10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları (MEB Yayınları)
2. Etkinlik – Fotosentez Reaksiyonlarının İşleyişinin Modellenmesi
Soru 1: Fotosentez reaksiyonlarının temel adımlarını konu alan videoyu izlemek için karekodu okutunuz.
Cevap: Karekodunu telefondan okutup videoyu izledim.
Soru 2: Öğretmeniniz rehberliğinde 4-6 kişilik gruplar oluşturunuz.
Cevap: 4 kişilik bir grup oluşturduk ve görevleri paylaştık.
Soru 3: Fotosentezin genel aşamalarını [ışığa bağlı evre, elektron taşıma sistemi, ATP sentezi, suyun parçalanması, ışıktan bağımsız evre, Calvin (Kelvin) döngüsü] gösteren bir model oluşturunuz.
Cevap: Karton bir pano üzerine şu modellemeyi yaptık:
- Işığa bağlı evre: Lamba/telefon flaşı ile gösterildi.
- Suyun parçalanması (fotoliz): Mavi boncuklar (e⁻), kırmızı boncuklar (H⁺) ve O₂ etiketi kullanıldı.
- Elektron Taşıma Sistemi (ETS): İp üstünde mandallar taşıyıcı olarak kullanıldı.
- ATP sentezi: ADP + Pi yazılı kartlar birleştirilerek ATP kartına dönüştürüldü.
- Calvin Döngüsü (ışıktan bağımsız evre): CO₂ okları ve PGAL → glikoz kutuları eklendi.
Soru 4: Grup arkadaşlarınızın farklı bakış açılarını ve yaratıcı düşüncelerini kullanarak birden fazla model tasarlayabilirsiniz.
Cevap: Aynı içeriği hem maket hem de dijital akış şeması olarak iki farklı modelde tasarladık.
Soru 5: Modelinizi tasarlarken diyagram, şema, maket veya etkileşimli görsel iletişim uygulamalarından birini seçiniz.
Cevap: Diyagram + maket karması seçtik; panoda akış, masada boncuklu maket kullandık.
Soru 6: Modelinizi dijital araçlarla etkileşimli olarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Diyagramı Canva programında etkileşimli hale getirdik ve sınıf grubunda linkini paylaştık.
Soru 7: Tasarladığınız fotosentez modellerini bilimsel olarak kabul edilen fotosentez reaksiyon modeliyle karşılaştırınız.
- Benzerlikler: Işığa bağlı/bağımsız evre ayrımı, fotoliz, ETS, ATP ve NADPH üretimi, Calvin döngüsü akışı aynı.
- Farklılıklar: Biz taşıyıcı molekülleri mandal ile basitleştirdik, enzimlerin isimlerini ve ara ürünleri ayrıntılı göstermedik.
Soru 8: Yaptığınız karşılaştırmalar sonucunda oluşturduğunuz modellerden hangisinin bilimsel olarak kabul gören modele en yakın olduğuna karar veriniz.
Cevap: Bilimsel modele en yakın olan, akış sırasını net şekilde gösteren pano + diyagram modelimiz oldu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.