10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Meb Yayınları

10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf MEB Yayınları Biyoloji Ders Kitabı sayfa 22 cevapları açıklandı. Fotosentez aşamaları, ışığa bağlı evre, Calvin döngüsü, ATP ve NADPH üretimi ile ilgili tüm etkinlik çözümlerini bulabilirsiniz.

10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları (MEB Yayınları)

2. Etkinlik – Fotosentez Reaksiyonlarının İşleyişinin Modellenmesi

Soru 1: Fotosentez reaksiyonlarının temel adımlarını konu alan videoyu izlemek için karekodu okutunuz.
Cevap: Karekodunu telefondan okutup videoyu izledim.


Soru 2: Öğretmeniniz rehberliğinde 4-6 kişilik gruplar oluşturunuz.
Cevap: 4 kişilik bir grup oluşturduk ve görevleri paylaştık.


Soru 3: Fotosentezin genel aşamalarını [ışığa bağlı evre, elektron taşıma sistemi, ATP sentezi, suyun parçalanması, ışıktan bağımsız evre, Calvin (Kelvin) döngüsü] gösteren bir model oluşturunuz.
Cevap: Karton bir pano üzerine şu modellemeyi yaptık:

  • Işığa bağlı evre: Lamba/telefon flaşı ile gösterildi.
  • Suyun parçalanması (fotoliz): Mavi boncuklar (e⁻), kırmızı boncuklar (H⁺) ve O₂ etiketi kullanıldı.
  • Elektron Taşıma Sistemi (ETS): İp üstünde mandallar taşıyıcı olarak kullanıldı.
  • ATP sentezi: ADP + Pi yazılı kartlar birleştirilerek ATP kartına dönüştürüldü.
  • Calvin Döngüsü (ışıktan bağımsız evre): CO₂ okları ve PGAL → glikoz kutuları eklendi.

Soru 4: Grup arkadaşlarınızın farklı bakış açılarını ve yaratıcı düşüncelerini kullanarak birden fazla model tasarlayabilirsiniz.
Cevap: Aynı içeriği hem maket hem de dijital akış şeması olarak iki farklı modelde tasarladık.


Soru 5: Modelinizi tasarlarken diyagram, şema, maket veya etkileşimli görsel iletişim uygulamalarından birini seçiniz.
Cevap: Diyagram + maket karması seçtik; panoda akış, masada boncuklu maket kullandık.


Soru 6: Modelinizi dijital araçlarla etkileşimli olarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Diyagramı Canva programında etkileşimli hale getirdik ve sınıf grubunda linkini paylaştık.


Soru 7: Tasarladığınız fotosentez modellerini bilimsel olarak kabul edilen fotosentez reaksiyon modeliyle karşılaştırınız.

  • Benzerlikler: Işığa bağlı/bağımsız evre ayrımı, fotoliz, ETS, ATP ve NADPH üretimi, Calvin döngüsü akışı aynı.
  • Farklılıklar: Biz taşıyıcı molekülleri mandal ile basitleştirdik, enzimlerin isimlerini ve ara ürünleri ayrıntılı göstermedik.

Soru 8: Yaptığınız karşılaştırmalar sonucunda oluşturduğunuz modellerden hangisinin bilimsel olarak kabul gören modele en yakın olduğuna karar veriniz.
Cevap: Bilimsel modele en yakın olan, akış sırasını net şekilde gösteren pano + diyagram modelimiz oldu.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.