Son Kuşlar Dinleme Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe)

Son Kuşlar Dinleme Metni Cevapları, 8. Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Son Kuşlar Dinleme Metni Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 75 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: Hayvanların doğal ortamlarından uzaklaştırılmasıyla ilgili neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap
: Hayvanların doğal ortamlarından koparılması bence onların özgürlüklerine ve yaşam haklarına büyük bir haksızlıktır. Hayvanat bahçelerinde veya sirklerde tutsak edilmek, onların doğal davranışlarını ve yaşam kalitelerini olumsuz etkiler. Doğal ortamlarında serbestçe hareket edebilen bir hayvanın dar bir alana hapsedilmesi, özgürlüğünü kısıtlamak ve onu strese sokmaktır. Bu yüzden hayvanların doğal alanlarından uzaklaştırılmalarına karşıyım.

Metni; anlatıcının yerine kendinizi koyarak, neler hissettiğini ve düşüncelerini anlamaya çalışarak empati kurma yöntemiyle dinleyiniz.

1. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamım metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Kelime/Kelime Grubu: pasaport
Cümlem:Tatil için yurt dışına çıkarken pasaportunu unutmamalısın.

Kelime/Kelime Grubu: ihtişam
Cümlem: Eski sarayların ihtişamı beni her zaman büyülemiştir.

Kelime/Kelime Grubu: vapur
Cümlem: İstanbul Boğazı'nda vapur keyfi yapmayı çok seviyorum.

Kelime/Kelime Grubu: zahire
Cümlem: Köydeki zahire ambarı bu yıl tamamen dolmuştu.

Kelime/Kelime Grubu: güzergah
Cümlem: Tatildeyken güzergahımızı Google Maps'ten takip ettik.

Kelime/Kelime Grubu: güz
Cümlem: Güz mevsiminde yaprakların dökülmesini izlemeyi çok severim.

Kelime/Kelime Grubu: iskemle
Cümlem: Bahçedeki iskemlelerimizi boyayarak yeniledik.

Kelime/Kelime Grubu: sulh
Cümlem: Yurtta sulh, cihanda sulh anlayışı ile dünya barışını savunmalıyız.

2. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 76 Cevabı

Aşağıdaki sorulan dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Yazara göre kuşlar adaya niçin gelmiyorlarmış?
Cevap
: Kuşların adaya gelmemesinin sebebi, yazarın düşündüğüne göre adanın uçakların geçtiği bir güzergâhta yer almasıymış.

2. İnsanlar sonbahara doğru kuşları nasıl avlıyorlarmış?
Cevap
: İnsanlar sonbaharda, kuşları çomaklarla kafeslere çekip, yardıma gelen diğer kuşları avlıyorlarmış.

3. Çocuklar, yol kenarındaki yeşillikleri neden söküyorlarmış?
Cevap
: Çocuklar bu yeşillikleri, Mühendis Ahmet Bey’in bahçesine ekmek için söküyorlarmış, çünkü onlara bunun karşılığında para veriliyormuş.

4. Konstantin Efendi’nin kişilik özelliklerini ve fiziksel özelliklerini belirtiniz.
Cevap
: Konstantin Efendi, Galata’da yazıhanesi olan bir zahire tüccarıdır. Kalın bilekleri, geniş göğsü, kara benekli burnu ve sert yürüyüşü ile fiziksel olarak tanımlanmıştır.

5. Yazar “Biz kuşları ve yeşillikleri çok gördük. Sizin için kötü olacak.” cümleleri ile ne anlatmak istiyor?
Cevap
: Yazar bu sözle, gelecek nesillerin doğanın yok edilmesi sonucu kuşları ve yeşillikleri göremeyeceklerini, bu durumun onlara zarar vereceğini anlatmak istiyor.

3. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Metnin Konusu: Kuşların adaya gelmemesi ve insanların doğayı tahrip ederek kuşları avlamaları.
Metnin Ana Fikri: Doğanın korunması ve nesli tükenen canlıların yok edilmemesi gerektiği.

4. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinde yazar hangi düşünceyi geliştirme yollarından yararlanmıştır? Metinde Kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların metnin hangi bölümünde geçtiğini aşağıya yazınız.

