Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile Eğitimde Süreç Odaklı Dönem Başladı!

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile Eğitimde Süreç Odaklı Dönem Başladı!
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, Millî Eğitim Bakanlığı süreç odaklı ölçme sistemini hayata geçirdi. Yeni model ile sonuç odaklı değerlendirme yerine, öğrencilerin gelişimini adım adım izleyen beceri temelli bir eğitim sistemi uygulanacak.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile Süreç Odaklı Ölçme Sistemi Dönemi Başladı

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, okul öncesi, 1, 5, hazırlık ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlandı. Bu yeni model, “beceri temelli” eğitim anlayışını merkeze alarak, eğitimde köklü değişiklikler getiriyor. En dikkat çeken yeniliklerden biri ise "sonuç odaklı ölçme" sisteminin yerine, öğrencilerin gelişimini daha sağlıklı ve detaylı bir şekilde izlemeyi mümkün kılan "süreç odaklı ölçme" sistemine geçiş oldu.

Süreç Odaklı Ölçme Sistemi Nedir?

Bu yeni sistemde öğretmenler, öğrencilerin sadece sınav sonuçlarına göre değil, eğitim sürecinde gösterdikleri gelişime göre değerlendirilmesini sağlayacak. Sınıf içi uygulamalarda, öğretmenler öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal ve ahlaki gelişimlerini izleyerek, anlık geri bildirimlerle süreçlerini destekleyecek. Bu sayede öğretmenler, her öğrencinin gelişim aşamalarını daha etkili bir şekilde takip edebilecek ve onları başarıya daha iyi yönlendirebilecek.

Eğitimde Devrim: Bütüncül Yaklaşım ve Anlık Geri Bildirim

Yeni müfredat, öğrenci merkezli ve beceri odaklı bir yaklaşımı benimsiyor. Ders kitapları, teorik bilgilerin yanı sıra öğrencilerin günlük hayatla bağlantı kurabilmesini sağlayacak şekilde düzenlendi. Öğretmenlere ise, ders işleyiş sürecinde kullanabilecekleri farklı yöntem ve teknikler sunuluyor. Bu sistem sayesinde, öğrenciler sadece akademik bilgiye değil, aynı zamanda sosyal ve duygusal becerilere de odaklanarak eğitim alacaklar.

Öğrencilerin Kendi Kendini Değerlendirme Süreci

Yeni modelde öğrenciler, yalnızca öğretmenlerinin değerlendirmesiyle değil, aynı zamanda öz ve akran değerlendirmeleri aracılığıyla da kendi performanslarını ölçebilecekler. Grup çalışmaları, projeler ve performans ödevleriyle öğrencilerin sosyal becerileri geliştirilirken, sürecin her aşaması öğretmenler tarafından izlenecek ve değerlendirilecek. Bu sayede, öğrencilerin özgüvenleri artacak ve öğrenme sürecine daha aktif katılım sağlayacaklar.

Velilere ve Öğretmenlere Destekleyici Materyaller

Süreç odaklı ölçme sistemi, yalnızca öğrenciler için değil, veliler ve öğretmenler için de yeni materyallerle destekleniyor. Veliler, öğrencilerin eğitim sürecine daha aktif katılabilecekleri bilgilendirme kılavuzları ile donatılırken, öğretmenlere ise süreç odaklı değerlendirme yaklaşımına göre hazırlanmış rehber kitaplar sunuluyor.

Sonuç Yerine Süreç: Eğitimde Yeni Dönem

Bu model ile eğitim sistemi, sonuç odaklı anlayıştan uzaklaşıp, süreci önemseyen bir yapıya bürünüyor. Öğrencilerin bireysel gelişimlerine odaklanarak, daha nitelikli bir eğitim hedefleniyor. Öğretmenlerin ders işleyişinde kullanacağı materyaller ve değerlendirme araçları, öğrencilere daha etkili ve kapsayıcı bir öğrenme ortamı sunmayı amaçlıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.