10. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 109-110 Cevapları Meb Yayınları
10. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları
3. Uygulama – İstatistiksel Araştırma Sorusu Oluşturma ve Veri Toplama Planı Hazırlama
1. Soru: Rehberlik servisinin yapacağı araştırma için iki kategorik değişken arasındaki ilişkiyi incelemeye yönelik istatistiksel araştırma soruları belirleyiniz.
Cevap: “Öğrencilerin öğle yemeğinde kantinden tercih ettikleri yiyecek türü ile cinsiyetleri arasında bir ilişki var mıdır?”
2. Soru: Hazırladığınız araştırma sorularına yönelik veri toplamaya başlamadan önce bir veri toplama planı oluşturunuz. Aşağıda verilen aşamaları sırasıyla doldurunuz.
a) Araştırma sorularına cevap bulunmasını sağlayacak veri toplama araçlarının belirlenmesi
Cevap: Anket formu hazırlanır.
10. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları
b) Evren ve örneklemin belirlenmesi
- Evren: Okuldaki tüm öğrenciler.
- Örneklem: Her sınıf düzeyinden rastgele seçilen 20 öğrenci.
c) Rastgeleliğin sağlanması
Cevap: Her sınıf düzeyinde öğrenci listesi alınır, kura yöntemiyle 20 öğrenci rastgele seçilir.
ç) Değişkenlerin belirlenmesi
- Bağımsız değişken: Cinsiyet
- Bağımlı değişken: Tercih edilen yiyecek türü
d) Verilerin nerede, ne zaman, nasıl ve kimler tarafından toplanacağının belirlenmesi
- Nerede: Okulda, rehberlik servisi odasında veya sınıflarda.
- Ne zaman: Ekim ayı içinde bir hafta boyunca.
- Nasıl: Anket yöntemiyle.
- Kim tarafından: Rehberlik öğretmeni ve gönüllü öğrenciler tarafından.
e) Verilerin nasıl kaydedileceğinin belirlenmesi
Cevap: Anket formlarından elde edilen veriler elektronik tabloya aktarılır ve bilgisayar ortamında düzenlenir.
f) Verilerin gizliliğine dikkat edilmesi, dürüst ve nesnel olunması
Cevap: Öğrencilerin isimleri alınmaz, veriler kimseyle paylaşılmaz. Katılımcılar gönüllü olarak seçilir ve dürüst yanıt vermeleri teşvik edilir.
3. Soru: Hazırladığınız veri toplama planını diğer gruplarla paylaşınız. Diğer grupların planlarını inceleyerek eksik veya güçlü yönlerini tartışınız.
Cevap: Planımızı diğer gruplarla paylaştık. Bazı grupların veri gizliliği kısmında eksiklikler olduğu fark edildi. Bizim planımızda ise rastgelelik ve dürüst veri toplama ilkelerine daha fazla dikkat edildi.
4. Soru: Hazırladığınız veri toplama planını kullanarak oluşturduğunuz veya hazır edindiğiniz bir veri toplama aracı ile verilerinizi toplayınız.
Cevap: Hazırlanan anket formları öğrencilere uygulandı. Toplanan veriler elektronik tabloya girilerek düzenlendi ve sonraki uygulama için analiz edilmeye hazır hale getirildi.
Sonuç ve Kazanım:
Bu etkinlikte öğrenciler, istatistiksel araştırma sorusu oluşturma, örneklem belirleme, rastgele veri toplama, veri gizliliği ve etik veri analizi konularında uygulamalı bir deneyim kazandılar.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.