Devlet Üniversitelerinde İkinci Öğretim Programları Kapatıldı

Devlet Üniversitelerinde İkinci Öğretim Programları Kapatıldı
Üniversite ikinci öğretim nedir? YÖK Başkanı Erol Özvar, devlet üniversitelerindeki ikinci öğretim programlarının kapatıldığını açıkladı. Bu karar, üniversitelerdeki program kalitesini artırmayı ve istihdama yönelik programlar geliştirmeyi hedefliyor.

YÖK: Devlet Üniversitelerinde İkinci Öğretim Programları Kapatıldı

YÖK Başkanı Erol Özvar'ın Açıklamaları

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, devlet üniversitelerindeki ikinci öğretim programlarına ilişkin alınan yeni kararı kamuoyuyla paylaştı. Özvar, devlet üniversitelerindeki ikinci öğretim programlarının kapatıldığını açıkladı.

Eğitim Kalitesini Artırma Hedefi

Erol Özvar, "Bu dönem üniversitelerimizdeki program kalitesini artırmaya yönelik belki de en önemli çalışmamız devlet üniversitelerimizdeki ikinci öğretim programlarının kapatılması olmuştur. Vakıf üniversitelerinde de, devlet üniversitelerinde olduğu gibi, ikinci öğretim programları yerine istihdama duyarlı ve geleceğin mesleklerine uygun programlara dönüştürülmesi temin edilecektir" dedi.

Vakıf Üniversitelerine Yönelik Planlama

Özvar, vakıf üniversitelerinin de gelecek yıla yönelik planlamalarını bu karara göre yapmalarını istediklerini belirtti.

Geçen Seneki Durum

Geçen yıl 1308 ikinci öğretim programına yaklaşık 80 bin öğrenci yerleşmişti. Bu yıl YKS kontenjanlarında da yaklaşık bu kadar düşüş olacağı anlamına geliyor. Mimarlık, eczacılık, psikoloji, beslenme-diyetetik ve temel bilimlere özgü bazı programlarda kontenjanları azaltma kararı da alındı.

259. Üniversitelerarası Kurul Toplantısı YÖK'te Gerçekleştirildi

Erol Özvar'ın Açılış Konuşması

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, 259. Üniversitelerarası Kurul Toplantısı'nın açılışında yaptığı konuşmada, erişilebilir ve kapsayıcı bir yükseköğretim sistemi anlayışıyla hareket ettiklerini belirtti. Özvar, "Ülkemizin tüm kesimleri için nitelikli yükseköğretime adil erişim sağlamak için var gücümüzle çalışıyoruz." dedi.

Yükseköğretime Erişim ve Kontenjanlar

Özvar, devletin yükseköğretime yaptığı büyük yatırımlar ve Yükseköğretim Kurulunun çalışmaları neticesinde üniversitelerde bu yıl 1 milyonu aşan bir kontenjan oluşturulduğunu ifade etti. "Kapasitemiz hızla artarken, ülkemizde yükseköğretime erişim talebi de güçlü bir şekilde devam etmektedir. Bu yoğun ve güçlü talebe doğru politikalarla yanıt vermek, önceliklerimizden birisidir." diye konuştu.

TYÇ Logosuna Sahip Üniversite Sayısını Artırma Hedefi

Özvar, bu yıl ilk kez Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) Logosu'nun Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alacağını hatırlatarak şu an 109 üniversitenin 898 programının TYÇ Logosunu kullanma hakkına sahip olduğunu söyledi. "Bu Logoya sahip olunması yükseköğretim mezunlarına uluslararası bazı avantajlar getirmekte, mezunların diplomalarının yurt dışında daha hızlı tanınmasını ve istihdam imkanlarının artmasını mümkün kılmaktadır." dedi.

İstihdama Duyarlı Programlara Geçiş

Özvar, Yükseköğretim Kurulu olarak gelecek dönem için belirledikleri vizyonun önemli başlıklarından birini de istihdama duyarlılığın oluşturduğunu belirterek, "İstihdamla bağı azalan programların kontenjanlarını kademeli olarak azaltıyoruz" dedi. Ayrıca, gelecek akademik yıldan itibaren Çocuk Gelişimi, Felsefe, Sosyoloji, Tarih ve Türk Dili Edebiyatı açık öğretim programlarına "ikinci üniversite" kapsamında sadece 35 yaş üstündeki öğrencilerin kayıt yaptırabileceğini belirtti.

Yeni Düzenlemeler ve Kontenjan Azaltmaları

Özvar, istihdam odaklı yeni programlarla üniversitelerimize ilave kontenjanlar verilirken, mimarlık, eczacılık, psikoloji, beslenme-diyetetik ve temel bilimlere özgü bazı programlardaki eğitim-öğretim kalitesini yükseltmek amacıyla kontenjanlarda düzenlemeler yapıldığını ve kapasiteye göre düşürülme yoluna gidildiğini belirtti.

Devlet ve Vakıf Üniversiteleri İçin Eşitlik

Özvar, devlet üniversitelerine gösterilen kolaylıkların vakıf üniversitelerine de gösterilmeye devam edileceğini vurguladı ve adalet programında yapılan uygulamaların burada da yapılacağını belirtti.

Uluslararası Öğrenci Hareketliliği ve Mevzuat Çalışmaları

Özvar, 2024-2028 dönemini kapsayan 12. Kalkınma Planıyla eşgüdümlü olarak önümüzdeki döneme ilişkin Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesinin hazırlık çalışmalarına başladıklarını duyurdu. Uluslararası öğrenci hareketliliğine yönelik güçlü bir mevzuat çalışması yaptıklarını ve bu çalışmanın bir kısmının kanunlarla, bir kısmının yönetmeliklerle oluşturulacağını belirtti.

Türkçe Öğretimi Merkezlerine Akreditasyon Şartı

Özvar, TÖMER ve DİLMER gibi Türkçe öğretim merkezlerindeki Türkçe eğitim kalitesinin artırılması amacıyla yoğun bir çalışma içerisinde olduklarını ve yakın zamanda bu merkezlere akreditasyon şartı getirileceğini duyurdu. Ayrıca, İngilizce öğretimi konusunda yabancı diller yüksekokullarına yönelik akreditasyon çalışmalarının genişletileceğini belirtti.

Türk Yükseköğretim Vizyonuna Dair Bölgesel Toplantılar

Özvar, önümüzdeki eğitim-öğretim döneminden başlamak üzere Yükseköğretim Kurulu tarafından "2030’a Doğru Türk Yükseköğretim Vizyonuna Dair Üniversitelerle Bölgesel Toplantılar" planlanacağını belirtti.

Toplantının Sonuçları

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar’ın açılış konuşmasının ardından, Yükseköğretim Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Naci Gündoğan ve Prof. Dr. Erol Arcaklıoğlu sunumlarını yaptı. 259. Üniversitelerarası Kurul Toplantısı, Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar ve Üniversitelerarası Kurul Başkanı Prof. Dr. Veysel Eren katılımcı rektörlerin görüş ve değerlendirmelerini aldı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.