Türkiye’m Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe)

Türkiye’m Metni Cevapları, 8. Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Türkiye’m Metni Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 98 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Yaşadığınız şehrin tarihî ve doğal güzelliklerini araştırınız. Araştırma sonucunu arkadaşlarınızla paylaşınız.

İstanbul

  • Tarihî Güzellikleri: Topkapı Sarayı, Ayasofya, Galata Kulesi, Kız Kulesi.
  • Doğal Güzellikleri: İstanbul Boğazı, Belgrad Ormanı, Emirgan Korusu.
    İstanbul, tarihi yapıları ve doğasıyla her yıl milyonlarca turisti ağırlayan bir kültür ve tarih başkentidir.

Ankara

  • Tarihî Güzellikleri: Anıtkabir, Ankara Kalesi, Anadolu Medeniyetleri Müzesi.
  • Doğal Güzellikleri: Eymir Gölü, Mogan Gölü, Atatürk Orman Çiftliği.
    Ankara, başkent olmasıyla tarihî öneme sahip yapılarıyla bilinirken, doğal güzellikleriyle de sakin geziler için ideal bir şehirdir.

İzmir

  • Tarihî Güzellikleri: Efes Antik Kenti, Kadifekale, Agora Ören Yeri.
  • Doğal Güzellikleri: Çeşme Plajları, Spil Dağı, Karagöl.
    İzmir, antik kentleri ve sahilleriyle Ege’nin gözde şehirlerinden biri olup hem tarih hem de doğa tutkunlarını kendine çeker.

Şiiri türün özelliklerine dikkat ederek sessiz okuyup vurgu ve tonlamaları belirleyiniz. Ardından şiiri sesli okuyunuz ve ezberlemeye çalışınız.

1. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 100 Cevabı

Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Kelime/Kelime Grubu: kıtlama
Tahminî Anlamı: çayın yanında şekerin ısırılarak yenilmesi.
Cümlem: Kıtlama çay içmek Erzurum’da gelenektir.

Kelime/Kelime Grubu: sağdıç
Tahminî Anlamı: Düğünde damada yol gösteren kişi.
Cümlem: Sağdıcım bana düğünde çok yardımcı oldu.

Kelime/Kelime Grubu: güreş
Tahminî Anlamı: Güce ve taktiğe dayalı bir ata sporu.
Cümlem: Güreş takımına seçildim.

Kelime/Kelime Grubu: zafer
Tahminî Anlamı: Kazanılmış mücadele.
Cümlem: Zafer coşkusunu tüm şehir yaşadı.

Kelime/Kelime Grubu: boydan boya
Tahminî Anlamı: Bir yandan bir yana yayılma.
Cümlem: Sahil boydan boya insanlarla doluydu.

Kelime/Kelime Grubu: nazlı
Tahminî Anlamı: Cilveli, naz yapan kişi.
Cümlem: Nazlı bir çocuk olduğu için dikkatle yaklaşmalısın.

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1- Şiirde Hangi Yerlerden Bahsedilmektedir?
Kars, Edirne, Zonguldak, Erzurum, Adana, Ardahan, Kırkpınar, Sürmene.

2- “Sen vatanımsın, ekmeğimsin” Dizeleriyle Şair Ne Anlatmak İstemektedir?
Şair, vatanın insan için ekmek gibi hayati bir önemi olduğunu ve yaşamdaki başarılarla kıyaslanamayacak kadar değerli olduğunu vurgulamaktadır.

3- Siz Şairin Yerinde Olsaydınız Ülkemizin Hangi Güzelliklerini Överirdiniz?
İnsanların misafirperverliğinden, sevgi dolu ve hoşgörülü yapılarından bahsederdim.

4- “Nazlı sahiller Akdeniz’de” Dizelerinde Hangi Söz Sanatı Kullanılmıştır?
Kişileştirme
sanatı kullanılmıştır. Sahillere nazlı sıfatı verilerek insana özgü özellikler yüklenmiştir.

5- Şiirde Geçen Şehirler Neleriyle Meşhurdur?
Kars toprağıyla, Adana şiir ve koçaklamalarıyla, Erzurum kıtlama çayıyla, Koçhisar tuzuyla anılmıştır.

3. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 101 Cevabı

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

  • Konusu: Vatanın farklı şehirlerinde yapılan yolculuklar ve her şehrin güzellikleri.
  • Ana Duygusu: Vatan sevgisi ve ona duyulan derin bağlılık.

4. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap
: Vatan Yolculuğu - Güzel Vatanım

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerin yüklemlerini inceleyiniz. Yüklemi oluşturan fiillerin etken mi, edilgen mi olduklarını altına örnekteki gibi yazınız.

Tüm parasını kitap almak için harcadı.
Cevap: Yüklem: harcadı (Etken fiil)

Akşamlan evimizin yakınındaki parktan şen çocuk sesleri işitilir.
Cevap: Yüklem: işitilir (Edilgen fiil)

Ömer Seyfettin, hikâyelerinde gerçeklere yer vermiş.
Cevap: Yüklem: vermiş (Etken fiil)

Pencere önündeki çiçekler sulandı.
Cevap: Yüklem: sulandı (Edilgen fiil)

Yazdığınız cümlelerde anlam bakımından nasıl bir farklılık vardır? Aşağıya yazınız.
Cevap
: Etken fiillerde eylemi gerçekleştiren belli iken, edilgen fiillerde eylemin kim tarafından yapıldığı belli değildir.

6. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 102 Cevabı

Sınıfınızda “ülkemizin tarihî ve doğal güzellikleri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız. Konuşmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.

Konuşmama hazırlık yaptım.
Konuşmam için sunum hazırladım.
Konuşmamda görsel, işitsel vb. destekleyici materyaller kullandım.
Konuşmamda kelimeleri yerinde ve anlamına uygun kullandım ve doğru telaffuz ettim.
Konuşmamda beden dilini etkili kullandım.
Konuşmamda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullandım.
Düşüncelerimi mantıksal bir bütünlük içinde sundum.

Konuşmanızı daha etkili hâle getirmek için başka nelere dikkat etmeniz gerekir? Yazınız.
Cevap
: Öncelikle dinleyicilerin özelliklerini de göz önünde bulundurmamız gerekir. Onların daha kolay anlayacakları sözcükleri seçmemiz faydalı olacaktır. Sesimize ve hatta giydiğimiz kıyafetimize bile özen göstermek durumundayız.

7. ETKİNLİK

Ders kitabınızın 103. sayfasındaki afişleri inceleyiniz. Siz de dosya kâğıdına yaşadığınız şehrin kültürel özelliklerini tanıtan bir afiş hazırlayınız. Afişinizi hazırlarken uygulayacağınız işlem basamaklarını maddeler hâlinde aşağıya yazınız. Hazırladığınız afişi sınıf panosuna asınız.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 103 Cevabı
Cevap
: Afiş için internet sayfamızdaki görsellerden yararlanabilirsiniz.

  • Araştırma Yapın: Şehrinizin tarihi ve kültürel özelliklerini, doğal güzelliklerini belirleyin. Tarihi yapılar, doğal parklar, müzeler ve geleneksel etkinlikleri not alın.
  • Görsel Toplayın: İnternet veya kişisel arşivlerden şehre ait görseller seçin. Fotoğraflar ve grafiklerle afişinizi görsel olarak zenginleştirin.
  • Başlık Belirleyin: Afişinize dikkat çekici bir başlık ekleyin. Örneğin, "İstanbul’un Eşsiz Güzellikleri" veya "Ankara'da Tarih ve Doğa".
  • Yazıları Düzenleyin: Şehrin özelliklerini kısaca anlatan, kolay okunabilir metinler hazırlayın. Tarihi mekanlar, festivaller ve yöresel lezzetler hakkında kısa bilgiler ekleyin.
  • Tasarım ve Düzen: Afişte görseller ve yazıları dengeli bir şekilde yerleştirin. Farklı renklerle dikkat çekici bir tasarım oluşturun.
  • Son Kontroller: Yazım hatalarını ve görsellerin uygunluğunu kontrol edin. Düzenlemeler yaparak afişi son haline getirin.
  • Sunum ve Paylaşım: Hazırladığınız afişi sınıf panosunda sergileyin veya dijital ortamda sunun. Afişi tanıtarak arkadaşlarınıza şehrinizin kültürel ve doğal güzelliklerini anlatın.

İstanbul Tanıtım Afişi Hazırlık Basamakları

  1. Araştırma Yapın: İstanbul'un tarihi ve kültürel mekanlarını, doğal güzelliklerini belirleyin. Örneğin; Topkapı Sarayı, Ayasofya, Galata Kulesi, Kız Kulesi ve İstanbul Boğazı gibi ünlü yerleri not alın.

  2. Görsel Toplayın: İstanbul Boğazı’nın fotoğrafı, tarihi mekanlardan görseller ve kültürel etkinliklerden kareler ekleyin.

  3. Başlık Belirleyin: "İstanbul: Tarihin ve Doğanın Buluşma Noktası" gibi dikkat çekici bir başlık seçin.

  4. Yazıları Düzenleyin: İstanbul'un kültürel zenginliklerinden, tarihi mekanlarından ve doğal güzelliklerinden kısaca bahsedin.

    • "İstanbul, Asya ve Avrupa’yı birleştiren köprü konumuyla eşsizdir."
    • "Tarihi Yarımada, Topkapı Sarayı ve Ayasofya gibi eserlerle geçmişe ışık tutar."
    • "Boğaz turu ile İstanbul’un eşsiz manzaralarının keyfini çıkarın."
  5. Tasarım ve Düzen: Görselleri afişin merkezine yerleştirin. Kısa metinleri fotoğrafların altına ekleyerek dengeli bir tasarım oluşturun.

  6. Son Kontroller: Afişte yazım hatalarını ve görsel uyumunu kontrol edin. Gerekirse renk uyumunu düzenleyin.

  7. Sunum ve Paylaşım: Afişi sınıf panosunda sergileyin ve arkadaşlarınıza İstanbul’un kültürel zenginliklerini ve doğal güzelliklerini tanıtın.

Bu basamaklara göre hazırlayacağınız afiş, İstanbul’un güzelliklerini hem görsel hem de içerik açısından etkili bir şekilde sunacaktır.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri