10. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı 2. Ünite Plans Cevapları Meb Yayınları

10. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı 2. Ünite Plans Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Meb Yayınları İngilizce Çalışma Kitabı 2. Ünite Plans Sayfa 13-14-15-16 Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

10. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı 2. Ünite Cevapları Sayfa 13

LISTENING

1- Listen to the dialogues and match them with the pictures. (Diyalogları dinleyin ve resimlerle eşleştirin.)

  • Dialogue 1: a
  • Dialogue 2: b
  • Dialogue 3: c

2- Listen to the dialogues again and choose the correct answer. (Diyalogları tekrar dinleyin ve doğru cevabı seçin.)

Dialogue 1:

1- Martha is sad because of her ___. (Martha, ___ yüzünden üzgün.)
b) friend (arkadaşı)

2- She will ___. (O, ___ yapacak.)
b) make a wish list (dilek listesi yapacak)

Dialogue 2:

1- Martin, Sue, and Jane will organise a ___ party. (Martin, Sue ve Jane bir ___ partisi düzenleyecek.)
b) slumber (uyuma)

2- Oliver's friends will help with the ___. (Oliver'ın arkadaşları ___ ile yardımcı olacak.)
a) bucket list (yapılacaklar listesi)

Dialogue 3:

1- Kevin will ask Laura to ___. (Kevin, Laura'ya ___ soracak.)
a) marry him (onunla evlenmesini)

2- One of the things on Laura's bucket list is ___. (Laura'nın yapılacaklar listesindeki şeylerden biri __. )
a) getting married (evlenmek)


SPEAKING
1. Choose the correct option.
(Doğru seçeneği seçin.)

1- Sue: Ryan is ten minutes late for the meeting. The boss is getting angry. (Ryan toplantıya on dakika geç kaldı. Patron sinirleniyor.)
Dave: b) I’m sure I’ll be there on time. (Eminim zamanında orada olacağım.)

2- Rita: Be careful! You’re going to spill your coffee on your shirt. (Dikkat et! Kahveni gömleğine dökeceksin.)
Lisa: b) Thanks for the heads-up! (Uyardığın için teşekkürler!)

3- Bruce: At 5:30 a.m., but I’m going to leave home at 3:00 a.m. to go to the airport. (Saat 5:30'da, ama havaalanına gitmek için saat 3:00'te evden çıkacağım.)
Daisy: b) When are you taking off tomorrow? (Yarın ne zaman kalkıyorsun?)

4- Laurel: I plan to take a master’s course in communication this year. (Bu yıl iletişim alanında yüksek lisans yapmayı planlıyorum.)
Tom: b) This is good news, Laurel! (Bu harika haber, Laurel!)

5- Jimmy:
Hannah: Oh, I’d love to, but I’m playing tennis with Mila. (Ah, çok isterdim ama Mila ile tenis oynuyorum.)
a) Will you attend the band practice tonight? (Bu gece grup provasına katılacak mısın?)

10. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı 2. Ünite Cevapları Sayfa 14

READING

1- Read the text quickly and choose the correct answer.
(Metni hızlıca okuyun ve doğru cevabı seçin.)
The text is about ___.
(Metin, ___ hakkındadır.)

c) the camping activities (kamp etkinlikleri)


2. Read it again and write true (T) or false (F).
(Metni tekrar okuyun ve doğru (T) veya yanlış (F) yazın.)

(F) 1- The narrator is going to spend the weekend in Malta. (Anlatıcı, hafta sonunu Malta'da geçirecek.)

(T) 2. The participants will use their imagination and creativity during the camp. (Katılımcılar, kamp sırasında hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını kullanacaklar.)

(F) 3. The narrator has no idea about what the camp is like. (Anlatıcı, kampın nasıl olduğu hakkında hiçbir fikre sahip değil.)

(T) 4- The narrator is sure that his/her group will win the final day contest. (Anlatıcı, grubunun son gün yarışmasını kazanacağından emin.)

(F) 5- There will be no fun at the camp. (Kampta eğlence olmayacak.)


