11. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları Meb Yayınları
Yayınlanma:
11. Sınıf Meb Yayınları Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 21 Arazi Çalışması ve Uygulma Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.
Arazi Çalışması
1. Bitki Türlerini Belirleme ve Sayma:
- 1 m²’lik Alan Belirleme: Okul bahçesi, evin bahçesi veya bir park gibi kolay ulaşılabilir bir alanda 1 metrekarelik bir alan belirleyin.
- Farklı Türleri Sayma: Bu belirlediğiniz alan içerisinde farklı bitki türlerini inceleyin ve sayın. Gözle görülür farklılıkları not edin. Örneğin, çim, yonca, karahindiba gibi türlerin sayısını belirleyin. Kaç farklı tür olduğunu not edin.
- 10 cm²’lik Bölümde Bitki Sayma: 1 m²’lik alanın içerisinde 10 cm²’lik bir bölüm belirleyin. Bu bölümde kaç adet bitki olduğunu sayarak bu sayıyı da not edin. Bu sayede bitki yoğunluğu hakkında bilgi edinebilirsiniz.
2. Ağaç Yapraklarını Toplama ve Etiketleme:
- Yaprak Toplama: Çevrenizdeki farklı ağaçlardan (örneğin, meşe, çam, söğüt gibi) birer yaprak toplayın.
- Kartona Yapıştırma: Topladığınız yaprakları bir karton veya defter üzerine yapıştırın.
- Ağaç Türlerini Belirleme: Yaprakların hangi ağaca ait olduğunu öğrenin. Bu bilgiyi ağaçların yapraklarının şekline, rengine ve diğer özelliklerine bakarak veya bir bitki rehberi kullanarak belirleyebilirsiniz.
- Etiketleme: Yapıştırdığınız her yaprağın yanına hangi ağaca ait olduğunu yazın. Örneğin, "Meşe Yaprağı", "Çam Yaprağı" gibi.
Bu etkinlikler, bitki çeşitliliği ve ağaç türleri hakkında pratik bilgi edinmenize yardımcı olacaktır.
UYGULAMA Etkinliği Cevapları
Aşağıda verilen örnek durumların biyoçeşitliliğe ve canlıların dağılışına etki eden hangi faktöre örnek olduğunu işaretleyerek gösteriniz:
Örnek Durum | İklim | Yer Şekilleri | İnsan | Diğer Canlılar | Paleocoğrafya |
---|---|---|---|---|---|
Doğu Karadeniz Dağları'nın kuzey ve güney yamaçlarında farklı canlı türlerinin yaşaması. | ✔ | ✔ | |||
Biyoçeşitliliğin tropikal yağmur ormanlarında çok zengin, kutuplarda ise az olması. | ✔ | ||||
Ardıç ağacının tohumları, ardıç kuşu tarafından yenip sindirim sisteminden geçtikten sonra kabuklarından ayrılır. Tohumların ardıç kuşunun dışkısı ile toprağa düştükten sonra yeni ardıç ağaçları filizlenir ve ürer. | ✔ | ||||
Son 200 yılda koyun, sığır, deve, köpek ve lama sayısının çoğalması ve dünyadaki yaşam alanlarının genişlemesi. | ✔ | ||||
Kanguru, koala, Tazmanya canavarı gibi hayvan türlerinin sadece Avustralya’da yaşaması. | ✔ |
Açıklamalar:
- Doğu Karadeniz Dağları'nın kuzey ve güney yamaçlarında farklı canlı türlerinin yaşaması: Bu durum hem iklim hem de yer şekilleri ile ilgilidir. Dağın farklı yamaçlarındaki iklim farklılıkları ve yer şekilleri biyoçeşitliliği etkiler.
- Biyoçeşitliliğin tropikal yağmur ormanlarında çok zengin, kutuplarda ise az olması: Bu durum tamamen iklim ile ilgilidir. Tropikal bölgelerdeki sıcak ve nemli iklim, biyoçeşitlilik için daha uygun koşullar sağlar.
- Ardıç ağacının tohumlarının ardıç kuşu tarafından yayılması: Bu durum, diğer canlılar ile ilgilidir. Ardıç kuşu, tohumların yayılmasında önemli bir rol oynar.
- Son 200 yılda bazı hayvan türlerinin sayısının artması: Bu durum, insan etkisini gösterir. İnsanların hayvancılık ve tarım faaliyetleri belirli hayvan türlerinin yayılmasını ve çoğalmasını etkiler.
- Kanguru, koala ve Tazmanya canavarı gibi hayvanların sadece Avustralya’da yaşaması: Bu durum paleocoğrafya ile ilgilidir. Avustralya'nın kıtalar arası ayrılışı ve izolasyonu, bu hayvan türlerinin burada kalmasına neden olmuştur.
SORU & CEVAP
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.