10. Sınıf Almanca Ders Kitabı 7. Ünite Freizeitaktivitäten Cevapları Ada Yayıncılık
Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 72
Wer macht was? (Kim ne yapıyor?)
Schau dir die Fotos an, lies die Aussagen und ordne den Fotos zu! (Fotoğraflara bak, ifadeleri oku ve fotoğrafları eşleştir!)
Eşleşmeler:
Ich kann singen. (Ben şarkı söyleyebilirim.) Dördüncü fotoğraf: Şarkı söyleyen kişi.
Er kann Basketball spielen. (O, basketbol oynayabilir.) İkinci fotoğraf: Basketbol oynayan kişiler.
Sie können Schach spielen. (Onlar satranç oynayabilir.) Üçüncü fotoğraf: Satranç oynayan grup.
Du kannst kochen. (Sen yemek yapabilirsin.) Birinci fotoğraf: Yemek yapan kişi.
Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 73
Aktivitäten und Hobbys (Etkinlikler ve Hobiler)
Fotoğrafların Açıklamaları ve Numaralı Eşleşmeler
Fotoğraf 4:
- Etkinlik: Dans etmek (Tanzen).
- Açıklama: Tekerlekli sandalyedeki kişiler dans ediyor.
Fotoğraf 6:
- Etkinlik: Bilgisayar kullanmak veya online konuşma yapmak (Am Computer arbeiten / Online sprechen).
- Açıklama: Kulaklık takan kişi bilgisayar başında çalışıyor.
Fotoğraf 8:
- Etkinlik: Spor yapmak veya eğlenmek (Sport treiben).
- Açıklama: İki kişi açık havada etkinlik yapıyor.
Fotoğraf 7:
- Etkinlik: Futbol oynamak (Fußball spielen).
- Açıklama: Futbol sahasında futbol topu tutan bir kişi.
"Das lernen wir" (Öğrendiklerimiz):
Bu bölümde öğrenciler şu konuları öğrenecekler:
- Aktivitäten nennen: Etkinlikleri adlandırma.
- Von Hobbys erzählen: Hobiler hakkında konuşma.
- Freizeitaktivitäten planen: Boş zaman etkinlikleri planlama.
- Modalverben (können): Modal fiillerle yetenek ifade etme.
- Sportarten nennen: Spor dallarını adlandırma.
- Zeitadverbien: Zaman zarflarını kullanma (ör. nie, manchmal, meistens, oft, immer).
Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 74
Hobbys (Hobiler)
1. Aktivitäten (Etkinlikler)
Eşleşmeler:
- Filme sehen (Film izlemek)
- Singen (Şarkı söylemek)
- Volleyball spielen (Voleybol oynamak)
- Klettern (Tırmanmak)
- Buch lesen (Kitap okumak)
- Gitarre spielen (Gitar çalmak)
- Fotografieren (Fotoğraf çekmek)
- Inliner fahren (Paten sürmek)
- Fahrrad fahren (Bisiklet sürmek)
2. Welche Aktivitäten sind das? (Bu etkinlikler nelerdir?)
Sıralama:
- Nähen (Dikiş dikmek)
- Schwimmen (Yüzmek)
- Fußball spielen (Futbol oynamak)
- Musik hören (Müzik dinlemek)
- Laufen (Koşmak)
3. Ballspiel! (Top Oyunu)
Örnek Sorular ve Cevaplar:
Was ist dein Hobby? (Hobiniz nedir?)
Mein Hobby ist Volleyball spielen. (Hobim voleybol oynamaktır.)
Was sind deine Hobbys? (Hobileriniz nelerdir?)
Meine Hobbys sind Lesen und Fotografieren. (Hobilerim kitap okumak ve fotoğraf çekmektir.)
Was ist dein Lieblingshobby? (En sevdiğiniz hobiniz nedir?)
Mein Lieblingshobby ist Gitarre spielen. (En sevdiğim hobim gitar çalmaktır.)
Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 75
Was machen die Personen gerne? (Kişiler ne yapmayı seviyor?)
4. Lies die Texte und markiere die Aktivitäten! (Metinleri oku ve etkinlikleri işaretle!)
Oliver (15 Jahre, Schüler):
- Gerne: Ins Kino gehen, Gitarre spielen, Musik hören
- Nicht gerne: Singen
Tina (14 Jahre, Schülerin):
- Gerne: Reiten, Bücher lesen, Tennis spielen
- Nicht gerne: Fernsehen
Stefan (15 Jahre, Schüler):
- Gerne: Kochen, Kekse backen
- Nicht gerne: Fußball spielen
Wer macht was gerne und nicht gerne? Ergänze die Tabelle!
Name | Gerne | Nicht gerne |
---|---|---|
Oliver | Kino, Gitarre, Musik hören | Singen |
Tina | Reiten, Bücher lesen, Tennis | Fernsehen |
Stefan | Kochen, Kekse backen | Fußball spielen |
5. Was machen sie, wie oft? (Kim ne yapıyor, ne sıklıkla?)
Örnek Cümleler:
- Der Vater fährt oft Rad. (Baba sık sık bisiklet sürer.)
- Die Mutter tanzt manchmal. (Anne ara sıra dans eder.)
- Der Sohn schwimmt immer. (Oğul her zaman yüzer.)
- Die Oma näht nie. (Büyükanne asla dikiş dikmez.)
- Der Opa spielt meistens Schach. (Büyükbaba genellikle satranç oynar.)
6. Ballspiel! (Top Oyunu)
Örnek Soru ve Cevaplar:
Wie oft gehst du ins Theater? (Tiyatroya ne sıklıkla gidersin?)
Ich gehe manchmal ins Theater. (Ara sıra tiyatroya giderim.)
Wie oft liest du Comics? (Çizgi romanları ne sıklıkla okursun?)
Ich lese nie Comics. (Çizgi romanları hiç okumam.)
Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 76
Sportarten (Spor Dalları)
1. Sportarten (Spor Dalları)
a) Schaut euch die Fotos an. Welche Sportarten kennt ihr? Sprecht in der Klasse!
(Fotolara bakın. Hangi spor dallarını tanıyorsunuz? Sınıfta konuşun!)
b) Hör zu, lies mit und ergänze die Sportarten!
(Dinleyin, okuyun ve spor dallarını tamamlayın!)
- Hochsprung (Yüksek Atlama)
- Fußball (Futbol)
- Judo (Judo)
- Tischtennis (Masa Tenisi)
- Ringen (Güreş)
- Badminton (Badminton)
- Handball (Hentbol)
- Langlauf (Kros Kayağı)
- Golf (Golf)
- Tauchen (Dalış)
- Skifahren (Kayak)
- Volleyball (Voleybol)
c) Welche Sportarten treibt ihr? Sprecht in der Klasse!
(Hangi sporları yapıyorsunuz? Sınıfta konuşun!)
2. Wer macht was? (Kim ne yapıyor?)
a) Schau dir die Fotos an, hör zu und nummeriere die Fotos in der richtigen Reihenfolge!
(Fotolara bakın, dinleyin ve fotoğrafları doğru sıraya göre numaralandırın!)
- Ece - Ece läuft Schlittschuh. (Ece buz pateni yapıyor.)
- Elif - Elif reitet. (Elif ata biniyor.)
- Ali - Ali spielt Basketball. (Ali basketbol oynuyor.)
b) Hör noch einmal zu! Was machen sie? Fragt und antwortet in der Klasse!
(Tekrar dinleyin! Onlar ne yapıyor? Sınıfta sorular sorun ve cevaplayın!)
Was macht Elif? (Elif ne yapıyor?)
Elif reitet. (Elif ata biniyor.)
c) Schreib die Sätze wie im Beispiel!
(Örnek cümleler gibi yazın!)
- Elif reitet. (Elif ata biniyor.)
- Ali spielt Basketball. (Ali basketbol oynuyor.)
- Ece läuft Schlittschuh. (Ece buz pateni yapıyor.)
Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 77
Kannst du Basketball spielen?
Basketbol oynayabilir misin?
a) Lies das Gespräch und ergänze das Modalverb „können“!
Konuşmayı oku ve “können” modal fiilini tamamla!
- Ja, natürlich. Kannst du Basketball spielen?
Evet, tabii ki. Basketbol oynayabilir misin? - Ja, ich kann sehr gut Basketball spielen.
Evet, basketbolu çok iyi oynarım. - Und du? Kannst du auch Basketball spielen?
Ya sen? Sen de basketbol oynayabilir misin? - Nein, ich kann nicht so gut spielen.
Hayır, çok iyi oynayamıyorum. - Das macht nichts. Komm schon!
Sorun değil. Hadi gel! - Okay, ich komme!
Tamam, geliyorum!
Wer kann was machen?
Kim ne yapabilir?
a) Mach eine Umfrage in der Klasse!
Sınıfta bir anket yap!
- Kannst du gut schwimmen?
İyi yüzebilir misin?
b) Berichte in der Klasse!
Sınıfta bilgi ver!
- Ali kann sehr gut schwimmen.
Ali çok iyi yüzebilir.
c) Was kannst du machen? Ergänze!
Ne yapabilirsin? Tamamla!
- Ich kann ...
Ben ... yapabilirim.
Wer kann die Aktivitäten nicht machen?
Kim aktiviteleri yapamaz?
a) Schaut euch die Fotos an! Könnt ihr die Aktivitäten machen? Sprecht in der Klasse!
Fotoğraflara bakın! Bu aktiviteleri yapabilir misiniz? Sınıfta konuşun!
b) Wer kann die Aktivitäten nicht machen? Schreib die Namen der Personen unter die Fotos!
Kim aktiviteleri yapamaz? Fotoğrafların altına kişilerin isimlerini yaz!
- Tim: Fallschirmsprung (Paraşüt atlayışı yapamaz.)
- Zeynep: Tauchen (Dalış yapamaz.)
- Berk: Skifahren (Kayak yapamaz.)
c) Fragt und antwortet in der Klasse!
Sınıfta soru sorun ve cevap verin!
- Wer kann nicht Fallschirmsprung machen?
Kim paraşütle atlayış yapamaz? - ... kann nicht Fallschirmsprung machen.
... paraşütle atlayış yapamaz.
Ballspiel!
Top oyunu!
Kannst du ringen?
Güreş yapabilir misin?
- Ja, ich kann ringen.
Evet, güreş yapabilirim. - Nein, ich kann nicht ringen.
Hayır, güreş yapamam.
Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 78
C - Sammeln (Toplama)
1. Was sammeln sie? (Onlar ne topluyor?)
a) Schaut euch die Fotos an! Sammelt ihr auch solche Dinge? Sprecht in der Klasse!
(Fotoğraflara bakın! Siz de böyle şeyler topluyor musunuz? Sınıfta konuşun!)
b) Lies die Texte und ordne den Fotos zu! (Metinleri okuyun ve fotoğraflarla eşleştirin!)
Text A:
Ich heiße Aylin. Hier sind meine Freundschaftsbänder. Ich sammle Freundschaftsbänder und mache sie auch selbst.
Benim adım Aylin. Burada arkadaşlık bilekliklerim var. Ben arkadaşlık bileklikleri topluyorum ve onları kendim yapıyorum.
Text B: Ich bin Alican. Comics finde ich toll! Ich sammle Comics. Jeden Abend lese ich Comics.
Benim adım Alican. Çizgi romanları harika buluyorum! Çizgi roman topluyorum. Her akşam çizgi roman okuyorum.
Text C: Ich bin Berk. Ich sammle klassische Dinge, wie Briefmarken. Mein Vater hat eine tolle Sammlung.
Benim adım Berk. Klasik şeyler topluyorum, örneğin pul. Babamın harika bir koleksiyonu var.
2. Ergänze die Tabelle!
Tabloyu tamamlayın!
- Text A: Aylin - Freundschaftsbänder
- Text B: Alican - Comics
- Text C: Berk - Briefmarken
3. Lies die Texte noch einmal! Was ist richtig? Kreuze an! (Metinleri bir kez daha okuyun! Doğru olanları işaretleyin!)
- Aylin sammelt Freundschaftsbänder. Richtig
- Aylin schenkt ihre Freundschaftsbänder nicht. Falsch
- Aylin macht auch selber Freundschaftsbänder. Richtig
- Alican liest abends Comics. Richtig
- Alican hat ungefähr dreihundert Comics. Falsch
- Berk und sein Vater sammeln zusammen Briefmarken. Richtig
- Berk und seine Familie verbringen nicht zusammen Zeit. Falsch
Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 79
2. Wie heißen die Sammlungen? / Koleksiyonların İsimleri Nelerdir?
a) Schau dir die Fotos an, lies die Sammlungen und ordne den Fotos zu!
Fotoğraflara bak, koleksiyonları oku ve fotoğraflarla eşleştir!
- A. Modellautos (Model arabalar)
- B. Spielzeuge (Oyuncaklar)
- C. Murmeln (Misketler)
- D. Muscheln (Deniz kabukları)
- E. Servietten (Peçeteler)
- F. Postkarten (Kartpostallar)
- G. Schallplatten (Plaklar)
- H. Steine (Taşlar)
3. Ein Interview / Bir Röportaj
a) Hör zu! Über welche Sammlungen sprechen die Jugendlichen? Ergänze!
Dinle! Gençler hangi koleksiyonlardan bahsediyor? Tamamla!
Name | Sammlungen |
---|---|
Anja | Schlüsselanhänger (Anahtarlıklar) |
Stefan | Modelleisenbahnen (Model trenler) |
Melisa | Schneekugeln (Kar küreleri) |
b) Hört noch einmal zu und antwortet auf die Fragen!
Tekrar dinleyin ve soruları cevaplayın!
-
Wie viele Modelleisenbahnen hat Stefan?
Stefan hat 44 Modelleisenbahnen. (Stefan'ın 44 model treni var.) -
Wie viele Schneekugeln hat Melisa?
Melisa hat 170 Schneekugeln. (Melisa'nın 170 kar küresi var.) -
Wie viele Schlüsselanhänger hat Anja?
Anja hat 235 Schlüsselanhänger. (Anja'nın 235 anahtarlığı var.)
4. Wie findest du...? / Sence nasıl?
a) Fragt und antwortet in der Klasse! / Sınıfta sorun ve cevaplayın!
Wie findest du Briefmarken sammeln?
(Pul koleksiyonu yapmak hakkında ne düşünüyorsun?)
Ich finde Briefmarken sammeln interessant. (Pul koleksiyonu yapmayı ilginç buluyorum.)
Briefmarken sammeln finde ich...
(Pul koleksiyonu yapmayı ... buluyorum.)
- witzig (eğlenceli)
- spannend (heyecan verici)
Briefmarken sammeln ist...
(Pul koleksiyonu yapmak ...)
- lustig (komik)
- komisch (tuhaf)
Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 80
Hören
-
Hör zu! Was ist das Thema? Kreuze an!
[X] Aktivitäten (Aktiviteler)
[ ] Sammeln (Toplama)
[ ] Musik (Müzik) -
Schau dir die Fotos an! Welche Aktivitäten hörst du? Kreuze an!
- Reiten (At binmek)
- Tanzen (Dans etmek)
- Wandern (Doğa yürüyüşü)
- Tischtennis spielen (Masa tenisi oynamak)
- Schreib die Namen der Aktivitäten unter die Fotos!
- Reiten (At binmek)
- Tanzen (Dans etmek)
- Wandern (Doğa yürüyüşü)
- Tischtennis spielen (Masa tenisi oynamak)
4. Hör noch einmal zu! Sind die Informationen richtig oder falsch? Kreuze an!
(Dinle ve bilgilerin doğru mu yanlış mı olduğunu işaretle!)
- Ida hat keine Hobbys. [Falsch] (Ida’nın hobisi yok. [Yanlış])
- Ida geht in einen Tanzverein. [Richtig] (Ida bir dans kulübüne gidiyor. [Doğru])
- Ida geht oft mit ihren Freunden wandern. [Richtig] (Ida sık sık arkadaşlarıyla doğa yürüyüşüne gider. [Doğru])
- Sie geht immer alleine ins Kino. [Falsch] (O, her zaman sinemaya yalnız gider. [Yanlış])
- Sie liest sehr gerne. [Richtig] (O, kitap okumayı çok sever. [Doğru])
- Sie mag Ballspiele. [Falsch] (O, top oyunlarını sever. [Yanlış])
Sprechen
Erzähle in der Klasse über deine Freizeit! Die Wörter in der Tabelle helfen dir!
(Sınıfta boş zamanlarınız hakkında konuşun! Tablodaki kelimeler size yardımcı olacaktır.)
Beispiel Cümleler / Örnek Cümleler:
- Am Samstag bin ich oft in der Sporthalle.
(Cumartesi günleri sık sık spor salonundayım.) - Am Montag gehe ich manchmal ins Kino.
(Pazartesi günleri bazen sinemaya giderim.) - Am Mittwoch bleibe ich immer zu Hause.
(Çarşamba günleri her zaman evde kalırım.)
Almanca A1.1 Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 81
Lesen
- Meine Freizeitaktivitäten
a. Lies den Text und markiere die Aktivitäten!
(Metinleri oku ve aktiviteleri işaretle!)
b. Ergänze die Aktivitäten!
(Aktiviteleri tamamlayınız!)
Sport:
- Joggen gehen (Koşuya gitmek)
- Rad fahren (Bisiklete binmek)
- Inliner fahren (Paten yapmak)
- Basketball spielen (Basketbol oynamak)
am Wochenende:
- Ins Kino gehen (Sinemaya gitmek)
- Ins Theater gehen (Tiyatroya gitmek)
- Konzert besuchen (Konsere gitmek)
im Sommer:
- Strandvolleyball spielen (Plaj voleybolu oynamak)
- Schwimmen (Yüzmek)
im Winter:
- Schneeball spielen (Kartopu oynamak)
- Ski fahren (Kayak yapmak)
c. Antworte auf die Fragen!
(Soruları cevaplayınız!)
-
Verbringt Mia ihre Freizeit alleine?
Nein, sie verbringt ihre Freizeit nicht alleine.
(Hayır, o boş zamanını yalnız geçirmiyor.) -
Was machen sie zusammen?
Sie machen zusammen sportliche Aktivitäten.
(Birlikte sportif aktiviteler yapıyorlar.) -
Was machen sie im Sommer?
Sie spielen Strandvolleyball und schwimmen.
(Onlar yazın plaj voleybolu oynuyor ve yüzüyorlar.) -
Was machen sie im Winter?
Sie spielen Schneeball und fahren Ski.
(Kışın kartopu oynuyor ve kayak yapıyorlar.) -
Was machen sie am Wochenende?
Sie gehen ins Kino, ins Theater oder ins Konzert.
(Hafta sonları sinemaya, tiyatroya ya da konsere gidiyorlar.)
Schreiben
1. Lies die Anzeige im Internet! (İnternetteki ilanı okuyunuz!)
2. Schreib Alina eine Antwort! (Alina’ya bir cevap yazınız!)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.