WRITING

1- Complete the paragraph with the statements below. One is extra. (Aşağıdaki ifadelerle paragrafı tamamlayın. Biri fazla.)

a) camps are a great way to stay away from technology
b) summer camps help teens make new friends
c) I think every teen should experience a summer camp
d) these camps enable teens to be more active
e) I think summer camps are not necessary for kids


SUMMER CAMP: A GOOD IDEA FOR TEENS

Summer camps are really beneficial for teenagers because they help them develop lifelong skills. Firstly, (1) d) these camps enable teens to be more active. They participate in various outdoor activities like climbing, fishing, and trekking. Secondly, (2) a) camps are a great way to stay away from technology. Participants get engaged in the real world, and they understand the real tasks of the world. Thirdly, (3) b) summer camps help teens make new friends. They learn how to develop strong and healthy relationships through interacting with their peers. Finally, (4) c) I think every teen should experience a summer camp. They learn great life skills that can’t be learned by reading a textbook.

10. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı 2. Ünite Cevapları Sayfa 15

VOCABULARY

1. Fill in the blanks and do the puzzle. (Boşlukları doldurun ve bulmacayı çözün.)

Across (Yatay):

1- If you inspire your students to learn, you are a good teacher. (Eğer öğrencilerinize öğrenme konusunda ilham verirseniz, iyi bir öğretmensinizdir.)

2- I'm sure his leadership will inspire his followers. They admire his passion. (Liderliğinin takipçilerine ilham vereceğinden eminim. Onun tutkusuna hayranlar.)

Down (Dikey):

3- Tom plans to pursue a career in engineering. He wants to be a civil engineer. (Tom mühendislikte bir kariyer sürdürmeyi planlıyor. İnşaat mühendisi olmak istiyor.)

4- I think I will improve my English this summer because I’m going to stay in England for three months. (Bu yaz İngilizcemi geliştireceğimi düşünüyorum çünkü üç ay boyunca İngiltere’de kalacağım.)

5- My brother is planning to participate in a quiz show. He has just filled in the online application form. (Kardeşim bir bilgi yarışmasına katılmayı planlıyor. Online başvuru formunu yeni doldurdu.)


2. Fill in the blanks with the words below. One is extra. (Aşağıdaki kelimelerle boşlukları doldurun. Biri fazla.)

enjoy, participate, compete, improve, practise, construct

1-Bob: How is your daughter doing in her dance class?
Tom: She is doing well. She’s going to find a partner and practise the new dance steps at home.
(Dans sınıfında kızın nasıl gidiyor?) (Yeni dans adımlarını evde çalışacak.)

2- Daisy: We’re so happy to see you in Türkiye, Clara. I hope you will enjoy your stay with us.
(Türkiye’de seni görmekten çok mutluyuz, umarım bizimle kalışının tadını çıkarırsın.)

3- Harry: What are you going to do at the space camp?
Ryan: We’re going to plan and construct a model plane.
(Uzay kampında ne yapacaksınız?) (Bir model uçak yapmayı planlayacağız.)

4- Mary: Do you recommend camps abroad?
Lucy: Absolutely! They’re great places to improve your foreign language.
(Yurtdışındaki kampları önerir misin?) (Yabancı dilini geliştirmek için harika yerler.)

5- Linda: Do you know why Gary isn’t at school today?
Eva: He’s going to compete in a tennis tournament this weekend. He must be resting at home.
(Gary'nin bugün neden okulda olmadığını biliyor musun?) (Bu hafta sonu bir tenis turnuvasına katılacak.)


3. Complete the sentences using the words below. One is extra.
(Aşağıdaki kelimeleri kullanarak cümleleri tamamlayın. Biri fazla.)

settle down, set off, go back, carry on, suffer from, go away

  1. Jacksons are really excited. They are going to set off for their next journey soon.
    (Jacksonlar gerçekten heyecanlı. Yakında bir sonraki yolculuklarına çıkacaklar.)

  2. After visiting some historical sites, the group is going to go back to their country.
    (Bazı tarihi yerleri ziyaret ettikten sonra, grup ülkelerine geri dönecek.)

  3. The project leader is going to carry on the research after a short break.
    (Proje lideri kısa bir aradan sonra araştırmaya devam edecek.)

  4. Nowadays, I keep going to the hospital very often as I suffer from a terrible headache.
    (Bugünlerde sık sık hastaneye gidiyorum çünkü şiddetli baş ağrısından muzdaribim.)

  5. Mandy is such a nice girl. I’m sure she will easily settle down in her new school.
    (Mandy çok iyi bir kız. Eminim yeni okuluna kolayca alışacaktır.)

10. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı 2. Ünite Cevapları Sayfa 16

LANGUAGE IN USE

1. Fill in the blanks with the correct forms of the verbs in brackets.
(Boşlukları parantez içindeki fiillerin doğru halleriyle doldurun.)

  1. Waiter: Are you ready to order, madam?
    Guest: Yes, I am having fish and chips.
    (Evet, balık ve patates kızartması alıyorum.)

  2. Sam: Hey! Watch out! There’s a hole in front of you! You will fall!
    (Dikkat et! Önünde bir delik var! Düşeceksin!)
    Ted: Oops!

  3. Amy: I am flying to Barcelona tomorrow morning.
    (Yarın sabah Barcelona'ya uçuyorum.)
    Sue: Oh, Barcelona! The city of my dreams!

  4. John: Hurry up! The class is starting in five minutes.
    (Sınıf beş dakika içinde başlıyor.)
    Tom: OK, I’m on my way.

  5. Mom: What are your plans for the weekend?
    Son: I am going to watch the new animation movie, Coco.
    (Yeni animasyon filmi Coco'yu izlemeyi planlıyorum.)

  6. Jack: Do you think robots will teach us in the future?
    (Sence gelecekte robotlar bize eğitim verecek mi?)
    Luis: I guess so. Studies on robots are developing day by day.

  7. Bob: I’ve booked a table. We are eating at the most famous Italian restaurant.
    (Bir masa rezerve ettim. En ünlü İtalyan restoranında yemek yiyoruz.)
    Mary: Hooray! You’re magnificent!

  8. Lily: Wait! I will drive you to the station.
    (Seni istasyona götüreceğim.)
    Dan: Oh, great. Thanks.

  9. Teo: Let’s go to the cinema this evening.
    (Bu akşam sinemaya gidelim.)
    Mia: Good idea, but I can’t come. I am meeting Emily after school.
    (Fikir güzel ama okuldan sonra Emily ile buluşuyorum.)


2. Fill in the blanks using "be going to" and a verb from the boxes. One is extra.
(Boşlukları "be going to" ve kutucuklardaki fiillerden biriyle doldurun. Biri fazla.)

Susan and Alex (1) are going to have an adventurous holiday in Yosemite National Park. Going on this trip has been on their bucket list for a long time. Alex (2) is going to sell his car to afford the expenses, and Susan (3) is going to quit her job for a while. They think driving all the way to their destination is the best chance to create quality family time, so they (4) are going to rent a caravan. Their first stop (5) is going to be Yosemite Falls to see the highest waterfall in North America. Then, they (6) are going to spend the rest of their time trekking, climbing, and enjoying the view. Susan (7) is going to share their experiences with photos on her blog. The couple (8) are going to wait for the readers' suggestions and ideas to decide on their next destination.


3. Match the statements with the offers.
(Cümleleri teklifler ile eşleştirin.)

1- I want something sweet.
a) I’ll give you mine.
(Tatlı bir şey istiyorum.)
(Benimkini vereceğim.)

2- Amy doesn’t know Susie’s address.
b) I’ll pass them to you.
(Amy, Susie'nin adresini bilmiyor.)
(Onları sana vereceğim.)

3- I can’t find my dictionary.
d) I’ll call and tell her.
(Sözlüğümü bulamıyorum.)
(Onu arayıp söyleyeceğim.)

4- Erica can’t understand the film. It’s in Spanish.
e) I’ll change the subtitles.
(Erica filmi anlamıyor. İspanyolca.)
(Altyazıları değiştireceğim.)

5- I’ve put my books next to your seat.
c) I’ll order some hot chocolate for you.
(Kitaplarımı senin koltuğunun yanına koydum.)
(Senin için biraz sıcak çikolata sipariş edeceğim.)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.