Son 7 Yılda En Çok Atanan Öğretmenlik Bölümleri
En Çok Atanan Öğretmenlik Bölümleri (2018–2025)
7 Yılda Hangi Branş Zirveye Çıktı? İşte Detaylı Atama Analizi
Öğretmen Olmak İsteyenler İçin Altın Değerinde Rehber
Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi ve Özel Eğitim zirvede! Milli Eğitim Bakanlığı’nın son yedi yıla ait öğretmen atama verileri, hangi bölümlerin mezunlarına daha fazla fırsat sunduğunu açıkça ortaya koyuyor. Üniversite tercihi yapacak adaylar, öğretmenlik mezunları ve eğitim fakültesi öğrencileri için bu analiz; kariyer rotasını çizerken önemli bir yol haritası sunuyor.
2018–2025 Arası En Fazla Atama Alan 10 Branş
Sıra | Öğretmenlik Bölümü | Toplam Atama (7 Yıl) |
---|---|---|
1 | Sınıf Öğretmenliği | 33.696 |
2 | Okul Öncesi Öğretmenliği | 21.392 |
3 | Özel Eğitim Öğretmenliği | 17.803 |
4 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi | 17.522 |
5 | İngilizce Öğretmenliği | 14.871 |
6 | Rehberlik (PDR) | 12.659 |
7 | İlköğretim Matematik Öğretmenliği | 12.506 |
8 | Türkçe Öğretmenliği | 10.771 |
9 | Fen Bilgisi Öğretmenliği | 8.910 |
10 | Matematik Öğretmenliği | 7.305 |
Öğretmenlik sadece bir meslek değil; geleceğe dokunma, umut olma ve nesiller yetiştirme sanatıdır. Ancak bu kutsal mesleğe adım atmak isteyen binlerce genç, üniversite tercihlerinde “Hangi bölümde atama şansı daha yüksek?” sorusunun peşine düşüyor. Biz de sizler için 2018–2025 yılları arasındaki resmi öğretmen atama verilerini analiz ettik. Sonuçlar oldukça net: Bazı bölümler her yıl binlerce mezununu atanabilir kılarken, bazıları ne yazık ki bekleme sıralarında uzun yıllar geçiriyor.
En Çok Atanan Öğretmenlik Bölümleri
Alan Adı | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2020 | Toplam |
Sınıf Öğretmenliği | 4378 | 3263 | 7.878 | 2.223 | 5.058 | 5.838 | 5.058 | 33.696 |
Okul Öncesi Öğretmenliği | 1321 | 903 | 3.269 | 7.503 | 2.165 | 3.031 | 3.200 | 21.392 |
Özel Eğitim Öğretmenliği | 3087 | 2499 | 2.306 | 1.250 | 3.849 | 2.211 | 2.601 | 17.803 |
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi | 1802 | 1594 | 2.604 | 1.218 | 2.835 | 3.637 | 3.832 | 17.522 |
İngilizce Öğretmenliği | 757 | 968 | 2.433 | 450 | 2.795 | 3.470 | 3.998 | 14.871 |
Rehberlik Öğretmenliği | 377 | 1597 | 3.604 | 467 | 1.808 | 2.630 | 2.176 | 12.659 |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği | 162 | 174 | 2.656 | 1.004 | 2.261 | 3.400 | 2.849 | 12.506 |
Türkçe Öğretmenliği | 623 | 804 | 2.341 | 552 | 1.616 | 2.593 | 2.242 | 10.771 |
Fen Bilgisi Öğretmenliği | 267 | 305 | 2.064 | 480 | 1.698 | 2.028 | 2.068 | 8.910 |
Matematik Öğretmenliği | 117 | 317 | 2.317 | 714 | 1.737 | 999 | 1.104 | 7.305 |
Türk Dili ve Edebiyatı | 29 | 796 | 1.839 | 616 | 1.012 | 728 | 960 | 5.980 |
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | 190 | 320 | 1.100 | 288 | 891 | 1.521 | 1.626 | 5.936 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | 387 | 754 | 1.204 | 351 | 285 | 1.349 | 1.156 | 5.486 |
Tarih Öğretmenliği | 28 | 619 | 1.408 | 345 | 572 | 398 | 853 | 4.223 |
Müzik Öğretmenliği | 180 | 634 | 637 | 112 | 808 | 695 | 778 | 3.844 |
Arapça Öğretmenliği | 51 | 262 | 440 | 193 | 817 | 744 | 340 | 2.847 |
Fizik Öğretmenliği | 61 | 283 | 787 | 306 | 570 | 307 | 485 | 2.799 |
İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmenliği | 47 | 217 | 430 | 165 | 288 | 789 | 842 | 2.778 |
Görsel Sanatlar Öğretmenliği | 175 | 249 | 602 | 157 | 446 | 886 | 251 | 2.766 |
Kimya / Kimya Teknolojisi Öğretmenliği | 49 | 468 | 552 | 232 | 630 | 305 | 475 | 2.711 |
Coğrafya Öğretmenliği | 32 | 285 | 750 | 202 | 404 | 285 | 286 | 2.244 |
Felsefe Grubu Öğretmenliği | 41 | 232 | 401 | 177 | 354 | 271 | 306 | 1.782 |
Almanca Öğretmenliği | 23 | 288 | 250 | 175 | 381 | 338 | 301 | 1.756 |
Biyoloji Öğretmenliği | 27 | 167 | 450 | 174 | 249 | 157 | 160 | 1.384 |
Bilişim Teknolojileri Öğretmenliği | 95 | 253 | 217 | 31 | 24 | 68 | 175 | 863 |
Rusça Öğretmenliği | 9 | 16 | 8 | 1 | 26 | 3 | 5 | 68 |
Fransızca Öğretmenliği | – | – | 13 | 3 | 3 | 2 | 2 | 23 |
Toplam | 14.315 | 18.267 | 42.560 | 19.389 | 33.582 | 38.683 | 38.129 |
Üniversite Adaylarına Stratejik Tavsiye
Son 7 yılda yapılan yüz binlerce öğretmen ataması, branşlara göre ciddi farklar içeriyor. Sınıf öğretmenliği ve okul öncesi gibi branşlar her yıl yüksek kontenjanlarla öne çıkarken; müzik, tarih, coğrafya, felsefe gibi bazı branşlar ise sınırlı atama alıyor. Bu veriler ışığında, tercih yapılırken sadece ilgi değil, iş bulma potansiyeli de göz önünde bulundurulmalı.
Rehberlik ve Bilgi Kaynağı
Bu içerik, üniversite tercihi yapan öğrenciler, öğretmenlik mezunları, veliler ve kariyer planlaması yapan herkes için güncel, güvenilir ve sürdürülebilir bir kaynak niteliğindedir. Veriler her atama döneminde güncellenmekte olup, bu bağlantı üzerinden takip edilebilir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.