  • Betimleme: "Kalın, tüylü bilekleri, geniş göğsü, delikleri kapanıp açılan üstü kara benekli burnu..."
  • Açıklama: "Seneler var ki kuşlar gelmiyor."
  • Benzetme: "Güz mevsiminde birdenbire canavar kesilirdi."
  • Sayısal Verilerden Yararlanma: "Bin tanesi 250 gram et vermeyen sakaları, isketeleri, floryaları..."

5. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinde anlatılan olaylar tutarlı mıdır? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.
Cevap
: Metindeki olaylar tutarlıdır çünkü yazar baştan sona doğaya zarar verilmesi ve kuşların avlanmasının sonuçlarını sürekli aynı bakış açısıyla anlatmıştır.

6. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 77 Cevabı

Aşağıdaki cümlelerin üzerinde yazan öğeyi bulunuz. Öğeyi bulmak için yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız.

Özne
• Bütün sesler kesilmiştir.
Cevap: Bütün sesler

• Kahvecinin kendisi sevimsiz bir adamdır.
Cevap: Kahvecinin kendisi

• Çocukları bu işe seferber eden de oydu.
Cevap: oydu.

Yüklem
• Bizim pilavlıklar geldi.
Cevap: geldi (ne)

• Senelerdir kuşlar gelmiyor.
Cevap: gelmiyor (kim)

• Bu yeşilliklerin bazı yerleri sökülmüş.
Cevap: sökülmüş (ne)

Dolaylı Tümleç
• Yeşilliklerin en güzel yerinde duruyorlar.
Cevap: Yeşilliklerin en güzel yerinde

• Polislere haber verdim.
Cevap: polislere

• Kuşlar pek yakından geçmiş.
Cevap: pek yakından

Zarf Tümleci
• Güz mevsiminde birdenbire böyle canavar kesilirdi.
Cevap: Güz mevsiminde (ne zaman)

• Sabahleyin işine kısa kısa adımlarla koşarsın.
Cevap: Sabahleyin (ne zaman)

• Kuşların üşüştüğü ağaca doğru yavaş yavaş yürürlerdi.
Cevap: yavaş yavaş (nasıl)

Nesne
• Yeşilköy’e inecek yolcuları düşündüm.
Cevap: Yeşilköy’e inecek yolcuları (kimi)

• Bu işin peşinde olduğunu biliyorum.
Cevap: Bu işin peşinde olduğunu (neyi)

• Çocuğun elindeki minik mavi kuşu hepimiz sevmiştik.
Cevap: Çocuğun elindeki minik mavi kuşu (neyi)

7. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 78 Cevabı

“Dinlediğiniz metindeki olaylar çevrenizde yaşanıyor olsaydı ne yapardınız?” sorusundan hareketle sınıfınızda bir konuşma yapınız. Konuşmanızda eleştirel konuşma stratejisini uygulayınız. Ayrıca konuşmanızda anlattığınız olayı olumlu ya da olumsuz yanlarıyla, tarafsız bir bakış açısıyla değerlendirip bu olayla ilgili fikir ve çözüm yolları üretiniz. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap
: Dinlediğiniz metindeki olaylar çevrenizde yaşanıyor olsaydı ne yapardınız?

Eğer çevremde bu olaylar yaşansaydı, çocukları uyarır, aileleri ile konuşurdum. Ayrıca doğayı ve kuşları korumak için gerekli yerlere başvururdum.

8. ETKİNLİK

Aşağıya dinlediğiniz metinle aynı konuda olan hikâye edici bir metin yazınız. Metni yazarken öyküleyici ve betimleyici anlatım biçimlerini kullanınız. Metninize uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız. Metninizi gözden geçirirken varsa yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.

Başlık: Son Kuşların Sesi

Bir zamanlar bu kasabada rengârenk kuşlar yaşardı. Onların cıvıltıları, sabahları neşemiz olurdu. Ancak bir gün, bir avcı bu kuşları hedef aldı. Avladığı kuşları satıp para kazanıyordu. Biz mahalledeki gençler, bu duruma dur demek için bir araya geldik. Hep birlikte avcıya karşı çıktık, onunla anlaştık ve kuşları serbest bıraktık. O günden sonra kuşlar geri geldi ve onların cıvıltılarıyla yeniden mutlu olduk.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri