Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.) hadislerine göre cihat kavramını nasıl değerlendirebiliriz?

Cihat, sadece savaş anlamına gelmez. Nefisle mücadele, hakkı söylemek ve mazluma yardım etmek de cihat kapsamına girer. Peygamberimiz’in (s.a.v.) hadisleriyle cihadın farklı algılama biçimlerini keşfedin.

Soru : “Mücâhid, kendi nefsiyle cihat edendir.” (Tirmizi, Fedailü’l Cihat, 2.)
“Müşriklere karşı mallarınız, nefisleriniz ve dillerinizle cihat edin.” (Ebu Dâvûd, Cihat,17.)
“Cihadın en faziletlisi zalim sultanın yanında hakkı söylemektir.” (Tirmizi, Fiten 13.)
“Dullar ve düşkünler için çalışan kişi, Allah yolunda cihat eden kimse gibidir.” (Buhari, Nafakât, 1; Müslim, Zühd, 41.)
Peygamberimizin (sav) yukarıdaki hadislerini arkadaşlarınızla okuyunuz. Buna
göre cihadın algılanma biçimlerini değerlendiriniz.

Ödev cevabı kısaca : Cihat, kişinin nefsiyle, malıyla ve diliyle mücadele ederek hak ve adalet için çalışmasıdır.

Adalet, Hakkı Söylemek ve Yardım: İslam’da Cihat Kavramı

Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.) hadislerine göre cihat, yalnızca savaş meydanlarında verilen bir mücadele değildir. İnsanın nefsiyle mücadele etmesi, yani kötülüklerden sakınması ve ahlaki olgunluğa ulaşması en büyük cihat olarak kabul edilir. Zalim bir yöneticiye karşı hakkı söylemek, toplumsal adaletin sağlanmasına katkıda bulunmak, maddi ve manevi olarak yoksullara yardım etmek de cihat kapsamındadır. Ayrıca, insanların kalplerini kazanmaya yönelik sözlü ve fiili mücadele de önemli bir cihat biçimidir. Bu açıdan bakıldığında cihat, kişinin kendi iç dünyasında, toplumda ve insanlık yararına yaptığı her türlü olumlu çaba olarak değerlendirilmelidir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri