10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 34-38 Cevapları Meb Yayınları

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 34-38 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Edebiyat kitabı 34-38. sayfa cevapları güncel ve özgün olarak hazırlandı. Sözlü kültür ürünleri, şiir yorumları, destanlardan masallara kadar edebiyatımızın temel değerlerini yansıtan çözümler öğrenciler için açıklandı.

10. Sınıf Edebiyat Kitabı 34-38. Sayfa Cevapları

MEB’in 10. sınıf Edebiyat kitabının 34-38. sayfaları, öğrencilerin sözlü kültür ürünlerini tanımasını, geçmişten günümüze şiir geleneğini incelemesini ve edebiyatın kültürel hafızadaki önemini kavramasını sağlamaktadır. Etkinliklerde âşık geleneğinden meddah ve Karagöz oyununa, masallardan Dede Korkut hikâyelerine kadar birçok kültürel unsur ele alınmaktadır. Ayrıca dijital çağda sözlü geleneğin nasıl aktarılabileceği ve modern şiirlerle bağının nasıl kurulacağına dair sorular, öğrencilerin eleştirel düşünme becerisini geliştirmektedir.

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları

Soru 1 - Sözlü kültür ürünlerinin toplum ve birey üzerindeki etkileri hakkında düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Sözlü kültür ürünleri, toplumsal hafızayı canlı tutar, bireylerin kimliklerini pekiştirir. Masal, destan, meddah veya Karagöz gibi eserler insanlara hem eğlence hem de öğüt sunarak değerlerin kuşaktan kuşağa aktarılmasına aracılık eder.


Soru 2 - Bir toplumun hafızasını oluşturan sözlü kültür ürünlerinin korunmasının millî kimliğin sürekliliğine katkısı nelerdir? Yazınız.

Cevap: Bu eserler korunduğu sürece toplumun ortak hafızası da korunur. Dede Korkut hikâyeleri veya Nasreddin Hoca fıkraları gibi eserler, milletin geçmişiyle bugün arasında köprü kurar. Böylece milli kimlik güçlenir ve sürekliliğini korur.


10. Sınıf Edebiyat Sayfa 35 Cevapları

1. Okuduğunuz metinden faydalanarak sözlü kültürün aktarılmasıyla ilgili bir fikir oluşturunuz.

Cevap: Sözlü kültür, geçmişin birikimini geleceğe taşıyan köprü gibidir. Dijital araçlarla kaydedilip paylaşılması, bu değerlerin kalıcı hale gelmesini ve geniş kitlelere ulaşmasını sağlar.


2. Sözlü ve yazılı kültür ürünlerinin toplum hafızasına katkısı ve millî kimliğe oluşturduğu etki nelerdir?

Cevap: Bu ürünler, ortak geçmişi canlı tutar, milli kimliği güçlendirir ve kültürel sürekliliği sağlar. Toplumun değerlerini kuşaktan kuşağa aktarır.


3. Sözlü kültür ürünlerini gelecek kuşaklara aktarmak için neler yapılabilir?

Cevap: Belgesel çekimleri, dijital arşivler, animasyonlar, tiyatro uyarlamaları ve okul müfredatına dahil edilmesiyle aktarım güçlendirilebilir.


4. Dijitalleşmenin yazılı ve sözlü kültür ürünleri üzerindeki etkilerini tartışınız.

Cevap: Dijitalleşme, aktarımı hızlandırır ve genişletir. Ancak bilgi kirliliği, özgünlük kaybı gibi riskler de doğurur.


5. Sözlü ve yazılı kültür ürünlerinin derlenmesi, tanıtılması ve aktarılmasıyla ilgili çalışmalarınızda bulununuz.

Cevap: Alan araştırmaları yapılarak kayıt altına alınmalı, müzelerde sergilenmeli, dijital kütüphaneler kurulmalı ve gençlere hitap eden içerikler üretilmelidir.


6. Araştırmanızda sözlü ve yazılı kültür ürünlerinin tanıtılmasında ne gibi eksiklikler göz önünde bulundurulmalıdır?

Cevap: Görsel materyal eksikliği, gençlere yönelik projelerin azlığı ve modern teknolojilerle desteklenmemesi önemli eksikliklerdir.


7. Belirlediğiniz eksiklikler ile ilgili ne tür çalışmalar yapılabileceği hakkında bir yazı yazınız.

Cevap: Devlet ve özel kuruluşların iş birliğiyle projeler hazırlanmalı, sosyal medya içerikleri üretilmeli, gençlere yönelik dijital platformlar geliştirilmelidir. Üniversitelerde derslerle desteklenmesi de önemlidir.


10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları

1. Farklı dönemlerde söylenen/yazılan şiirlerin aynı temayı işlemesiyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Cevap: Şiirler farklı dönemlerde yazılsa da insanın doğa, yaşam, umut ve hüzün gibi evrensel duygularını yansıttığı için ortak temaları işler. Bu da şiirin zamandan bağımsız, evrensel bir sanat olduğunu gösterir.


2. Yukarıdaki şiirler içerik ve tema açısından koşukla benzer özellikler taşır mı?

Cevap: Evet, taşır. Çünkü koşuklarda doğa, gökyüzü, yaşam döngüsü ve insanın hayata bakışı işlenir. Bu şiirlerde de tabiat, insanın iç dünyası ve yaşamın geçiciliği benzer biçimde işlenmiştir.


3. Belirlediğiniz şiirde söyleyicinin hitap ettiği varlık ya da kavrama yönelik duygular nelerdir?

Cevap: Şiirlerde doğaya, hayata ve insana karşı özlem, umut, hayranlık ve bazen de hüzün vardır. Şair, okuyucuya bu duyguları sezdirerek kendi iç dünyasını paylaşır.


4. a) Şairin okuyucuya aktarmak istediği duygu ve düşünceler nelerdir?

Cevap: Doğanın güzelliği, yaşamın geçiciliği, millet sevgisi ve insanın iç dünyasındaki umut-özlem duyguları öne çıkar.

b) Şiirdeki açık ve örtük iletiler hangileridir? Örnek veriniz.

  • Açık ileti: “Gün olur başıma kadar mavi” (yaşamın güzelliğini açıkça anlatır).
  • Örtük ileti: “Baharı artık bir masal…” (hayatın geçiciliğine gönderme yapar).

5. Yukarıdaki şiirlerden faydalanarak şiir-şair ilişkisi hakkında çıkarımlarda bulununuz.

Cevap: Şiir, şairin duygu ve düşüncelerinin yansımasıdır. Şairin yaşadığı dönem, kişisel ruh hali ve toplumsal olaylar şiire doğrudan yansır. Böylece şiir, hem bireysel hem toplumsal hafızanın aynası olur.


10. Sınıf Edebiyat 37. Sayfa Cevapları

Bozkurtların Ölümü adlı metinden etkilendim/etkilenmedim. Çünkü…

Cevap: Etkilendim. Metin, Türklerin kahramanlık ve birlik duygusunu destansı bir anlatımla aktarmaktadır. Güçlü ifadeler ve epik atmosfer, okuyucuda milli gurur uyandırır.


Fesüphanallah! adlı metinden etkilendim/etkilenmedim. Çünkü…

Cevap: Etkilendim. Metinde coğrafyanın toplumsal hayat üzerindeki etkileri çarpıcı örneklerle açıklanmıştır. Anlatım, hem öğretici hem de düşündürücüdür.


Dile Gelen Taş adlı metinden etkilendim/etkilenmedim. Çünkü…

Cevap: Etkilendim. Metin, özlem ve sevgi duygularını derin bir içtenlikle yansıtır. Şairane üslup, okuyucuyu duygusal bir yolculuğa çıkarır.


10. Sınıf Edebiyat 38. Sayfa Cevapları

Türk Köylüsü adlı metinden etkilendim/etkilenmedim. Çünkü…

Cevap: Etkilendim. Çünkü şiir, Türk köylüsünün emeğini, yaşam mücadelesini ve doğayla olan bağını çok güçlü imgelerle anlatmaktadır. Köylünün değerini hatırlatması yönüyle oldukça etkileyicidir.


Çıkış Kartı

3 – Koşukla ilgili beğenilerinizi ifade eden üç cümle yazınız.

  • Türk köylüsünü merkeze alarak toplumun temelini hatırlatmıştır.
  • Dizelerde doğa ve emek iç içe verilmiştir.
  • Sade bir anlatımla derin bir etki bırakmıştır.

2 – Koşuğa değer kattığını düşündüğünüz iki özelliği yazınız.

  • Toplumsal gerçekleri dile getirmesi.
  • Ezgili ve akıcı bir dille yazılması.

1 – Koşuğu siz söyleseydiniz hangi yapı özelliğini değiştirirdiniz?

  • Bazı dizeleri kısaltarak şiirin ritmini daha güçlü kılardım.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.