldan sağa ve yukarıdan aşağıya yerleştirilmiştir.
(KAYGI) Üzüntü, endişe duyulan düşünce, gam, tasa.
(DUVAK) Gelinin başını, bazen de yüzünü örten dantel veya tülden örtü.
(CİHAT) İslam dinini korumak veya yaymak amacıyla Müslüman olmayanlara karşı yapılan kutsal savaş.
(UFUK) Düz arazide veya açık denizde gökle yerin birleşir gibi göründüğü yer, çevren.
(PUSAT) Silah, zırh vb. savaş aracı.
(YELKEN) Rüzgâr gücünden yararlanarak geniş bir yüzey oluşturacak biçimde yan yana dikilen ve teknenin direğine uygun bir biçimde takılarak onu hareket ettiren kumaş veya şeritlerin tümü.
(KÖŞK) Büyük ve gösterişli ev.
(KISMET) Evlenme talihi.
(SERHAT) Sınır boyu.
(BURÇ) Kale duvarlarından daha yüksek, yuvarlak, dört köşe veya çok köşeli kale çıkıntısı.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 51 Cevapları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiirden hareketle cevaplayınız.

Soru: Şiirin birinci bölümünde şair kimlerle hangi konularda empati kurmuştur? Açıklayınız.
Cevap
: Şair, çocuklar, gençler ve yetişkinlerle empati kurmuştur. Oyuncaksız, atsız, eşsiz kalsa bile bayraksız olamayacağını ifade ederek, bayrağa olan bağlılığını vurgulamıştır.

Soru: Şair ikinci bölümde kendini neye benzetmiştir? Anlatınız.
Cevap
: Şair, kendini rüzgârsız ve yelkensiz kalan bir gemiye benzetmiştir. Bu, bayraksız kalmanın bir geminin rüzgârsız kalmasına benzer bir zorluk olduğunu anlatır.

Soru: Sizce şair “Gazada can borcuyum.” ifadesiyle ne anlatmak istemektedir? Millî değerlerimizden hareketle açıklayınız.
Cevap
: "Gazada can borcuyum" ifadesi, şairin vatan için canını feda etmeye hazır olduğunu ve bu borcu ödemeye gönüllü olduğunu ifade eder. Millî değerlerimizde vatan sevgisi, canı pahasına korunması gereken bir değerdir.

Soru: Şiirin en beğendiğiniz bölümü hangisidir? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap
: En beğendiğim bölüm, "Taşsız olabilirim, yazısız kalabilirim; bayraksız olamam!" kısmıdır. Bu bölümde bayrağa olan sevgi ve bağlılık güçlü bir şekilde vurgulanmaktadır, bu da şairin bayraksız yaşamayı düşünemeyeceğini gösterir.

Soru: Şairin bayrak sevgisi ve fedakârlığını nasıl yorumluyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Şairin bayrak sevgisi, bayrağın bir milletin kimliği ve bağımsızlığı olduğunu anlatıyor. Şair, her şeyden vazgeçebileceğini ama bayraksız asla yaşayamayacağını vurguluyor.

Soru: Yaşamınızda vazgeçemeyeceğiniz değerleriniz nelerdir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap
: Yaşamımda vazgeçemeyeceğim değerler arasında ailem, vatanım ve özgürlüğüm yer alır. Ailem, bana her zaman destek olan en büyük gücüm, vatanım ise bana kimliğimi veren en önemli varlıktır. Bu değerlerden vazgeçmek, kendimden vazgeçmek anlamına gelir.

3. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

Şiirin ana duygusu: Bayrak sevgisi ve vatan bağlılığı
Şiirin konusu: Bayrağın bir millet için vazgeçilmez bir değer olması.

Soru: Okuduğunuz şiire farklı bir başlık önererek aşağıya yazınız. Niçin bu başlığı önerdiğinizi açıklayınız.
Cevap
: Bayraksız Olamam" Bu başlığı önerdim çünkü şiirin ana teması, her durumda bayraktan vazgeçilemeyeceği, bayrağın millet için en önemli değer olduğu vurgulanıyor. Şiirde, şair bayraksız bir yaşamın düşünülemeyeceğini defalarca ifade etmektedir.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 52 Cevapları

4. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz şiirle aynı konu ve ana duyguya sahip bir şiir yazınız. Şiirinize başlık koymayı unutmayınız.

