Atama Bekleyen Öğretmen Sayısındaki Yığılma Branşlara Göre Kaç Yılda Biter?

Atama Bekleyen Öğretmen Sayısındaki Yığılma Branşlara Göre Kaç Yılda Biter?
2024 yılı itibarıyla atama bekleyen öğretmen sayısında büyük bir yığılma var. Branşlara göre yığılmanın bitmesi için gereken süreleri ve çözüm önerilerini öğrenin.

Atama Bekleyen Öğretmen Sayısındaki Yığılma Branşlara Göre Kaç Yılda Biter?

Atama bekleyen öğretmen sayısı, yeni mezunlar ve düşük atama sayısı nedeniyle her yıl artış göstermektedir. Mevcut durumda, atama bekleyen öğretmen sayısının 600 bin civarında olduğu ve gelecekte bu sayının bir milyona yaklaşacağı öngörülmektedir. Rehberlik Ekipleri Amiri Salim Ünsal tarafından paylaşılan verilere göre, 2024 yılı itibarıyla atama bekleyen öğretmen sayısının branşlara göre dağılımı ve bu yığılmanın ne kadar sürede sona ereceği hesaplandı. İşte bu verilerin detaylarını içeren tablo:

Branşlara Göre Atama Bekleyen Öğretmen Sayısı ve Yığılmanın Bitme Süresi

Branşlar 2024 Aday Öğretmen Sayısı 23 Yıllık Atama Ortalaması Sadece 2024 Adayları için Kaç Yıl Gerekiyor?
Türkçe 20,057 2,150 9 Yıl 3 Ay
İlköğretim Matematik 16,602 2,254 7 Yıl 4 Ay
Fen Bilimleri 16,581 1,710 9 Yıl 7 Ay
Sosyal Bilgiler 16,302 1,068 15 Yıl 4 Ay
Türk Dili ve Edebiyatı 35,791 1,383 25 Yıl 10 Ay
Tarih 20,257 487 41 Yıl 6 Ay
Coğrafya 9,272 393 23 Yıl 7 Ay
Matematik 16,535 1,238 13 Yıl 4 Ay
Fizik 4,210 306 13 Yıl 10 Ay
Kimya/Kimya Teknolojisi 4,698 315 14 Yıl 10 Ay
Biyoloji 6,318 362 17 Yıl 6 Ay
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 59,390 2,187 27 Yıl 9 Ay
İngilizce 19,844 3,388 5 Yıl 10 Ay
Rehberlik 23,235 1,764 13 Yıl 2 Ay
Sınıf Öğretmenliği 19,431 6,771 2 Yıl 10 Ay
Okul Öncesi 56,542 2,939 19 Yıl 2 Ay
Beden Eğitimi 22,949 1,420 16 Yıl 1 Ay
İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri 44,197 393 112 Yıl 6 Ay

Bu tabloya göre, bazı branşlarda yığılmanın bitmesi onlarca yıl alırken, bazı branşlarda ise süreç daha kısa sürede tamamlanabilir görünüyor. Özellikle "İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri" branşında, 2024 adaylarının tamamının atanabilmesi için 112 yıl gibi uzun bir süre gerekmektedir. Bu durum, atama bekleyen öğretmen adayları için büyük bir sorunu gözler önüne sermektedir.

Öğretmen adaylarının bu verileri dikkate alarak kariyer planlamalarını yapmaları ve alternatif yollar aramaları önem arz etmektedir. Atama bekleyen öğretmen sayısındaki yığılmanın eritilmesi için öğretmen alımlarının artırılması ve daha dengeli bir atama politikasının uygulanması gerekmektedir.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.