10. Sınıf Felsefe Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları Meb Yayınları

10. Sınıf Felsefe Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Meb Yayınları Felsefe Ders Kitabı Sayfa 66 Düşünme Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Düşünme

Aşağıda verilen şiiri okuyunuz ve genel ağdan bulup dinleyiniz. İlgili soruları yanıtlayınız.

Soru 1: Aşık Veysel tekrar eden "Hiçbir türlü bulamadım ben beni" dizeleri ile insan varlığı hakkında ne anlatmak istiyor olabilir? Tartışınız.

Cevap: Aşık Veysel, "Hiçbir türlü bulamadım ben beni" dizeleriyle insanın kendini anlama ve tanıma yolculuğunun derinliğini vurgulamaktadır. İnsan, hayatta sürekli bir varlık ve anlam arayışı içerisindedir. Bu dizeler, insanın hem kendine hem de çevresine yönelik anlam arayışını ve bu arayışın bazen sonuçsuz kalabileceğini ifade etmektedir. Aşık Veysel, bu ifadelerle insanın varoluşsal bir karmaşada olduğunu ve bu yolculuğun bir sonuca ulaşmaktan çok bir süreç olduğunu belirtmek istemiştir.


Soru 2: Aşık Veysel, kendini hangi özellik ve yüklemlerle ilişkilendirmektedir? Bunlardan hangileri tüm insanlar için geçerli sayılabilir?

Cevap: Aşık Veysel, kendini "insan", "mahluk", "nebat", "Leyla", "Mecnun", "köle", "güzele kul" gibi çeşitli kavramlarla ilişkilendirmiştir. Bu yüklemler, insanın farklı durumlarını ve yaşam içindeki rollerini temsil etmektedir. Tüm insanlar için geçerli olan yüklemler, insanın doğası gereği bir arayış içerisinde olması, sevgiyi ve bağlılığı tecrübe etmesi ve farklı roller üstlenmesi olarak düşünülebilir. Aşık Veysel, bu yüklemlerle insanın hem bireysel hem de toplumsal varoluşunun evrenselliğini yansıtmıştır.


Soru 3: Aşık Veysel’in geçici ve kalıcı gördükleri nelerdir? Bunların geçiciliği veya kalıcılığı nasıl anlaşılabilir ve temellendirilebilir? Tartışınız.

Cevap: Aşık Veysel’e göre, insanın dünya üzerindeki maddi varlığı geçici, ancak bıraktığı eserler ve manevi etkisi kalıcıdır. Şiirde geçen "Göç kubbede kalacaktır ses kadim" ifadesi, kişinin ölümlü olduğunu, ancak eserlerinin ve fikirlerinin yaşadığını vurgular. Geçicilik, insanın fiziksel varlığını; kalıcılık ise insanın manevi mirasını temsil etmektedir. Bu durum, insanın yaptığı iyi işler, bıraktığı izler ve ürettiği değerlerin gelecek nesillerde yaşamaya devam edeceğini göstermektedir.


Soru 4: Arayış, var olma ve oluş arasında bir ilişki var mıdır? Açıklayınız.

Cevap: Arayış, insanın var olma ve oluş sürecinin temel bir parçasıdır. İnsan, kendini tanımak ve varoluşunu anlamlandırmak için sürekli bir arayış içindedir. Bu arayış, bireyin gelişimini ve hayatı boyunca geçirdiği değişimleri (oluş) destekler. Aşık Veysel’in şiirinde de bu ilişki açıkça görülmektedir; birey, arayış süreciyle hem kendini hem de hayatın anlamını keşfetmeye çalışır. Bu durum, insanın yaşamı boyunca süren bir yolculuğun parçası olduğunu ifade eder.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.