10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 31-33 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları
Birlikte Öğrenelim
Aşağıda verilen cümle ve metinlerdeki değerleri tespit ederek 32. sayfadaki grup çalışmasını yapınız.
Cevap: Bu etkinliğin cevabı diğer sayfadadır. (Bkz. sayfa 32)
10. Sınıf Edebiyat Sayfa 32 Cevapları
Soru: Öğretmeninizin rehberliğinde gruplara ayrılınız.
Cevap: Gruplara ayrıldık.
Soru: Her grup için bir sözcü belirleyiniz.
Cevap: Her grup bir sözcü seçti.
Soru: Grubunuzla bir araya gelerek metinlerden tespit ettiğiniz değerler üzerine düşünceler üretiniz.
Cevap: Metinlerde sabır, misafirperverlik, erdem–dil, birlik, danışma, yiğitlik, cömertlik, çalışkanlık, bilgelik ve adalet değerleri yer almaktadır.
Soru: Fikirlerinizin mantıklı olup olmadığını sorgulamadan yaratıcı düşünmeye odaklanınız.
Cevap: Yargılamadan fikir ürettik, çeşitli örnekler topladık.
Soru: Çalışmanın sonunda grubunuzla ortak düşünceleri belirleyip bu düşünceleri sınıfa sunmak üzere düzenleyiniz.
Cevap: Ortak düşüncelerimizi başlıklandırarak kısa bir sunum hâline getirdik.
Soru: Bu değerlerin günümüzde nasıl yaşatıldığını, toplum yaşamını nasıl etkilediğini, değerlerin toplum yaşamında daha etkin (görünür, fark edilir, benimsenir, yaygın) olması için neler yapılabileceğini düşününüz ve tartışınız.
Cevap: Bu değerler bugün gönüllülük çalışmaları, misafir ağırlama, istişare kültürü ve yardım kampanyaları ile yaşatılmaktadır. Ayrıca okul projeleri, medya çalışmaları ve sosyal etkinlikler sayesinde daha görünür hâle getirilebilir.
Soru: Tartışma sonuçlarını not ediniz ve grup sözcüleri aracılığıyla paylaşınız.
Cevap: Sonuçlarımızı not ettik ve grup sözcümüz aracılığıyla sınıfta paylaştık.
Soru: Diğer grupların fikirlerini dinledikten sonra bunlara eklemeler yapabilir veya farklı bakış açıları geliştirebilirsiniz.
Cevap: Diğer grupları dinledik, yeni örnekler ekledik ve farklı bakış açıları geliştirdik.
Soru: Öğretmeninizin bu değerlerin geçmişten günümüze nasıl yansıdığıyla ilgili değerlendirmesini dinleyiniz ve bu değerlendirmelere dair çıkarımlarınızı not alınız.
Cevap: Hocamız, değerlerin sav, sagu ve destanlardan günümüze taşındığını belirtti. Biz de bu aktarımın toplum hafızası açısından önemli olduğunu not ettik.
Soru: Tartışma sırasında edindiğiniz bilgilerden yola çıkarak bu değerlerin birey ve toplum için ne anlama geldiğini ifade ediniz.
Cevap: Bu değerler, birey için ahlak, sorumluluk ve erdem, toplum için ise birlik, güven, adalet ve dayanışma anlamına gelir.
10. Sınıf Edebiyat Sayfa 33 Cevapları
KUYUCAKLI YUSUF
Soru 1.a) Tahlil ettiğiniz koşuk ile Kuyucaklı Yusuf adlı metinden alınan parçanın ilişkili olduğu bilim dalı/dalları nelerdir?
Cevap: Coğrafya (fiziki coğrafya: iklim, yer şekilleri, su ve bitki örtüsü) ve meteoroloji.
Soru 1.b) Bu bilim dalı/dalları metinlerde nasıl ele alınmıştır?
Cevap: Koşukta rüzgâr, bulut, yağmur ve baharın gelişi gibi iklim olayları anlatılmıştır. Kuyucaklı Yusuf’ta ise tepe, dere, çay, ağaçlar ve kasaba yerleşimi betimlenmiştir.
KELTEPE ORMANLARINDA BİR GÜN
Soru 1.a) Tahlil ettiğiniz koşuk ile Keltepe Ormanlarında Bir Gün adlı metinden alınan parçanın ilişkili olduğu bilim dalı/dalları nelerdir?
Cevap: Coğrafya, botanik, ekoloji ve meteoroloji.
Soru 1.b) Bu bilim dalı/dalları metinlerde nasıl ele alınmıştır?
Cevap: Koşukta rüzgâr, bulut, yağmur ve baharın doğayı canlandırması işlenmiştir. Keltepe Ormanlarında Bir Gün’de ise step-orman kuşağı, bitki türleri, dağ-tepe ve yer şekilleri gözlemsel biçimde aktarılmıştır.
10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları (2025-2026)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.