Bayrak Sevgisi

Dalgalanır gökyüzünde al bayrağım,
Rüzgarlarla yükselir dağlara, ufka,
Her an yüreğimde, kalbimde taşırım,
Bayraksız bir an, düşünemem asla.

Her yer karanlık olsa bile bir gün,
O ay yıldız hep aydınlatır yolumu,
Vatanımın bağımsızlık sembolü,
Bayraksız kalmam, terk etmem onu.

En zorlu günde bile hep yanımda,
Bayrağım umut olur düşen her anda,
Sonsuza dek gönlümde yerin var,
Bayraksız yaşamak, mümkün mü asla?

5. ETKİNLİK

Soru: Mehmet Âkif Ersoy’un “Çanakkale Şehitlerine” isimli şiirinde geçen aşağıdaki dizeleri okuyunuz. Öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla bu dizelerden hareketle bir konuşma metni hazırlayınız.

Vurulup tertemiz alnından, uzanmış yatıyor
Bir hilal uğruna ya Rab, ne güneşler batıyor!

Mehmet Âkif ERSOY

Cevap: Bugün burada, Mehmet Âkif Ersoy’un dizeleriyle Çanakkale şehitlerimizi anmak için toplandık:

Bu dizelerde Mehmet Âkif, vatan uğruna canlarını feda eden şehitlerimizi "güneş" olarak nitelendiriyor. Onlar, hilal için hayatlarını verdiler ve milletimizin bağımsızlığı için adeta birer güneş gibi toprağa düştüler. Çanakkale zaferi, şehitlerimizin fedakârlıkları sayesinde kazanıldı ve biz onların mirasını her zaman yaşatmalıyız.

Onları saygıyla anıyor, minnettar olduğumuzu bir kez daha dile getiriyoruz.

Soru: Hazırladığınız konuşma metnini bir grup sözcüsü belirleyerek arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap
: Grup sözcünüzü belirleyerek metni arkadaşlarınıza sunabilirsiniz.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 53 Cevapları

6. ETKİNLİK

Soru: Bayrakları verilen ülkelerin kadın ve erkek güreşçilerinin katıldığı bir turnuvada sporcuların aldıkları madalyalar aşağıdaki tabloda verilmiştir. Tabloyu inceleyiniz. Bu tablodaki bilgilere göre aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D” , yanlış olanların başına “Y” yazınız.

1. (D) Özbekistanlı sporcuların aldıkları toplam altın madalya sayısı ile başka bir ülkenin sporcularının aldığı toplam bronz madalya sayısı eşittir.
2. (Y) Kadın sporcuların bütün madalya türlerinde aynı sayıda madalya aldığı tek ülke Kırgızistan’dır.
3. (Y) Kadın sporcuları en çok gümüş madalya alan ülke aynı zamanda erkek sporcuları en az bronz madalya alan ülkedir.
4. (D) Erkek sporcuları altın madalya alamayan KKTC’nin kadın sporcuları bütün madalya türlerinden kazanmıştır.
5. (D) Kadın ve erkek sporcuları eşit sayıda bronz madalya kazanan ülkelerden biri, kadın sporcuları en fazla gümüş madalya kazanan ülkedir.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Soru: “Atatürk ve Millî Mücadele” konulu bir şiir araştırınız.

Atatürk ve Millî Mücadele

Bir millet karanlıktaydı, çaresizdi, yorgundu,
Yokluk içinde bir umut doğdu, güneş doğdu.
Atatürk önder oldu, milletiyle omuz omuza,
Bağımsızlık ateşi yandı, sönmedi hiçbir zaman.

Dağlar, taşlar inledi, özgürlük için yürüdük,
Düşmanı yurttan kovduk, zaferle büyüdük.
Her cephede bir direniş, her adımda zafer,
Atatürk’le başladı bu büyük diriliş, bu sefer.

Millî Mücadele destanı yazıldı tarihe,
Atatürk’le millet el ele, hep birlikte,
Bağımsızlık yolunda yürüdü bu ulus,
Şanlı zaferlerimiz sonsuza dek kutlu olsun!

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri