Atama Bekleyen Öğretmen Sayısındaki Yığılma Branşlara Göre Kaç Yılda Biter?
Atama Bekleyen Öğretmen Sayısındaki Yığılma Branşlara Göre Kaç Yılda Biter?
Atama bekleyen öğretmen sayısı, yeni mezunlar ve düşük atama sayısı nedeniyle her yıl artış göstermektedir. Mevcut durumda, atama bekleyen öğretmen sayısının 600 bin civarında olduğu ve gelecekte bu sayının bir milyona yaklaşacağı öngörülmektedir. Rehberlik Ekipleri Amiri Salim Ünsal tarafından paylaşılan verilere göre, 2024 yılı itibarıyla atama bekleyen öğretmen sayısının branşlara göre dağılımı ve bu yığılmanın ne kadar sürede sona ereceği hesaplandı. İşte bu verilerin detaylarını içeren tablo:
Branşlara Göre Atama Bekleyen Öğretmen Sayısı ve Yığılmanın Bitme Süresi
Branşlar | 2024 Aday Öğretmen Sayısı | 23 Yıllık Atama Ortalaması | Sadece 2024 Adayları için Kaç Yıl Gerekiyor? |
---|---|---|---|
Türkçe | 20,057 | 2,150 | 9 Yıl 3 Ay |
İlköğretim Matematik | 16,602 | 2,254 | 7 Yıl 4 Ay |
Fen Bilimleri | 16,581 | 1,710 | 9 Yıl 7 Ay |
Sosyal Bilgiler | 16,302 | 1,068 | 15 Yıl 4 Ay |
Türk Dili ve Edebiyatı | 35,791 | 1,383 | 25 Yıl 10 Ay |
Tarih | 20,257 | 487 | 41 Yıl 6 Ay |
Coğrafya | 9,272 | 393 | 23 Yıl 7 Ay |
Matematik | 16,535 | 1,238 | 13 Yıl 4 Ay |
Fizik | 4,210 | 306 | 13 Yıl 10 Ay |
Kimya/Kimya Teknolojisi | 4,698 | 315 | 14 Yıl 10 Ay |
Biyoloji | 6,318 | 362 | 17 Yıl 6 Ay |
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi | 59,390 | 2,187 | 27 Yıl 9 Ay |
İngilizce | 19,844 | 3,388 | 5 Yıl 10 Ay |
Rehberlik | 23,235 | 1,764 | 13 Yıl 2 Ay |
Sınıf Öğretmenliği | 19,431 | 6,771 | 2 Yıl 10 Ay |
Okul Öncesi | 56,542 | 2,939 | 19 Yıl 2 Ay |
Beden Eğitimi | 22,949 | 1,420 | 16 Yıl 1 Ay |
İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri | 44,197 | 393 | 112 Yıl 6 Ay |
Bu tabloya göre, bazı branşlarda yığılmanın bitmesi onlarca yıl alırken, bazı branşlarda ise süreç daha kısa sürede tamamlanabilir görünüyor. Özellikle "İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri" branşında, 2024 adaylarının tamamının atanabilmesi için 112 yıl gibi uzun bir süre gerekmektedir. Bu durum, atama bekleyen öğretmen adayları için büyük bir sorunu gözler önüne sermektedir.
Öğretmen adaylarının bu verileri dikkate alarak kariyer planlamalarını yapmaları ve alternatif yollar aramaları önem arz etmektedir. Atama bekleyen öğretmen sayısındaki yığılmanın eritilmesi için öğretmen alımlarının artırılması ve daha dengeli bir atama politikasının uygulanması gerekmektedir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.