Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne İlişkin Genelge Yayımlandı

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne İlişkin Genelge Yayımlandı
Millî Eğitim Bakanlığı, 2024-2025 eğitim yılında uygulanacak olan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ni başlatıyor. Model, öğrencilere çok yönlü gelişim fırsatları sunuyor. Eğitimde yeni dönemin detaylarını öğrenin.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Başlıyor: Eğitimin Geleceği Yeniden Şekilleniyor

Millî Eğitim Bakanlığı, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için hazırlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ni uygulamaya koyuyor. Bu yeni modelle, öğrencilere çok yönlü gelişim imkânları sunulacak.

Yeni Eğitim Modeli ile Öğretmen Eğitimleri Başladı

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in imzasıyla yayımlanan genelge, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin detaylarını içeriyor. Okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf öğrencilerini kapsayan bu model, öğretmenlerin eğitimi ile birlikte hayata geçiyor. 2-6 Eylül 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecek mesleki çalışma döneminde öğretmenler, modelin gerektirdiği yetkinlikleri kazanacak.

Eğitimlerde Branş Temelli Yaklaşım

Eğitici eğitimi belgesi almış öğretmenler, sınıflarda uygulanacak ders programlarını branş temelli olarak planlayacak. Bu süreçte okul yöneticileri de Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin yapı taşlarını ve temel yaklaşımlarını öğrenerek, eğitim süreçlerine entegre edecekler.

Zümre Toplantılarıyla Etkin Planlamalar

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin etkin bir şekilde hayata geçirilmesi için zümre toplantılarında detaylı planlamalar yapılacak. Öğretim programları ve ders kitapları modelin bileşenlerine uygun şekilde gözden geçirilecek.

Farklılaştırılmış Eğitim Uygulamaları

Modelin bir diğer önemli bileşeni, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre farklılaştırılmış eğitim uygulamalarını içeriyor. Sosyal duygusal öğrenme becerileri ve sistem düşüncesi gibi okuryazarlık becerileri, zenginleştirme ve destekleme çerçevesinde öğrencilerle buluşturulacak.

Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme Yeniden Tanımlanıyor

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamalarını da yeniden tanımlıyor. Süreç odaklı ve geliştirici bir yaklaşımla, öğrencilerin bilgi ve beceri seviyeleri etkin bir şekilde ölçülecek. Bu süreçte, öğrencilerin bireysel gelişimleri ön planda tutulacak.

Okuma Kültürü ve Eleştirel Film Analizi

İlkokuldan liseye kadar tüm kademelerde öğrenciler, belirli sayıda eser okuyacak ve eleştirel film analizleri yapacak. Bu süreç, öğrencilerin okuma kültürü kazanmalarını desteklerken, eleştirel düşünme becerilerini de geliştirecek.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.